Skocz do zawartości

[Piasta] Wymiana miski piasty


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Czy ktoś wymieniał miski piasty na łożyskach kulkowych i jak do tego podejść?
Wydaje mi się, że trzeba użyć jakiegoś wybijaka i wybić miskę od wewnątrz?
Informacji o tym w ogóle nie znalazłem, więc pozostaje improwizacja.

Piasta Joytecha, niezidentyfikowany model, ale pytanie jest raczej z tych ogólnych i chodzi mi o samą metodologię :)
Źródło zdjęcia: www.######.pl.

 

pol_pm_Miska-piasty-tyl-3-8-2338-bez-kolnierza-29-0-mm-12902_2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybija się tak jak piszesz. Wystarczy pewnie jakaś rurka i obstukiwanie dookoła.

Do wsadzenia nowych, najlepiej byłoby użyć jakiejś prasy, ale wątpię żeby były dedykowane zestawy.

Ogólnie nie opłaca się tego robić i właściwie nikt tego nie robi. Słyszałem z raz czy dwa, ale to byli chyba jacyś desperaci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w Joytechach, ale w starych piastach rometowskich były takie, gdzie dało się miske wymienić, ale trafiały sie i takie (późniejsze modele) gdzie nie było to możliwe. Czyli trzeba by było dokładnie tę piastę obejrzeć. Kolejnym problemem może być kupienie pasującej miski (to nie są elementy znormalizowane). Inaczej zostaje tylko rzeźbienie w metalu. W przypadku taniej piasty raczej nieopłacalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Romet Orkan. Pomyślałem, że starą miskę użyję jako nabijak nowej.
Wyjmę ją, odwrócę i będę nią osadzał nową, ale pewnie sobie daruję, jak tak straszycie.

O piasty dbam, ale tak przy okazji chciałem wymienić ten element, bo mam wrażenie, że luzy na piaście są przez krzywo osadzoną miskę.
Jak ona wygląda po roku od serwisu dopiero się dowiem, bo czekam na części, ale powinno być ok.
Nawet z prostą osią (koło napędowe) w jednej pozycji luzu nie ma, żeby po obróceniu jej o 180 stopni był już spory opór.
Muszę więc tak dokręcać konus, aby wypośrodkować ten efekt.
Sam pewnie dokładniej tego i tak bym nie zrobił, ale co mi szkodzi w kole, które i tak musi być niedługo wymienione przez wytarty wskaźnik obręczy.
Kolejny powód, żeby nie inwestować w obręcze na V-brake.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...