Skocz do zawartości

[do 10 000 zł] wygodny gravel


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzień dobry,

przymierzam się do zakupu roweru gravelowego. Interesowałby mnie model o raczej wygodnej geometrii i dłuższej główce tak, aby mógł służyć na wielodniowe wycieczki bez obciążania pleców. Chciałbym też, aby sprawnie sprawował się w terenie. Zależałoby mi na karbonowym widelcu, który dobrze tłumiłby drgania. Musi mieć też sprzęgło przy tylnej przerzutce, najlepsza byłaby pełna grupa Shimano GRX, ale raczej w układzie 2x11 bądź 2x10 (mam zamiar czasem go dociążyć i lżejsze przełożenia mogą być przydatne). Ze względu na planowane turystyczne wykorzystanie rower musi mieć komplet nawierceń do montowania bagażnika, sakw, bidonów etc.

Najlepiej chyba moje wymagania spełniają modele Meridy (SILEX), ale chciałbym też poznać inne alternatywy. Poza tym w Meridzie nie odpowiada mi jedna rzecz - montaż bagażnika. Mankament może błahy, ale przy moich planach ma jednak pewne znaczenie.

Tak jak pisałem w tytule, maksymalny budżet to 10 000 zł, ale oczywiście wszystkie tańsze możliwości będą bardzo dobrze widziane.

Z góry dziękuję za wszystkie porady.

Napisano

Dziękuję. Wcześniej nie zwróciłem na ten model uwagi. Gdy trafi się taka okazja, będę musiał go wypróbować. Nie jestem jednak pewien, czy będzie on w pełni spełniać moje wymagania. Z tego co widziałem, to jest on dłuższy od np. Cannondale'a Topstone 1, nad którym wcześniej też się zastanawiałem.

Napisano

Długa górna rura to jeden z elementów geometrii progresywnej. Zauważ jednak z jak krótkimi mostkami jest ona łączona. Silex został skonstruowany wg tej samej zasady. Tylko że tam masz jeszcze wybitnie wysoką główkę ramy. W efekcie takiej geometrii siedzisz trochę bardziej ,,w rowerze'' niż wisisz głową nad przednim kołem. Na asfalcie to nie robi specjalnej różnicy, ale w terenie działa na plus. Kolejny element to trochę wypłaszczony kąt główki ramy 70,5 stopnia vs.72-73 w typowej sportowej szosie. To poprawia stabilność, szczególnie na zjazdach. To jest rower na wytrzymałych kołach rodem z roweru MTB. Chyba w ogóle jest to pierwszy gravel z piastami w standardzie BOOST. Jednocześnie jednak, mimo dużego prześwitu na opony, ma krótki tylny trójkąt. Dzięki temu rower zachowa zwrotność. Chciałeś rower, który będzie sprawny w terenie, to geometria Atlasa właśnie to zapewnia. Uwzględnia też potrzeby osób, które szukają gravela do turystyki. To jest rower zaprojektowany od podstaw, a nie jakiś farbowany lis typu zwykła szosowa rama z wepchniętymi szerszymi oponami i doczepioną nazwą ,,gravel''. Nie tego szukasz.

Przymiarka jest oczywiście wskazana, ale wiadomo jaka jest sytuacja na rynku. Możliwe, że Atlas w ogóle jest obecnie niedostępny. Zerknij sobie jeszcze na ofertę marki Marin. Mają ciekawe modele, choć też głównie niedostępne ;) Niemniej jednak im więcej kandydatów tym większa szansa, że coś uda Ci się upolować.

 

Napisano

Z tego co widziałem, są nawet pewne szanse, że Atlas będzie dostępny jeszcze w tym sezonie. Spróbuję zadzwonić do kilku salonów w moim województwie sprzedających Focusy.

Ze względu na dostępność myślałem też o Giant Revolt. Co myślisz o tych rowerach?

Napisano

Tego Speca to sam miałem Ci pokazać. Fajny rower tylko bardzo drogiej marki. Tak więc musiałbyś tu powalczyć o konkretny rabat, żeby cenowo nawiązać do konkurencji. Ja bym za niego ceny katalogowej nie zapłacił.

Ten karbonowy Esker to raz, że w sklepach chyba w ogóle nie istnieje, a dwa to jego napęd. W napędach 1xX problemem może być nie tyle sam zakres przełożeń co ich mało płynne stopniowanie. Skoro zamierzasz bawić się w turystykę to weź to pod uwagę. Napęd 2x10/11 będzie bezpieczniejszy i bardziej uniwersalny/wygodny.

P.S. W sumie to niepotrzebnie wspominałem o Marinie, bo przecież oni postawili głównie na napęd 1x. Zapomniałem o tym. W sumie szkoda, że nie dają wyboru, bo model Headlands wygląda ciekawie.

Napisano

Z takim rabatem może nie być łatwo.

Myślałem też o Kellys Soot 50, jest to mniej więcej podobna półka cenowa jak Kross Esker 6.0. Zastanawiam się, czy odczułbym zmianę pomiędzy rowerami droższymi i tymi dwoma.

Napisano
Cytat

Zastanawiam się, czy odczułbym zmianę pomiędzy rowerami droższymi i tymi dwoma.

