Skocz do zawartości

[Rama] Projekt kompletnej przebudowy MTB - maszyna do XC


Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, precelek napisał:

edit: No kurcze, no jednak nie. Jednak czuję że chcę techniczny, lekki rower do XC. Nie traila, nie fulla. Hardtaila z minimalną ale sprawną amortyzacją i pełną kontrolą nad rowerem. Największą zabawę miałem manewrując między drzewami i modląc się do wszystkich świętych przed zjazdami. Chcę przeskakiwać dziury, wymijać je bokiem, brać je technicznie. Nie jechać po nich jak czołgiem. Normalnie wsadził bym sztywny widelec, ale wtedy odgryzę sobie język i stracę czucie w palcach. Od zasuwania mam gravela.

Ok twój wybór choć to nie jest tak, że "lekka" trailówka jedzie jak czołg. To nie endurak. Z drugiej strony zwróć uwagę na sugestię @wkgbo coraz więcej ludzi ma w górach na zawodach fulle z nowoczesną geo albo nowoczesne HT. I będziesz się tak "bawił" przez 7 lat? Ja cię rozumie o co chodzi bo sam już rzygam czasem tą łatwością jazdy jaką daję odpowiednie geo, skok zawieszenia ale to ma też swoje granice. Chcesz sobie iść pod górę to rezygnujesz z sztycy regulowanej i już trailówka jest solidnie upośledzona. Masz kasę to szarpnij się na ramę Speca Chisel. Bardzo nowoczesna krosiarska rama tylko kosztuje chore pieniądze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza decyzja to wybór między 1) XC o kącie 69-70, 2) rowerem "ścieżkawym" - takim XC na sterydach o kącie 67-68 a 3) rowerem ścieżkowym o kacie 66-67 i obniżonym suporcie. W każdym z tych typów mam swoje jakieś tam wypatrzone ale każdy ma inaczej. Na takie jazdy wybrałbym raczej coś między Scottem Sparkiem a Canyonem Neuronem CF czyli między 1) a 2).  

Budżetowo - ale to już blisko 3) https://www.radon-bikes.de/mountainbike/fullsuspension/skeen-trail-cf/skeen-trail-cf-100-sl-2021/ lub niższy. W tych pieniądzach to już warto sie przejechac kawałek za granicę i ten rower objeździć. Zresztą zaraz wrócą tanie loty.

Żeby inwestycję jakoś rozłożyć w czasie i jednoczesnie żeby to wszystko miało ręce i nogi kupiłbym gotowy rower pewnie nie z górnej strefy tych linii ale już z docelową, dobrą ramą którą chciałbym mieć - alu lub carbon - to juz kwestia osobistych preferencji. I potem przełożył hamulce skoro już masz z górnej półki, może kiedyś zmienił koła ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmusiliście mnie do refleksji i podjąłem decyzję. Postawiłem na progresywną geometrię i postanowiłem szukać ramy NS Bikes Eccentric CroMo. Do czasu aż kupię ramę nie ruszam nic więcej w swoim rowerze. Jak przyklepię ramę to wsadzę do obecnego roweru amortyzator docelowy i będę tak czekał na ramę kompletując resztę nowego roweru.

Kosztowo wyjdzie mi to opłacalniej niż zakup nowego roweru. Jeśli idzie o osprzęt - dobrany idealnie pod moje oczekiwania. Geometria ramy to to czego szukam.

Pod uwagę brana była również rama Marin RIFT ZONE CARBON 29 2 FRAME KIT. ale jednak wolę HT.

Rowerek będzie tip top. Producent zaleca widelec od 130 do 150mm. To daje mi duże pole wyboru. Pewnie skończę bliżej 130. Dzięki za rady i pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...