Skocz do zawartości

[Opony] MTB 29" - jakie opony do miasta wybrać

AmatorTomek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć. 

Na początku zaznaczę, że jestem kompletnym laikiem w temacie rowerów i jeżeli wypale z czymś głupim (co jest wielce prawdopodobne) to bardzo Was proszę o wyrozumiałość. 🙂

Kupiłem rower MTB 29", którym zamierzam jeździć w zasadzie tylko i wyłącznie w mieście. Tak wiem, że nie był to może najmądrzejszy wybór jeżeli chodzi o miasto, ale po pierwsze rower mi się bardzo, ale to bardzo podobał, a po drugie to była dobra okazja ponieważ przy kasie zostałem policzony 50% normalnej jego wartości. Długo się nie zastanawiałem. 

Chciałbym wymienić w nim opony, które posłużą mi do jazdy w mieście - szerokość 2,1

Pogrzebałem trochę na forach, napisałem do 3 popularnych sklepów z zapytaniem co polecają i powiem Wam szczerze że dopiero teraz to ja mam mętlik w głowie. Nie mam zielonego pojęcia na co się zdecydować. Propozycje były różne. 

Schwalbe Rocket Ron

Maxxis Torch

Continental Race King

Michelin Country Race'r...

i jeszcze kilka innych. Zgłupiałem! 😬

Nie potrafię się zdecydować na nic konkretnego, nie wiem co będzie najlepszym rozwiązaniem dla mnie i dlatego postanowiłem napisać tutaj. 

Możecie doradzić mi konkretnie co mam kupić? Tak jak wspomniałem wcześniej, rowerem w zasadzie będę poruszał się tylko i wyłącznie w mieście, rekreacyjnie w weekendy z dziewczyną. 

Z góry dziękuję za pomoc. 

Tomek 😀

Napisano

Na koło 29 możesz założyć całą masę opon crossowych, trekkingowych, miejskich itd. Byle by nie przesadzić z szerokością, poniżej 700x47c bym nie schodził. Na wąskich oponach będziesz miał mniejsze opory toczenia niż na oponach typowo MTB. To tak w kwestii tego co możesz zrobić z góralem kupionym na miasto.