Skocz do zawartości

[Rynek] Aktualne ceny rowerów wyglądają na jakiś żart


Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, Mihau_ napisał:

Gdyby cena wzrosła 30% z dnia na dzień to można wylewać żale. A tak to tylko brak podstawowej wiedzy ekonomicznej, jeszcze bardziej powszechny w tym kraju niż narzekanie

To nie do końca tak działa.

Tak pensje rosną, inflacja rośnie, zadłużenia, i inne rzeczy. To są naturalne wady systemu finansowego w którym żyjemy, ale jeżeli porównasz powiedzmy elektronikę z 2003 którą kupował byś za 1300zł i elektronikę dziś, którą kupował byś za 1300zł to kupował byś niebywale lepszy sprzęt.

I tak, wiem, że to porównanie nie jest to końca uczciwe w bądź co bądź towarzyszącej rowerom precyzyjnej metalurgii , ale altusy i wolnobiegi po takim okresie czasu? Może i w elektronice łatwiej szaremu konsumentowi opchnąć 4, 6, 8, 10 rdzeni na procesorze na zasadzie "im więcej tym lepiej" niż powiedzmy tłumaczyć każdemu co to jest octalink, ale taka inicjatywa imho powinna wychodzić właśnie od sprzedawców.

Gdybym miał strzelać to 50% osób kupuje jakieś klamoty, 35% osób kupuje droższe bo fajniejsze bez ogólnej wiedzy, i dopiero 15% osób coś tam jest świadomymi konsumentami.

"To słabo" jak na kraj, w którym adaptacja rowerów jest całkiem duża. Z roku na rok mamy coraz więcej ścieżek, czasami aż za dużo

Jeżeli to Januszowanie jest tylko lokalne to niedługo wrócimy do czasów PRL, gdzie po coś ciekawego w atrakcyjnej cenie będziemy jechać za granicę :P

Ah i dodam jeszcze, że jako osoba świeżo pojawiająca się na rynku pracy w 2013 1300zł było mniej niż połową mojej pensji, i myślę, że co mądrzejsi "nowi" zarabiali wtedy z 2000zł na rękę. Aktualnie osoby wchodzące na rynek z takim poziomem wiedzy jak ja miałem wtedy nie dostaną 7000zł na rękę by aktualne ceny takich rowerów sięgały połowy ich zarobków.

Edytowane przez Hell4Ge
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

ale jeżeli porównasz powiedzmy elektronikę z 2003 którą kupował byś za 1300zł i elektronikę dziś, którą kupował byś za 1300zł to kupował byś niebywale lepszy sprzęt.

Ale czy rower na altusie z roku 2021 nie jest lepszy niż z 2013? Przecież to nie ten sam altus, generacja albo i dwie nowszy, pewnie zrobiony na technologii jakiegoś deore xt z 2013 czy coś (na mtb to się nie znam), z mocniejszym napięciem łańcucha, systemem shadow. Nikt ci nie wciska roweru na 10 letnich komponentach za 2x wyższą cenę

A do korby na kwadrat to się radzę przyzwyczaić bo będzie obowiązującym w budzetowkach standardem jeszcze przez najbliższe kilkanaście jeśli nie kilkadziesiąt lat. BTW octalink jest martwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja na rynku części i komponentów rowerowych zaczyna się delikatnie poprawiać. Shimano przysyła co jakiś czas arkusze zamówieniowe ale asortyment jest mocno ograniczony no i jest jednak sporo drożej. Z takich szybkich obserwacji na kilku pozycjach wyszło mi jakieś 15-20% drożej ale to tak na szybko, być może wybrałem jakieś kijowe indeksy.

Natomiast zastanawia mnie sprawa części do starszych grup. Bardzo słabo jest z korbami pod 7/8 speed. Z 9speed to już w ogóle kicha...chciałem sobie kupić dla siebie coś w stylu starego poczciwego SLX i no i nie ma. O ile łańcuchy już są dostępne to z korbami okropnie słabo. Kasety zaczynają się pojawiać ale też bez cudów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Mihau_ napisał:

Ale czy rower na altusie z roku 2021 nie jest lepszy niż z 2013? Przecież to nie ten sam altus, generacja albo i dwie nowszy, pewnie zrobiony na technologii jakiegoś deore xt z 2013 czy coś (na mtb to się nie znam), z mocniejszym napięciem łańcucha, systemem shadow. Nikt ci nie wciska roweru na 10 letnich komponentach za 2x wyższą cenę

A do korby na kwadrat to się radzę przyzwyczaić bo będzie obowiązującym w budzetowkach standardem jeszcze przez najbliższe kilkanaście jeśli nie kilkadziesiąt lat. BTW octalink jest martwy

Taa jasne są takie same technologie jak Sram X0 przeniesiony do SX... Nowe Altusy i Alivio to jest kupa w porównaniu z tym co było z 15 la temu. Gdzie jest Reba ja się pytam? Jeszcze nie tak dawno bardzo popularny amor w rowerach za 5-6 tys. Obecnie króluje taka kupa jak Judy. Może się mylę ale założyciel pytania mniej narzeka na zwyżki cen a bardziej na jakość i schodzenie z osprzętem niżej. Octalink załatwiło frajerstwo od liczenia gramów. 

