Skocz do zawartości

[napęd] GT arrowhead - upgrade napędu shimano altus


frontr247

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam

mam rowerek jak w tytule ,pasuje mi on bardzo jesli chodzi o wielkość i geometrie w związku z tym chcezrobić w nim pełen upgrade, z tym mam najwiekszy problem poniewaz kompletnie sie nie znam na szcegółach technicznych jesli chodzi o kompatybilność i co kupic. Generalnie mam z przodu korbe i przerzutke altus i dedykowane manetki...sprzęt jest w opłakanym stanie całkowicie do wymiany..z tyłu jest kaseta/wolnobieg -nie wiem na 7 rzedów i przezutka...chyba tez altus jest totalnie zdarty napis.

Postanowiłem że wymieniam całość na deore czyli z przodu korba deore na 32 zęby 1 blat  bez przezutki a z tyłu 9 rzedów...no i super tylko ze jak dodaje sobie do koszyka przezutke deore....to tam jest napisane ze jest na 9 rzedów i super a manetki deore...sa na 10 rzedów...nie mam pojecia czy to bedzie pracowac.....podobna sytuacja jest z tylna kaseta...tu sa kasety tu wolnobiegi nie wiem co kupić....szkoda ze nie ma całych kompletów...pomóżcie dobrać wszystko z deore tylna przerzutka+kaseta + manetka +łańcuch lub klamkomanetka(obojetnie bo hamulce tez zmieniam lecz tu wiem co kupić)  i tak zeby to chodziło z korbą deore 32T...dzieki z góry i pozdrawiam

Napisano
12 minut temu, SoloTM napisał:

Ile zębów ma najmniejsza koronka z tyłu ?

Gdybyś chciał tanio i dobrze, zachowując klimat to u niego :

https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/ANaj/

kupisz dobrze i tanio i doradzi.

najmniejsza koronka z tyłu ma...12 zębów. 

Nie chce najtaniej...kasa jest najmniejszym problemem ..poprostu nei chce zamawiac i ciagle odsyłać..bo nie pasuje. Szerokość widelca z tyłu to około 138 mm tam jest włozony jakiś dystans z drugiej strony. Generalnie moge kupioć normalnie cały komplet deore również koło tył jeśli trzeba tylko co kupić żeby do siebie pasowało..?

6 minut temu, remover napisał:

Jeżeli się nie myle Arrowhead jest z kaseta 7x. Czyli trzeba zaczynać od wymiany bębenka\piasty\kola, bo 9x lub 10x tam nie wejdzie.

okej dziekuje czyli wymienić koło razem z piastą na taka która przyjmie 9 rzędów - ok znajde .

Napisano

Trzeba najpierw zdecydować czy chcesz korbę na kwadrat czy że sztywna osia. Na kwadrat kupujesz korbę 3 rzędowa z bcd 104. Klasyczną używkę wyzszych grup lub coś nowego, byle blaty były odkręcane. Wyrzucasz ich lub sprzedajesz a zamiast tego na środek idzie chinska (lub nie) zębatka NW o ządanej ilości zębów i suport o odpowiedniej do korby długości.

Wymianą bębenka lub piasty lub calego koła zalatwiasz sobie możliwość montażu kasety 8x-11x i wybierasz ile rzędów ty sobie życzysz :). Wybierasz kasetę tak żeby razem z przednią zębatka wychodził odpowiedni dla ciebie zakres przełożeń. Kupujesz do tego manetke i przerzutke wg własnego uznania ale o tej samej ilości rzędów co kasetą i przerzutka ma umieć obsłużyć wybraną rozpiętość kasety. 

Troszeczkę w tym kombinowania jest, nikt ci nie sprzeda gotowego zestawu do upgrejdu Arrowhead do 1x.

Napisano

Wszystko poza korbą się zgadza. Kolo jest kiepskawe. A korba nie pasuję, bo ma linie łańcucha 52 i przeznaczona dla współczesnych ram z boostem i nie bedzie to działało to prawidlowo w twoim rowerze. Celowo przemilczalem wymianę na korbę HTII, bo tam jeszcze wiecej kombinowania. Trzeba kupowac chińczyka IXF lub Prowheel mpx11 lub szukać czegoś od shimano na linię lancucha 47.

Ale zdajesz sobie sprawy ze te upgrejdy kosztują tak ze razy 2 tyle ile twój cały rower?

Napisano
8 godzin temu, remover napisał:

Wszystko poza korbą się zgadza. Kolo jest kiepskawe. A korba nie pasuję, bo ma linie łańcucha 52 i przeznaczona dla współczesnych ram z boostem i nie bedzie to działało to prawidlowo w twoim rowerze. Celowo przemilczalem wymianę na korbę HTII, bo tam jeszcze wiecej kombinowania. Trzeba kupowac chińczyka IXF lub Prowheel mpx11 lub szukać czegoś od shimano na linię lancucha 47.

Ale zdajesz sobie sprawy ze te upgrejdy kosztują tak ze razy 2 tyle ile twój cały rower?

o widzisz nie wiedziałem że korba coś tu nie pasuje myslałem że korba to korba..;) A jak poznac że korba jest pod linie 47? Ewidentnie chce coś markowego najlepiej shimano. Oczywiscieze zdaje sobie sprawę ale ten 1000-1500 zł na upgrade to sa grosze w sumie...nic za to nie kupie fajnego żadnego roweru ...poza tym do tego roweru mam ogromny sentyment i nie liczę w oogóle tu pieniedzy oczywiscie w granicach przyzwoitości. A jakie koło byś polecił? co z tym kołem co zamieściłęm jest nie tak..? noi bardzo dziekuje za pomoc :)

8 godzin temu, remover napisał:

Wszystko poza korbą się zgadza. Kolo jest kiepskawe. A korba nie pasuję, bo ma linie łańcucha 52 i przeznaczona dla współczesnych ram z boostem i nie bedzie to działało to prawidlowo w twoim rowerze. Celowo przemilczalem wymianę na korbę HTII, bo tam jeszcze wiecej kombinowania. Trzeba kupowac chińczyka IXF lub Prowheel mpx11 lub szukać czegoś od shimano na linię lancucha 47.

Ale zdajesz sobie sprawy ze te upgrejdy kosztują tak ze razy 2 tyle ile twój cały rower?

Doczytałem teraz na forum ze linia łańcucha to jest odległość od środka ramy do srodkowej zębatki blatu...poszedłem zmierzyć i u mnie w tym GT jest dokładnie 52 mm....to może sie da..? Korbe starą mam shimano altus 3 blaty.

Napisano

 W kole jest slaba piasta i taka sama obręcz. 

Te chinskie korby w niczym nie ustępują chociażby Shimano. :) Ale biorąc pod uwagę ze nie będziesz mial przerzutki z przodu można nie trzymać się kurczowo linii łańcucha. Jednak korba na 52 lub 56 to kiepski pomysł. Ja bym zastanowił się nad  FC-T4060 z wymianą zębatek na NW bcd 104. Lub FC-MT300 44-32-22. Oni są na 50mm, można nie dołożyć podkładkę w suporcie i powinno byc ok. Do tego suport HTII.

Napisano

Jako że nigdzie nie mogłem znależć pewnej wiążącej informacji wymieniłem zużyte elementy na ...takie same nowe ..rowerek smiga cudownie :) dzięki za pomoc

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...