Gość Napisano 26 Maja 2021 Napisano 26 Maja 2021 Trzyrzędowa korba. Oryginalne tarcze alu. Wymieniony łańcuch, kaseta. Na 1 i 3 tarczy przyjmuje normalnie , napęd działa wyśmienicie. Na drugiej tarczy coś jakby chrobocze tylko pod naciskiem pedałów, nie wiem dźwięk a'la przeskakiwanie (nie mam doświadczenia, więc odczuć idealnie nie opiszę) - głównie na niej było jeżdżone do tej pory ale mało 1000km. Unikać tej tarczy, czy w pierwszej kolejności łańcuch będzie w małym/średnim/dużym stopniu niszczył napęd?
Wojcio Napisano 26 Maja 2021 Napisano 26 Maja 2021 A jak było na poprzednim łańcuchu - dużo jeździłeś na środkowej tarczy? Bo tarcze też się kiedyś zużyją. Jak duża i średnia są alu a mała stalowa, to przy równym użyciu pierwsza padnie środkowa. A jak się jeździ dużo po "lesie" i środek pracuje najwięcej, to tym bardziej pierwszy padnie. Raczej bym wymienił tarcze, niż nie używał środka...
Gość Napisano 26 Maja 2021 Napisano 26 Maja 2021 W sumie racja, tylko czy po tarczy na zdjęciach widać że az tak jest źle? Albo skoro to się stało po 1000km a głównie właśnie ta środkowa była używana, to ja sam nie wiem, czy poprzez np. złą kadencję jakoś dziwnie ona się tak zdegradowała...? Bo ja mam odczucia, jakby ona się nie ułożyła, i póki co nie mogę jej wymienić, z adrugiej strony jak pisałem - nie wiem na ile będzie degradowało napęd używanie tek tarczy gdy reszta napędu jest w stanie bardzo dobrym. Na poprzednim łańcuchu było OK, ale on za szybko się wyciągnął, i prewencyjnie choć tamta kaseta byłą też OK, wymieniłem tez kasetę.
wkg Napisano 26 Maja 2021 Napisano 26 Maja 2021 Ale przeskakuje Ci łańcuch jak mocno depniesz ? Ta tarcza nie wygląda źle. A tego przeskakiwania nie sposób nie zauwazyć, można wręcz spaść z roweru i nogi połamac jak dajesz na stojąco ... Może po prostu masz przerzutke niewyregulowaną. Coś tu mi nie pasuje - po 1tkm wymieniać cały napęd ? Kasetę prewencyjnie ?