Skocz do zawartości

[Koła] Maksymalne ciśnienie dla obręczy + jakie ciśnienie dla mnie?


funshy

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, rzucił mi się w oczy wpis na jednej stronie z maksymalnym ciśnieniem dla obręczy. Wcześniej nie sądziłem że w ogóle jest taka wartość i sugerowałem się jedynie tym co na oponie. Wychodzi że dla mojej obręczy DT Swiss 545d maksymalne ciśnienie to 4 bary (takie też chyba na naklejkach jest ale ja kupiłem od Daveo wersję bez naklejek). Zawsze dawałem 4-5 barów dla swoich opon, aktualnie mam pod <=5 barów w przodzie(37-622 Michelin Protek Cross) i tyle (42-622 Schwalbe Smart Sam). Zastanawiam się czy nie powinienem zejść z ciśnieniem żeby nie zaszkodzić obręczy, szprychom czy czemu tam jeszcze można. Z drugiej strony znalazłem TABELKĘ DT Swiss według, której (obręcz o ile nie sprawdzam dla złego wymiaru ma 21mm) max mogę dać 5.7 bar i 5.2 bar. Chyba bardziej powinienem się jednak sugerować wartościami ze strony? Dodam że jeżdżę na dętce.

Drugie pytanie, jakie powinienem według Was mieć ciśnienie w aktualnych oponach przy masie 110kg+15kg (+/- 5kg). Myślę że to 5 bar może być za dużo i powinienem zejść trochę. W tym tygodniu chyba będę też zmieniał opony na 2x Continental Speed Ride 42-622 zwijane (realnie podobno 38mm) o ile nic innego nie wpadnie w oko ale ciśnienie raczej będzie podobne dla tych wyżej i nowych?

Dzięki za wyrozumiałość jeżeli pytanie wydaje się dla niektórych głupie :)

Napisano

DT podaje Max ciśnienie dla obręczy przy założeniu, że montujesz gumę o Max zalecanej przez nich na tą obręcz szerokości. Jak np. obręcz ma ograniczenie do 4 bar, przyjmuje gumy Max 2,4" natomiast montował będziesz 2" to ciśnienie dopuszczalne na tej gumie wzrośnie o tyle o ile węższa to jest guma (w tym przypadku 20%).

Napisano

@MikeSkywalker

Tak, wiem że z boku opony jest informacja i właśnie tym się zawsze sugerowałem i nie spodziewałem się że obręcz też ma swoje limity, myślałem że prędzej przekroczę limit opony niż zaszkodzę obręczy.

@Dokumosa

Czyli najlepiej sugerować się tabelą podaną na stronie DT, dzięki.

Dodatkowo zapytam, polecacie mieszać opony przód tył czy lepiej wziąć ten sam model? Jakbym mieszał to np. lepsza przyczepność z tyłu, szybsza z przodu?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...