@Hell4Gew tej chwili kolego liczy się inny czytaj nowy klient. To są ludzie z zasobniejszym portfelem a ci biedniejsi przestali się liczyć. Dawniej było więcej pasjonatów jazdy a nie mody jak jest dziś. To jest też czynnik wzrostu cen. Zobacz co się dzieje w samochodówce. Zaraz koncerny zaczną wychodzić na zero z tańszym produktem bo świetnie sprzedają się klasy wyższe i premium. Odwróciły się trendy. 

Mnie z kolei bawią do łez ludziki, które w skali marko jako cały rower twierdzą, że jest ok ale jak przyjdzie kupić kasetę czyli skala mikro to już ich boli. 

Edytowane przez Tyfon79
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Steve Jobs przez całe swoje życie powtarzał - " Ludzie nie wiedzą czego potrzebują dopóki im tego nie pokażemy" Gość był wizjonerem i chyba większość firm poszła jego śladem. Teraz nie robi się to czego chce klient, tylko tworzy się "lepsze" produkty bo przecież to Oni wiedzą czego my potrzebujemy :)

 

Edytowane przez lewocz
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.05.2021 o 19:04, Tyfon79 napisał:

Taa jasne są takie same technologie jak Sram X0 przeniesiony do SX... Nowe Altusy i Alivio to jest kupa w porównaniu z tym co było z 15 la temu. Gdzie jest Reba ja się pytam? Jeszcze nie tak dawno bardzo popularny amor w rowerach za 5-6 tys. Obecnie króluje taka kupa jak Judy. Może się mylę ale założyciel pytania mniej narzeka na zwyżki cen a bardziej na jakość i schodzenie z osprzętem niżej. Octalink załatwiło frajerstwo od liczenia gramów. 

@Hell4Gew tej chwili kolego liczy się inny czytaj nowy klient. To są ludzie z zasobniejszym portfelem a ci biedniejsi przestali się liczyć. Dawniej było więcej pasjonatów jazdy a nie mody jak jest dziś. To jest też czynnik wzrostu cen. Zobacz co się dzieje w samochodówce. Zaraz koncerny zaczną wychodzić na zero z tańszym produktem bo świetnie sprzedają się klasy wyższe i premium. Odwróciły się trendy. 

Mnie z kolei bawią do łez ludziki, które w skali marko jako cały rower twierdzą, że jest ok ale jak przyjdzie kupić kasetę czyli skala mikro to już ich boli. 

Trochę do tego nawiązuję. Zajechałem w życiu już tyle kwadratów, że mam ich dość i znam żywotność takich korb ładowanych do tych rowerów co teraz ludzie kupują. Pierwsze luzy w korbie miał bym pewnie po 300 kilometrach.

Co do aut to z autami jest trochę inaczej bo koncerny samochodowe dojeżdża UE i normy emisji spalin dużo agresywniej niż dzieje się to, np. w US. Dlaczego nie widzimy / jest mało aut typowo amerykańśkich w Europie? Bo większość z nich by spełnić wymogi emisyjne musiało by zostać poddane albo customowemu tuningowi, albo nie opłaca się to firmom w US by fabrycznie je dostosować. Pozwolić autom na wywalenie katalozatorów i róznych DPF'ów a ceny spadną. 

Co do skali mikro makro to trochę tak i trochę nie, kupiłem swój rowerek za 1300 a korba Shimano Clarisa z nowym suportem będzie mnie kosztować 600zł + klucze do wymiany jakieś 60zł, ale i tak to zrobię :D 

Ból dupy będzie dopiero wtedy kiedy poinwestuję kasę a moja 7letnia aluminiowa rama powie, że już nie chce z moimi aktualnymi 100+ kilogramami współpracować, no ale takie uroki kiedy albo wydaję pare tysięcy na nowy rower, albo kilkaset złotych + pobrudzić sobie ręce.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMC w tamtym sezonie wypuścił cieszącego się sporą popularnością hardtaila Twostroke. Wśród nich był naprawdę fajny aluminiowy 29er, którego sam szukałem ale już nie dało się kupić:

https://bmc-switzerland.pl/produkt/twostroke-al-two-2021/

Cena w Europie była ustalona na 1199 Euro

Na rok 2022 wiedząc, że w ubiegłym roku sprzedały im się na pniu te rowery ustalili nową cenę: 1670 Euro :), za dokładnie ten sam rower tylko w innym malowaniu.

