Skocz do zawartości

[Rower enduro] do 10.000 tylko używane modele


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim planuje zmienić rower i nie mogę się zdecydować na jaki.
Obecnie mam Giant Trance 2 LTD 2016 ( https://www.giant-bicycles.com/pl/trance-27dot5--2-ltd-2016) zmieniłem w nim: 
Kierownice na renthal fathbar
wywaliłem przednią przerzutkę założyłem zębatkębatke dartmoor steam pro i dodałem napinacz łańcucha 
zmieniłem w nim jeszcze mostek na dartmoor fury 3 

Jeżdżę głownie po pobliskim lesie na moich skoczniach nie są to jakoś bardzo wymagające trasy ale czasami zdarza mi się skakać duże gapy albo dropy. Raz byłem z nim w bieszczadach gdzie zjechałem z dość stromej i kamienistej góry i po tym zjeździe zacząłem szukać czegoś lepszego.
rower mam od 2019 roku i powoli czuje że zaczyna mi nie wystarczać.
mam 180 cm wzrostu i ważę 60kg 
jak narazię moimi faworytami są 
giant reign 1.5 GE 2019 
i ns snabb każdy model pd 2018 w górę 
polecacie coś fajnego? 
dzięki z góry za wszystkie odpowiedzi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś otwarty na używane, budżet spory, to może coś z Santa Cruz? Widać, że wiesz czego chcesz. W używanych liczy się stan i trochę szczęścia. Szczęście masz mieszkając w Ustrzykach. Kurczę, raz byłeś w Bieszczadach tylko? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Wojcio napisał:

Jesteś otwarty na używane, budżet spory, to może coś z Santa Cruz? Widać, że wiesz czego chcesz. W używanych liczy się stan i trochę szczęścia. Szczęście masz mieszkając w Ustrzykach. Kurczę, raz byłeś w Bieszczadach tylko? 

Nie, akurat w Bieszczadach to jestem bardzo często, byłem na 95% szczytów. Chodziło mi o to że na rowerze raz byłem w Bieszczadach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie warzysz dużo to też cudów nie potrzebujesz. Na OLX wisi M-ka Regna jaką chcesz tylko rocznik wcześniej. To jest to samo a gość pisze, że dziś robi serwis zawieszenia i reszty. To duży plus i warto się zainteresować bo do każdego innego innego trzeba kosztowo-czasowo taki serwis wliczyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.olx.pl/d/oferta/specialized-enduro-expert-evo-CID767-IDJTCqc.html

@Tyfon79 To nie jest tak jak myślisz. Superenduro takie jak Torque cz ten Spec to naprawdę bardzo uniwersalne rowery. Przerobisz na tym wszystko, od tras DH po rodzinne single. Wiadomo, że każdy rower to kompromis, ale porównywanie ich do kloców DH z dwupółką jest krzywdzące. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Brombosz napisał:

https://www.olx.pl/d/oferta/specialized-enduro-comp-e13-ohlins-renthal-ns-sram-27-5-dh-fr-enduro-CID767-IDJlbmO.html
a co sądzisz o tym cena spoko a osprzęt-owo chyba dorównuje tym o 2k droższym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower używany trzeba osobiście, bardzo dokładnie sprawdzić, zwłaszcza pod kątem pęknięć ramy:

https://www.1enduro.pl/rower-uzywany-czesc-3-ocena-stanu-technicznego/

W dodatku do ceny trzeba jeszcze doliczyć koszty całościowego przeglądu/serwisu, które mogą spokojnie przekroczyć 1000 zł.

 

Moim zdaniem przy takim budżecie nie ma sensu pchać się w używkę.

Zamiast tego weź nowego Blackbirda:

http://velo.pl/gorskie/gorskie-zawieszone/enduro-29-fs/dartmoor/blackbird-evo-29-1

Tu masz recenzję tej ramy:

https://www.1enduro.pl/test-dartmoor-blackbird-evo-29-2019/

Przynajmniej będziesz miał nowy sprzęt, ba gwarancji i bez historii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Zamiast tego weź nowego Blackbirda:

Blackbirda, którego póki co nie da się kupić i nie wiadomo kiedy będzie się dało...

Ja osobiście wolałbym świadomie kupić używkę, wyserwisować i jezdzić póki jest sezon.

IMHO lepiej trochę stracić na sprzęcie niż stracić jazdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Brombosz napisał:

@Tyfon79 To nie jest tak jak myślisz. Superenduro takie jak Torque cz ten Spec to naprawdę bardzo uniwersalne rowery. Przerobisz na tym wszystko, od tras DH po rodzinne single. Wiadomo, że każdy rower to kompromis, ale porównywanie ich do kloców DH z dwupółką jest krzywdzące. 

