orbea88 Napisano 23 Maja 2021 Udostępnij Napisano 23 Maja 2021 Witajcie, klika dni temu kupiłem rower Merida BIG.NINE 500 LITE Na którymś z forum spotkałem się z taką opinią: "UWAGA - na polski rynek trafiła wadliwa seria MERIDA BIG NINE 500 Lite z rocznika modelowego 2021. Otóż producent zamontował korbę FC-M4100-2 a ona jest do geometrii tylnej piasty 135/142 mm. Efekt jest taki, że ma dwóch najwolniejszych biegach łańcuch trze o łopatkę przedniej przerzutki ! I nie da się tego wyregulować. Korba powinna być wymieniona na pasująca do boosta 148 mm czyli FC-M4100-B2. Nie wszyscy sprzedawcy to wiedza i wymieniają dopiero jak się klient zorientuje - czyli po zakupie, a nie przed. Moim zdaniem to jest mega słabe że MERIDA o tym wie i wpuściła taka niedorobe na rynek !" Skąd mam wiedzieć jaki model korby jest u mnie zamontowany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 23 Maja 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Maja 2021 Na korbie powinno być oznaczenie, jest u jeszcze w zapewne od wewnętrznej strony jednego z ramion korby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Deco_10 Napisano 23 Maja 2021 Udostępnij Napisano 23 Maja 2021 Sam jestem pechowcem, który akurat trafił na taki model. Po czym poznasz? 1. Tak jak wyżej kolega napisał, na korbie będzie napis FC-M5100-2 (nie FC-M4100-2) a powinien być FC-M5100-2B 2. Nie będziesz mógł ustawić przedniej przerzutki tak aby na najlżejszych przełożeniach łańcuch nie ocierał o wózek przerzutki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orbea88 Napisano 24 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2021 rower za 5tys i taki bubel, powinna być jakaś akcja serwisowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Deco_10 Napisano 24 Maja 2021 Udostępnij Napisano 24 Maja 2021 Akcja serwisowa jest, uznali moją reklamację bez problemu, wg sprzedawcy dobra korba już do nich została wysłana przez Meridę. Inną kwestią jest uczciwość sklepu z którego kupowałem rower. Możliwości sa dwie: - nie wyregulowali roweru, chociaż mieli taki obowiązek i twierdzą, że to zrobili - podczas regulacji widzieli, że jest problem z korbą, wiedzieli o akcji serwisowej a mimo to nie informując kupującego wysłali rower licząc na to, że ten będzie myślał, że tak ma być. Dla nich najważniejsze pewnie jest, że przelew otrzymali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 25 Maja 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Maja 2021 Panowie, nie w takich markach i nie w takich w gruncie rzeczy błachych sprawach takie rzeczy mają miejsce. Akcja jest, wszystko uznane, nie ma o co nic piany. Odrębną kwestią jest podejście sklepu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orbea88 Napisano 24 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2021 wymienili już komuś wadliwą korbę w MERIDA BIG.NINE 500 LITE? Właśnie otrzymałem informacje, że wymiana najwcześniej w grudniu... czyli przez ponad pół roku mam jeździć na niepasującym napędzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Na_Rowerze Napisano 19 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2021 Cześć, też stoję przed dylematem. Kupiłem na koniec maja big nine 500 lite z 2021 roku i też występuje w rowerze obcieranie łańcucha na 2 najlżejszych biegach. Mam zamontowaną korbę FC-M5100-2. Zastanawiam się co robić, czy reklamować, wiąże się to z wcześniejszym wykonaniem odpłatnego przeglądu, którego jeszcze nie robiłem. Jak piszecie o tak długim czasie i odwlekaniu z wymianą na właściwą korbę, to może reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową i odstąpienie od umowy kupna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.