Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Kompletny debil. Lepiej zabierz stamtąd rower bo na pewno nie pomogą a może jeszcze coś spitolą. Wygląda na to, że przenigdy nie serwisowali amortyzatora z prawdziwwgo zdarzenia. Nawet nie ma sensu dyskutować.

Napisano

Może wystarczy wypierdzieć powietrze z dolnych lag? Jeśli masz ten rower u siebie, to spuść powietrze, ugnij amortyzator na max i wsadź cos cienkiego i raczej miękkiego między uszczelki a lagę. 

Napisano

Mam nową Rebę 120mm na rok 2021 (A9), zmierzę z ciekawości długość wysuniętych goleni ale tak czy siak, w jej normalnym stanie fabrycznym nie zamknąłem jej aż do korony ani razu. Czerwony oring zawsze był ze 2-4cm tak na oko pod koroną.

Może nie trafiłem jeszcze na tak głęboką dziurę lub spad aby zanurkować przodem.

Napisano

IMG_20210603_093035.thumb.jpg.418e89198bbebb0eb3fcb56c12f92171.jpg

 

SAG mam ustawiony na 20% i przy takim ustawieniu nie schowam go bardziej niż na 100mm przy normalnej jeździe po lesie i górkach. Może przy jakimś dużym dropie wsunął by się bardziej ale nie skacze i nie zeskakuje to nie wiem.

  • Mod Team
Napisano

Schowa się bez problemu na 120 mm, nie byłoby dobrze, gdyby cały czas dobijał, bo szybko byś go zajechał.

Kwestia ciśnienia, dopasowane powinno być tak, żeby amortyzator pracował w jak największym zakresie na danej trasie, bez dobijania.

Napisano

Nie wiem czego to kwestia, ale mojego Recona nie da się wcisnąć do korony.

Może różne rodzaje tłumika?

Napisano (edytowane)

Objętości w manualach RS są poprawne w szczególnych przypadkach. Poza tym producent podchodzi do tego bardzo luźno. Czasami nie ma pelnej blokady, czasami pełnego skoku... Zalewanie do odpowiedniego poziomu sprawdza się zawsze.

Edytowane przez Dokumosa
Napisano

W moim wypadku serwis lag i sprężyny powietrznej nie przyniósł odpowiedzi. Pozostały mi dwie hipotezy:

1) jest coś nie tak w tłumiku (za dużo oleju?)

2) bottom-out bumper jest na tyle mocny, że nawet przy spuszczonym powietrzu że sprężyny i wyzywając się nad nim nie jestem w stanie przełamać oporu i ugiąć widelca więcej niż te 80mm

Jeśli pierwsza się nie potwierdzi to przyjdzie mi założyć, że poprawną jest druga, amortyzator ma efektywnie 80mm a nie 100mm skoku, ale ja jestem zbyt uparty/głupi (niepotrzebne skreślić) żeby przyjąć to do wiadomości.

Na razie max ugięcie nadal wygląda tak:

Screenshot_2021-06-07-15-17-41-109_com.miui.gallery.jpg

Napisano

No i koniec walki. Jednak za dużo oleju w komorze tłumika było.

Teraz wszystko działa jak należy.

Przy okazji podziękowania dla dla panów z serwisu za cierpliwość i pomoc - pewnie byłem jednym z bardziej upierdliwych klientów.

Napisano

No dobra, dopiero zdjęcie pokazuje że jednak brakowało dużo do korony. Dobrze że naprawione.

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...