12chrapek12 Napisano 16 Maja 2021 Napisano 16 Maja 2021 Hej, posiadam ten oto model podany w tytule z rocznika 2012. Od razu chciałbym zaznaczyć, że kompletnie nie siedzę jeżeli chodzi o sprzęt, nie wiem co jest opłacalne i czy warto. Polubiłem się z tym rowerkiem od zakupu (około 3 lat go posiadam) dlatego, jeżeli jest to możliwe ze względu na wiek ramy chciałbym jeszcze troszkę na nim pośmigać Aktualnie posiada on osprzęt wręcz identyczny jak przy odkupieniu go: Korba -> SHIMANO ACERA FC-M391 44/32/22 Kaseta -> SHIMANO ALIVIO CS HG400-9 (9 rzędowa) Suport -> ALIVIO OCTALINK 121/68 BB-ES 300 Łańcuch -> SHIMANO DEORE CN HG53 (9 rzędowy) Sztyca -> FORCE BASIC P4.2 27,2mm/400mm Siodło -> FORCE ROY+ Pedały -> Kellys MASTER -> zmienione na Dartmoor Stream. Opony -> CONTINENTAL RACE KING 2.2" 26" Parę razy klocki hamulcowe wymieniałem, łańcuch, wkład suportu oraz dętki łatałem oczywiście Mam wrażenie, że przy najbliższej wymianie łańcucha kaseta też niestety będzie do zmiany - nie przyjmie nowego łańcucha. Od początku korzystam z Shimanowskich HG-53, zostać przy tym? Następnie zastanawiam się nad oponami, około 70% mojej jazdy jest to asfalt, jednak nie narzekam zbytnio na to, że jest to rower MTB. Jednak zastanawiam się czy warto w przyszłości zmienić na oponki o szerokości 2.0 zamiast 2.2 Do zmiany na pewno są jeszcze gripy, ze względu na to, że już się wytarły i się kleją. Co do wymiany kasety i łańcucha, brać znowu to co mam? Czy może coś innego? Rowerek się sprawuje świetnie, parę razy był ze mną w cięższym terenie. Co do ramy - bać się wieku? 9 lat jednak już. Na tym sprzęcie przejechałem około 3700 km do tej pory. Poniżej parę fotek przed czyszczeniem Wczoraj po powrocie z trasy zaczęło się piszczenie w okolicach tylnej piasty, nie są to hamulce, co z tym zrobić? Co zmieniać? Co kombinować dalej? Przepraszam jeżeli dość głupi post, lecz nie znam się kompletnie na osprzęcie. Z góry wielkie dzięki za pomoc! Pozdrawiam
Mod Team bogus Napisano 16 Maja 2021 Mod Team Napisano 16 Maja 2021 Wymieniaj to co zużyte. Większe inwestycje nie mają raczej sensu. Kaseta na pierwszy rzut oka nie wygląda źle. Łańcuch HG-53 do najlepszych nie należy, w zamian może być KMC X9. Różnica w oporach pomiędzy oponami 2.2 a 2.0 nie będzie odczuwalna. Szybciej zauważysz jak 2.2 mocniej napompujesz.
kamilmozej Napisano 16 Maja 2021 Napisano 16 Maja 2021 Jeśli dawno nie było zaglądane do piast to można je przeserwisować to nie zaszkodzi a może pomoże na piszczenie.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 16 Maja 2021 Mod Team Napisano 16 Maja 2021 Zacząłbym od oględzin ramy, czy wszystko z nią OK w newralgicznych ( i nie tylko ) miejscach. Następnie zastanowiłbym się, czy nie warto go odchudzić poprzez założenie sztywnego widelca - skoro jazda głównie po asfalcie, to uginacz zbędny. Co do opon, to jak najbardziej można myśleć o węższych - najlepiej jakichś semi slickach pokroju 1.9" ( na asfalty jak znalazł, a i w łatwym terenie spokojnie dadzą radę ).
12chrapek12 Napisano 16 Maja 2021 Autor Napisano 16 Maja 2021 @KrissDeValnorco do opon co możesz polecić ciekawego w miarę rozsądnym budżecie? Jutro oddam rower do serwisu (zaufany kolega) na wycentrowanie tylnego koła, na co jeszcze powinien zwrócić uwagę? Co do kasety zastanawiałem się, ponieważ od kiedy go kupiłem (2018) nie była zmieniana, przejedzie jeszcze ten sezon? Może jak dzisiaj wyjadę to porobię Wam więcej zdjęć? Jakoś zakochałem się w tym rowerku i nie czuję za bardzo zmiany na coś nowego, ewentualnie lekkie ulepszenia, bo coś należy mu się. Wiekiem ramy się nie przejmować? Oczywiście przejrzę pod względem uszkodzeń, na co zwrócić amatorskim okiem uwagę? Wczoraj stuknęło pierwsze 70 kilometrów po lesie
Pitof Napisano 16 Maja 2021 Napisano 16 Maja 2021 Najpierw dokładnie umyj ramę, a później możesz poszukać czy nie pojawiły się ewentualne pęknięcia. Newralgicznie punkty to sama główka ramy i jej łączenie z dolną i górną rurą. Również rura podsiodłowa w okolicach łączenia z rurą dolną i górną. Czyli po prostu blisko miejsca, gdzie wchodzi sztyca, która jest niczym innym jak dźwignią, na końcu której znajduje się większość ciężaru twojego ciała. Możesz też zerknąć na węzeł suportu.
12chrapek12 Napisano 16 Maja 2021 Autor Napisano 16 Maja 2021 Dobrze, zwrócę na to uwagę, co do opon wpadły mi w oko CONTINENTAL Double Fighter III o szerokości 1.9. Mają one sens? Kasety jak na razie nie ruszać? Łańcuch zmienię jak zacznie przeskakiwać, tylko czy kaseta przyjmie? Budżet na opony to około 150 złotych Chciałbym aby były wytrzymałe, na tych Race Kingach 3 sezon lecę po różnym terenie, chociaż nie wiem czy na węższych bym mógł się pobawić w lesie. Myślałem, jeszcze nad gripami ale kompletnie nie wiem co wybrać
12chrapek12 Napisano 16 Maja 2021 Autor Napisano 16 Maja 2021 I ostatnia sprawa, coś do zabezpieczenia ramy? Troszkę już jest porysowana przyznam szczerze, jak o nią zadbać aby służyła jak najdłużej?
Pitof Napisano 16 Maja 2021 Napisano 16 Maja 2021 Conti wygląda całkiem sensownie, choć swoje waży. Zerknij sobie też na taką oponę jak Schwalbe Marathon Mondial. Choć nie wiem czy zmieścisz się w założonym budżecie. Co do zabezpieczenia ramy to można kupić specjalne folie ochronne.
keltu Napisano 16 Maja 2021 Napisano 16 Maja 2021 1 godzinę temu, 12chrapek12 napisał: I ostatnia sprawa, coś do zabezpieczenia ramy? Troszkę już jest porysowana przyznam szczerze, jak o nią zadbać aby służyła jak najdłużej? Folia OraGuard, szukaj na Allegro.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.