Skocz do zawartości

[piasta obręcz] Problem z kołami podczas jazdy na Fatbike


strudt

Rekomendowane odpowiedzi

[piasta obręcz]
Część! Mam problem z moim nowym nabytkiem - dwutygodniowym rowerem Monteria FatBike 1.0. Problem polega na "krzywej" obręczy lub piasty i dlatego przychodzę z pytaniem - co może być nie tak i co może powodować problem? Po dostarczeniu roweru przez kuriera natychmiast go złożyłem i przejechałem się kawałek. Pojawił się problem z przednim kołem - wydawało mi się, że jest krzywe, ale pomyślałem, że rower jest nowy, co dopiero złożony, więc opona po paru pierwszych kilometrach dopasuje się do obręczy, lecz tak się nie stało. Z ciekawości sprawdziłem koło z tyłu i sytuacja jest podobna. Podczas przejażdżki przy większej prędkości zaczynałem "podskakiwać" na rowerze tak jakby opona była jajem (widać na filmie), więc jeszcze bardziej się zmartwiłem i wróciłem do domu, nagrałem parę filmów, i skleiłem w całość, aby rozjaśnić mój problem. Link. 
Co próbowałem zrobić/co zauważyłem:
-sprawdzałem inne posty i wpisy które mogły być podobne - nic to nie dało,
-sprawdziłem luz na kasecie - nie ma go, ale osłonka za nią podczas pedałowania i ruchu koła rusza się lekko na boki,
-czasami podczas pedałowania bieg chciał sam z siebie przeskoczyć, ale to wyregulowałem, zębatki przy korbie wyglądają dziwnie - mają tak jakby ubytki, a korba podczas pedałowania rusza się na boki. Link do mojego wpisu o korbowodzie,
-mam cały czas problem z hamulcami - regulowałem je, ale nadal tak jakby trą o tarczę - słychać na filmie (trze z tyłu i przodu),
-tylna obręcz jest lekko pęknięta na łączeniu (zdjęcie),
-nie słychać szumienia w żadnej z piast,
-wyjąłem przednie koło i starałem się sprawdzić oś w piaście zgodnie z tym filmem, wydawała się tylko troszeczkę krzywa, ale na tyle, że może być to mój błąd "pomiarowy".
Na razie bardziej się zastanawiałem co może być winowajcą tego problemu piasta, czy obręcz, a na podstawie wyżej wymienionych czynników chciałbym prosić Was o pomoc w diagnozie problemu. Co jest problemem? Czy problem zniknie po centrowaniu kół? Jak można jeszcze to diagnozować i testować, aby znaleźć usterkę? Moim zdaniem jeśli rower jest nowy to jest to spory problem, zastanawiałem się nad reklamacją, ale czy go przyjmą, czy będzie "było git, ale to ty zepsułeś i nic z tym nie zrobimy"? Zamawiałem na centrumrowerowe.pl.
Specyfikacja roweru:
Przerzutka przednia Shimano ALIVIO FD-M410E <--- to jest ze strony producenta, u mnie jest tylko naklejka na niej "Shimano Altus", więc czuje się trochę oszukany, na stronie, gdzie kupowałem rower (link) również jest to w opisie.
Przerzutka tylna Shimano ALTUS RD-M370 SGS
Manetki Shimano SL-2000 3x9
Mechanizm korbowy Prowheel 22-30-40T 170MM
Kaseta Shimano HG200-9
Łańcuch KMC
Hamulce Tektro M290
Opony CST 26”X4.0”
Koła/Obręcz z Aluminium 100mm
Wspornik kierownicy z Aluminium 50mm
Kierownica z Aluminium 720mm
Piasty to jakiejś tanie Quando, nigdzie nie mogłem znaleźć informacji o nich.

Dziwne jest też trochę to, że rama jest tak jakby z wersji roweru 2.0, a reszta części z 1.0.

Linki do zdjęć i filmu:
-film,
-link do roweru na sklepie centrumrowerowe.pl,
-zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu koła trzeba wycentrować. Ile ktoś z tych obręczy wyciągnie na centrownicy tego nie wiem. Jest to produkt fatbajko podobny, nie można oczekiwać dobrej jakości. Ja na zdjęciu nie widzę pękniętej obręczy, tylko miejsce łączenia. Zaciski hamulcowe do ustawienia, o ile krzywa tarcza pozwoli.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...