 

Naprawdę uważasz, że ja coś myślę bo się na przykład naczytałem... Nie, Torque nie jest uniwersalny tak samo jak nie są uniwersalne superenduro. To, że można na nich robić rodzinne single nie ma nic do rzeczy. Zrób tripa nawet pół dnia na takiej Reginie właśnie z 2018 a potem na tej półzjazdówce to pogadamy o różnicach. Z innej strony śmieszy mnie jak na słowo "skoki" prawie każdy poleca 180mm skoku. Coś jak przedłużenie sobie małego. Sławek Łukasik ugniata Synonima na treningach a przy jego możliwościach ten rower powinien być na koniec dnia pakowany do auta w częściach. Chłopak się przesiada ze starego Trance a ma propozycje na freeride do użytku na wyciągi. Gdyby to był "dawny" Strive to bym nic się nie odzywał. Podał wagę ale też widzę, że to nie istotny czynnik. Ale ok nie będę się z koniem kopał albo inaczej nie ja się na czymś takim będę męczył. 

@marcello_x_xten Spec nawet spoko. Cena też nawet biorąc pod uwagę, że trzeba by coś wsadzić na start typu serwis lub coś padnie. I nie patrz czy coś ma rok to fajne a 4-5 lat to stare bo tu się nie wiele zmieniło poza wejściem dużego koła a tego nie chcesz. Liczy się ogólny stan roweru i to na jakich jest częściach oraz w jakim one są stanie a to zobaczysz tylko na żywca macając. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tyfon79 Z tego co mówi kolega mówi że większość czasu na rowerze spędza na lokalnych miejscówkach gdzie lata duże hopy i dropy i chciałby pozjeźdzać trudniejsze kamieniste zjazdy to dlaczego 180 skoku miało by być "przedłużaniem sobie małego"?

Wogóle masz jakieś doświadczenie z takimi rowerami czy tylko patrzysz na skok i mówisz, że się tym jeździć normalnie nie da?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@To_JaTnaginasz rzeczywistość pod swoje tezy. Gość dopiero po tripie w Bieszczadach skapował, że to co ma jest średniawe. To mi wystarczy plus ocena realna możliwości Bieszczad by stwierdzić czego potrzebuje. Nie ma lepszych warunków niż koło mnie gdzie chłopaki latają naprawdę meetrowe dropy na dokładnie tym co chce kupić. Fajnie o super enduro wypowiedział się kilka lat temu na przykładzie Torqua Jan Kiliński z wiadomego kanału. Dokładnie tam jest wyjaśnione dla kogo z jakimi predyspozycjami, stylem jazdy jest tego typu rower. Ten sam rower recenzował 1enduro i wnioski takie same. Jakieś ci ludzie pojęcie o jeździe mają. Jest tam o masie roweru i tym jak to wpływa na jego zachowanie na lżejszych dropach. Ja jestem małym żuczkiem wiec pozwolę sobie nie odpowiadać na pytanie jakie mam doświadczenie poza tym, że teoretykiem nie jestem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Tyfon79 napisał:

To, że można na nich robić rodzinne single nie ma nic do rzeczy. Zrób tripa nawet pół dnia na takiej Reginie właśnie z 2018 a potem na tej półzjazdówce to pogadamy o różnicach.

No możemy pogadać, bo mam X takich tripów za sobą. Wiele razy też zostałem przez taką "półzjazdówkę" objechany na trailu. Jeżeli autor wątku pisząc dropy ma na myśli coś wyższego niż metr, to jak najbardziej 180mm skoku jest wskazane.

zzzxxx111.jpg

 

Cytat

Fajnie o super enduro wypowiedział się kilka lat temu na przykładzie Torqua Jan Kiliński z wiadomego kanału. Dokładnie tam jest wyjaśnione dla kogo z jakimi predyspozycjami, stylem jazdy jest tego typu rower. Ten sam rower recenzował 1enduro i wnioski takie same. Jakieś ci ludzie pojęcie o jeździe mają. Jest tam o masie roweru i tym jak to wpływa na jego zachowanie na lżejszych dropach. Ja jestem małym żuczkiem wiec pozwolę sobie nie odpowiadać na pytanie jakie mam doświadczenie poza tym, że teoretykiem nie jestem.

No jak możesz pisać, że teoretykiem nie jesteś, skoro polegając na cudzych opiniach,  próbujesz komuś udowodnić, że wiesz lepiej jak się jeździ rowerem, którego nie używałeś? Taki Spec w alu z 2014r z Ohlinsem i Foxem waży 14,5kg. Jak spojrzeć na dzisiejsze, wylajtowane sprzęty to tym bardziej nie można nazwać takiego roweru "toporną półzjazdówką" bo te czasy się już zmieniły. To jest teraz kwestia wytrenowania, doboru opon, siodełka i ustawienia zawiechy. Różnice wychodzą dopiero jak się liczy setne i wyciska waty, a dopóki komuś na tym nie zależy to nie będzie widział wad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...