funshy Napisano 31 Maja 2021 Napisano 31 Maja 2021 Cześć, rzucił mi się w oczy wpis na jednej stronie z maksymalnym ciśnieniem dla obręczy. Wcześniej nie sądziłem że w ogóle jest taka wartość i sugerowałem się jedynie tym co na oponie. Wychodzi że dla mojej obręczy DT Swiss 545d maksymalne ciśnienie to 4 bary (takie też chyba na naklejkach jest ale ja kupiłem od Daveo wersję bez naklejek). Zawsze dawałem 4-5 barów dla swoich opon, aktualnie mam pod <=5 barów w przodzie(37-622 Michelin Protek Cross) i tyle (42-622 Schwalbe Smart Sam). Zastanawiam się czy nie powinienem zejść z ciśnieniem żeby nie zaszkodzić obręczy, szprychom czy czemu tam jeszcze można. Z drugiej strony znalazłem TABELKĘ DT Swiss według, której (obręcz o ile nie sprawdzam dla złego wymiaru ma 21mm) max mogę dać 5.7 bar i 5.2 bar. Chyba bardziej powinienem się jednak sugerować wartościami ze strony? Dodam że jeżdżę na dętce. Drugie pytanie, jakie powinienem według Was mieć ciśnienie w aktualnych oponach przy masie 110kg+15kg (+/- 5kg). Myślę że to 5 bar może być za dużo i powinienem zejść trochę. W tym tygodniu chyba będę też zmieniał opony na 2x Continental Speed Ride 42-622 zwijane (realnie podobno 38mm) o ile nic innego nie wpadnie w oko ale ciśnienie raczej będzie podobne dla tych wyżej i nowych? Dzięki za wyrozumiałość jeżeli pytanie wydaje się dla niektórych głupie
MikeSkywalker Napisano 31 Maja 2021 Napisano 31 Maja 2021 Zalecane dla opony ciśnienie masz podane z boku. Obręcz spokojnie do 5 barów wytrzyma ale do 42c spokojnie wystarczy cztery, może 4.5 przy Twojej wadze.
Dokumosa Napisano 31 Maja 2021 Napisano 31 Maja 2021 DT podaje Max ciśnienie dla obręczy przy założeniu, że montujesz gumę o Max zalecanej przez nich na tą obręcz szerokości. Jak np. obręcz ma ograniczenie do 4 bar, przyjmuje gumy Max 2,4" natomiast montował będziesz 2" to ciśnienie dopuszczalne na tej gumie wzrośnie o tyle o ile węższa to jest guma (w tym przypadku 20%).
funshy Napisano 31 Maja 2021 Autor Napisano 31 Maja 2021 @MikeSkywalker Tak, wiem że z boku opony jest informacja i właśnie tym się zawsze sugerowałem i nie spodziewałem się że obręcz też ma swoje limity, myślałem że prędzej przekroczę limit opony niż zaszkodzę obręczy. @Dokumosa Czyli najlepiej sugerować się tabelą podaną na stronie DT, dzięki. Dodatkowo zapytam, polecacie mieszać opony przód tył czy lepiej wziąć ten sam model? Jakbym mieszał to np. lepsza przyczepność z tyłu, szybsza z przodu?
Dokumosa Napisano 31 Maja 2021 Napisano 31 Maja 2021 Zwykle lepiej mieć przyczepność z przodu. Odnośnie mieszania to często się tak właśnie robi.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.