Skocz do zawartości

[Napęd] Nierówna praca przednich zębatek

ronson

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć :)
Jestem nowy w temacie rowerów, zakupiłem rower od Goetze (taki jak tutaj, tylko z v-brake z przodu). Dzisiaj postanowiłem wyregulować przerzutki, udało się z tylną przerzutkę, jak zabierałem się do przedniej to zauważyłem, że cały element zębatek z osłoną nie chodzą w linii prostej. Przy mocniejszym kręceniu cyklicznie słychać jak łańcuch ociera o prowadnicę (patrząc z góry widać jak zmienia położenie).

Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Jak to naprawić? Nie chciałem regulować tej przerzutki, obawiałem się, że całkowicie ją rozreguluję.

Pozdrawiam

• Mod Team
Napisano

Jeśli cała korba rusza się na boki to wadliwa może być korba lub suport. Jedyną opcją to wymiana podzespołów.

Jednak przy niskich grupach osprzętu lekki ruch jest normalny, ale nie powinno być problemu z regulacją.

• 2 tygodnie później...
Napisano

Witam :) Wracam do Was, ponieważ postanowiłem tego nie reklamować (byłbym pozbawiony roweru przez długi czas, firma ma czas na rozpatrzenie reklamacji do 30 dni), a samemu wymienić suport i chciałbym kupić trochę droższy, żeby nie padł od razu.

Jak powinienem zmierzyć wymiary? Zmierzyłem szerokość mufy (68 mm - czerwona kreska) oraz szerokość suportu (w niewielkim zaokrągleniu 125 mm, bordowe kreski). Rozumiem, że elementu, który wystaje poza mufę (czarna kreska ze znakiem zapytania) nie mierzę do szerokości mufy?

Zastanawiałem się nad takim suportem, jednak maksymalna dostępna szerokość osi to 122.5 mm (trochę ponad 2 mm mniej niż aktualnie założony). Czy będzie pasował? Znalazłem również taki suport, który ma dostępną szerokość osi równą 124mm, stąd moje pytanie o poradę, który wybrać.

Dziękuję za porady, pozdrawiam :)

suport2.jpg

Napisano