Jeśli w górnej granicy budżetu nie dowiesz czegoś z karbonu to raczej bym "nie dopłacał". 

Kupić tańszy i zmienić koła

Napisano

Kross Esker 7.0 z tego co mówią, to w tym roku nie trafi do produkcji i do sprzedaży.

Esker 6.0 jest naprawdę spoko, na początek ma wystarczający osprzęt. No i udaje się go kupić...

Potem to wiadomo, lepsze piasty, karbonowy kokpit, karbonowa sztyca, lżejsze opony, mleko itd...

Napisano

Znalazłem całkiem niedaleko sklep, który jeszcze w pierwszej połowie czerwca może mieć Eskera 6.0. Wydaje mi się, że może to być dobry wybór, zwłaszcza, że ma on napęd GRXa w wersji 2x11. Widziałem też w innym mieście dostępnego Focusa Atlasa 6.7, ten z kolei ma niższą wersję - RX400, 2x10 (a jest nawet nieznacznie droższy). Z drugiej strony, Focus ma lepsze piasty. Co o takim wyborze myślą doświadczeni forumowicze?

PS Oczywiście cały czas poszukuję też innych modeli. Mogę też wstrzymać się z zakupem do jesieni (gdyby jednak ktoś wiedział o dostępności któregoś ze wspominanych rowerów, byłbym wdzięczny za informacje).

Napisano

Można jeszcze zwrócić uwagę na Canyon Grizl model SL6, mieści się w budżecie, a w zamian już jest carbon i fajne koła https://www.canyon.com/pl-pl/gravel-bikes/adventure/grizl/grizl-cf-sl-6/2711.html?dwvar_2711_pv_rahmenfarbe=GN%2FBU

Ewentualnie poczekać na modele aluminiowe, bo szczerze gdybym miał wydać 9k za amelinium to jednak bym wolał dołożyć tego tysiaka do "plastiku"  ;). 

Pozdrawiam. 

Napisano

Dziękuję za wszystkie porady.

Przez ostatnie dni nie miałem czasu zajrzeć na forum. Dziś znowu wziąłem się za poszukiwania. Znalazłem, dostępny od ręki, model Fuji. Co o nim myślą forumowicze? Ma ktoś doświadczenie z tym modelem?

https://www.fujibikes.com/usa/bikes/road/adventure-and-touring/jari/jari-1-1

Raczej dobra geometria, niezłe wyposażenie... Niestety dosyć drogi jak na aluminium (ale sztyca karbonowa!).

 

Napisano

To jest już nowa rama z lekko zmienioną geometrią. Sztyca karbonowa i cienka, ale z drugiej strony te ramy mają wysokie rury podsiodłowe. Tak więc, jeśli nie masz długich nóg, to ta sztyca szału nie zrobi.

Niska waga, jak na aluminiowego gravela. Kół lekkich w nim nie ma, więc chyba się Fuji przyłożyło do tej ramy. Dość drogo. Nie wiem za ile ten rower jest realnie, ale jeśli po prostu w cenie katalogowej to wolał bym tego Canyona powyżej. O ile faktycznie będzie w tym sierpniu. No i chyba nie założysz w nim klasycznego bagażnika. 

Napisano

Nie odbiega specjalnie od innych propozycji, które padły w tym wątku, więc jeśli jest dostępny, to przynajmniej wart przymiarki. 

Napisano

Mimo że rowery polskie, to ceny mają... europejskie :)

To rowery o dość sportowej jak na gravela geometrii, przeciwieństwo Meridy. 

 

Napisano
47 minut temu, some1 napisał:

To rowery o dość sportowej jak na gravela geometrii, przeciwieństwo Meridy. 

 

Właśnie widziałem, ale z drugiej strony chwalą się regulowanym widelcem w modelu AL1... choć nie bardzo sobie wyobrażam, w jaki sposób to działa.

Napisano

Owalny otwór i mimośrodowy wkład. W jednej pozycji otwór "na dole", przekładasz i będzie "na górze". Obydwa położenia i tak stosunkowo agresywne. Ile tylko osób jeżdżących rondo poznałem tak każdy ustawił to wyłącznie raz albo i zostawił tak jak kupił. 

  • 8 miesięcy temu...
Napisano

Dzień dobry, po ponad pólrocznej przerwie chciałbym odkopać temat.

Ostatecznie w zeszłym sezonie nie udało mi się kupić roweru, potem zrobiło się chłodniej, wciąż były problemy z dostępnością, ja miałem więcej obowiązków i temat został odsunięty na dalszy plan. Teraz zostały wznowione dostawy i chcę kupić wreszcie wymarzonego gravela. Waham się pomiedzy karbonowym Canyon Grizl CF SL 6 Grizl CF SL 6 | CANYON PL, a Atlasem 6.8 (są jednak problemy z dostępnością, a ceny wzrosły). Co wybraliby bardziej doświadczeni użytkownicy? A może pojawiły się jeszcze jakieś bardziej interesujące propozycje na rok 2022 (nie śledziłem tematu bardzo uważnie)? Wydatek dosyć poważny, dlatego chcę jeszcze raz zasięgnąć porady, zwłaszcza, że trochę czasu minęło. Sam chyba skłaniam się do Grizla.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...