Podwyżka 39%, niczym Specialized.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Społeczeństwo polskie robi się coraz bogatsze, a żeby wstrętni kapitaliści nie mieli zbyt dużo majątku, to ceny rowerów idą w górę :D.

Pamiętam swoje próby w kupnie szosy w 2017 roku. Fuji Roubaix, pełna 105 5800 i piękne malowanie - 3000 zł nowy w sklepie. Kupiłem używkę Focusa za 1300 zł na 105 5700. Dziś podobny Focus za 3-3,5k...

Cieszę się, że składałem swoją obecną szosę na początku zeszłego roku, bo wszystko wyszło mnie znacznie taniej, niż gdybym składał dziś, ok 30%.

Edytowane przez m4rc0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś może wiedzę kiedy skończą się braki? Są jakieś symptomy końca tych strasznych niedoborów na rynku? Proszę o poważne odpowiedzi, a nie w stylu: zadzwoń do kierownictwa p(l)andemii: BigPharmy, międzyanrodowej banksterki, Schwaba czy Gatesa, bo ze mną i tak nie będą rozmawiali? ☹️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Gradory napisał:

Ma ktoś może wiedzę kiedy skończą się braki? Są jakieś symptomy końca tych strasznych niedoborów na rynku? Proszę o poważne odpowiedzi, a nie w stylu: zadzwoń do kierownictwa p(l)andemii: BigPharmy, międzyanrodowej banksterki, Schwaba czy Gatesa, bo ze mną i tak nie będą rozmawiali? ☹️

Cały przyszły rok będzie w zasadzie podobny. Jak coś drgnie to minimalnie bo zrobił się za duży zator. Wszystko już jest wiadomo bo robiło się już zamówienia na 2022. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to zrobiłem (w lutym chyba) jak już ceny mi się bardzo nie podobały. Mam kasety, łańcuchy i środkowe tarcze korby na jakieś 3 sezony. A patrząc na ceny teraz kupiłem taniej o prawie 50%.

Co do dostępności, gdzieś obiło mi się o uszy, że maj/czerwiec do producentów trafią podzespoły, potem detal. Ile w tym prawdy, nie wiem. A jak Chiny dalej będą toczyć swoją gospodarczą wojnę z resztą świata to raczej taniej nie będzie i dostępność też taka sobie.

Edytowane przez Q_u
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą jak ktoś chce sprzedać swój rower to teraz jest dobry moment.

I nie, za 2 lata nie będzie lepiej/taniej bo wszystkie podmioty gospodarcze przejdą z masowego teraz JDG na spółki by ominąć podatki a wyeliminowanie śmieciówek skończy się tym, że każdy będzie pracował albo na UoP za minimalną, ewentualnie na czarno za relatywnie godziwy hajs + zasiłki.

Osoby po 26tym roku życia będą wywalane z roboty bo skończy się "Ulga dla młodych", a sami będą zatrudniani za niższy hajs by nie przekroczyć progu tej magicznej ulgi. Na ich miejsca będą zatrudniani inni pracownicy, szczególnie w sektorach, gdzie rotacja jest duża. ludzie będą mieć mniej kasy.

Realna średnia wynagrodzenia krajowego spadnie, i w 2023 "klasa średnia" będzie się zaczynać od 2000zł na rękę przez co wzrost szarej strefy wywali poza sufit.

Wzrost minimalnej pensji będzie tylko bardziej dokręcał śrubę dla firm chcących zatrudniać pracowników legalnie.

Nie znam żadnej korelacji, w której taki burdel czyni produkty tańszymi. Wzrośnie szara strefa, wzrośnie handel częściami używanymi, ale przez wzrost podatków nie spadną ceny rowerów bo sprzedawcy będą musieli sobie to odbić na klientach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli sa takie problemy z dostępnością materiałów, to powiedzcie mi, skąd taki wysyp chińskich osprzętów np. Sensah? wątpię, żeby nadal mieli zapasy sprzed 2-3 lat, bo ludzie coraz częściej kupują ten osprzęt, ba, coraz częściej ściągają łańcuchy i kasety z chin, ale ja bym się nie odważył :)

Edytowane przez m4rc0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...