abdesign Napisano 15 Maja 2021 Udostępnij Napisano 15 Maja 2021 Mam tych klamek (O tej samej budowie) 4 komplety: 2x6800 1x4700 no i właśnie 1x5800. Kiedyś miałem problem z prawą 4700 (wytarł się popychacz, ale to umiem naprawić a klamkę i tak wymieniłem) Tyle tytułem wstępu - kompletnym laikiem nie jestem serwisuje sobie te klamki coś o nich wiem, mogę różne porównać) I teraz tak: z dnia na dzień bez jakichkolwiek wcześniejszych symptomów przestała wracać dźwigienka manetki (zdjęcia pokazują która) klamka została wręcz wysterylizowana bo może bród albo zastały stary smar... naoliwiona... znowu wyczyszczona... znowu naoliwiona... I nic. Ta dźwigienka ma wyraźny opór, zdecydowanie większy niż pozostałe, paluchem da się ją cofnąć, połączona tak "na drut" gumeczką z dżwignią zrzucającą wraca, to nie aż taki opór. I teraz pytanie, da się coś z tym zrobić czy śmietnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 16 Maja 2021 Udostępnij Napisano 16 Maja 2021 Pękła, wypadła ze swojego miejsca sprężynka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Maja 2021 Udostępnij Napisano 16 Maja 2021 Próbowałeś odłączyć klamkę od całego korpusu? Wtedy może zobaczysz coś więcej, bo manetka i tak raczej spisana na straty. Edit: ślepy jestem, myślałem że chodzi o ten element z gumką czy czymś tam. Zapomnij o tym powyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 16 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2021 Gumka to tam była na chwilę, takie niesztywne połączenie dźwigienki i tego zacinającego się elementu. Po prostu dźwignia poprzez gumkę odciągała na swoje miejsce ten element. Na całe szczęście nic też nie pękło ani nie wypadło. Klamka już działa, przeszła jeszcze 3 cykle - zalanie wd40, mycie ciśnieniowe niemal wrzątkiem, suszenie i grube olejowanie. Kolegom serdecznie dziękuję, w zasadzie temat do zamknięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Maja 2021 Udostępnij Napisano 16 Maja 2021 A jakiego oleju używasz skoro jesteśmy już w temacie? No i czym myjesz ciśnieniowo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 16 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2021 No za wiele to odnośnie mycia nie pomogę, bo nie myję w zasadzie niczego pod ciśnieniem w rowerach, jak mam taki problem jak teraz to po prostu ojca odwiedzam (mieszka ode mnie tak z 10 minut rowerem) On ma wszystko to i porządną sprężarkę z pistoletem też. Klamki zakraplam po prostu zielonym FL'em. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.