Mam w planach zmianę napędu, obecnie to jest Tiagra i stoję przed wyborem, albo iść w GRX albo w Apex. Interesują mnie w sumie głównie rozwiązania bez przedniej przerzutki, teraz mam najmniejszą tarczę z przodu 34T i z tyłu największą też 34T co jest całkiem spoko.
W GRX było by to 40 i kaseta 11-40, a w apex korba 42 i kaseta 11-42, niby też tyle samo zębów z przodu i z tyłu, ale czy to oznacza że "lekkość" kręcenia będzie taka sama ? Czy zawsze przełożenie 1:1 nie zależnie od tego ile tych zębów na kasecie i korbie będzie zawsze zapewni ten sam komfort ? Bo jak na moje oko to chyba tak nie działa, aczkolwiek mogę się mylić
Nie wiem do końca też jak jest z wygodą użytkowania, czytałem że apex ma wyższą kulturę pracy niż grx, natomiast w grx klamki są wygodniejsze, lepiej dopasowane.
Wiem że sram ma inny sposób zmiany biegów, ale jak na razie przynajmniej w teorii mi się podoba.
Pytanie
Gość kkw
Czołem wszystkim, poratujcie proszę
Mam w planach zmianę napędu, obecnie to jest Tiagra i stoję przed wyborem, albo iść w GRX albo w Apex. Interesują mnie w sumie głównie rozwiązania bez przedniej przerzutki, teraz mam najmniejszą tarczę z przodu 34T i z tyłu największą też 34T co jest całkiem spoko.
W GRX było by to 40 i kaseta 11-40, a w apex korba 42 i kaseta 11-42, niby też tyle samo zębów z przodu i z tyłu, ale czy to oznacza że "lekkość" kręcenia będzie taka sama ? Czy zawsze przełożenie 1:1 nie zależnie od tego ile tych zębów na kasecie i korbie będzie zawsze zapewni ten sam komfort ? Bo jak na moje oko to chyba tak nie działa, aczkolwiek mogę się mylić
Nie wiem do końca też jak jest z wygodą użytkowania, czytałem że apex ma wyższą kulturę pracy niż grx, natomiast w grx klamki są wygodniejsze, lepiej dopasowane.
Wiem że sram ma inny sposób zmiany biegów, ale jak na razie przynajmniej w teorii mi się podoba.
5 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.