Skocz do zawartości

[damper] problem po serwisie


Tomekxxx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Może ktoś tutaj udzieli mi pomocy.  A za tem zrobiłem pełny serwis Rock Shox monarch rl 275psi z wymianą oleju w komorze IFP i mam problem ponieważ przy jeździe z górkami ok 3 godzin powietrze w komorze przed jazdą jest 150psi a po 3 godzinach ok 60psi i nie wiem dlaczego. Wszystkie uszczelki i oleje i zaworki powietrza zostały wymienione. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok zrobiłem dzisiaj eksperyment z płynem do naczyń a później jeszcze ściągnąłem i włożyłem do miski z woda żeby się upewnić bo ani jednego bombelka nie widziałem. Sprawdziłem te ryski i są bardzo mikro mikro i mikro ryski ale wydaje mi się że z normalnego użytkowania to normalne czyli kurz i błoto. Nie wiem co robić czy jeszcze raz sprobowac się przejechać i może się naprawi ( chciałbym ).Bo ten objaw pojawił się po pierwszej przejazdzce po serwisie. Bo ogólnie przed serwisem chodził jeszcze gorzej bo po napompowaniu do 150psi po nie całej godzinie miałem już 40 psi ale uszczelka ta malutka co blaszki trzyma była rozwalona i oleju w IFP było mało więc myślałem że objaw w tej chwili po serwisie naprawiłem a tu tylko troszkę lepiej jest bo powietrze dalej spada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Niepotrzebnie ruszałeś tłumik, jak miałeś problem z uciekającym powietrzem. Za to odpowiada komora powietrzna. Jakbyś miał za mało oleju nad IFP to by się tłumik zapowietrzył i w części skoku nie miałbyś tłumienia.Wentyl sprawdzałeś? Tamtędy też może uciekać powietrze jak wentyl padł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak 2 wentyle zostały wymienione na nowe i nic nie ucieka przez nie. Jeszcze jakieś pomysły skąd może uciekać powietrze ze 150psi na 60psi w 3 godziny jazdy? Wiem że był wyciek oleju z komory powietrznej po pierwszej jeździe tzn widziałem obrączki oleju na tlumiku skoku ale czytałem że to normalne.

A olej w tłumiku wymieniłem bo słyszałem przy uginaniu ręcznym że bulgocze więc stwierdziłem że za mało jest i miałem rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

W sumie może uciekać w 3 miejscach; wentyl, łączenie korpusu na górze, koło wentyla, albo na dole, jak jest uszczelka kurzowa. Jest jeszcze opcja ze powietrze może uciec do komory negatywnej, ale wtedy damper łapie stuckdowna, czyli zasysa mu cały skok i w takim stanie zostaje.

BTW, powietrze ucieka tylko podczas jazdy, czy jak rower postoi, np. przez noc też?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powietrze ucieka tylko w czasie jazdy. Jak napompuje w dzień to trzyma dopóki nie pojadę gdzieś czyli np tydzień. Jeszcze z miesiąc temu przed serwisem powietrze w czasie jazdy miałem do godziny później ok 40psi i musiałem dopompować a teraz po serwisie jest lepiej po tydzień temu pojeździłem ok 3 godziny i już czułem że jest miękki więc sprawdziłem i było ok 60psi. Wkurzyłem się bo wydałem kasę na orginalne uszczelki oleje smary i czas straciłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...