Rapero7000 Napisano 15 Maja 2021 Napisano 15 Maja 2021 Byłem w dekatlonie i polecono mi kupić Triban RC 500. Jak wy uważacie który lepiej kupić ?
Setorix Napisano 15 Maja 2021 Napisano 15 Maja 2021 Zależy ile chcesz wydać. Obydwa są dobrymi wyborami jeżeli chodzi o nówki w 2021 roku
abdesign Napisano 15 Maja 2021 Napisano 15 Maja 2021 Jak już to Trabant 601 Ale jak wyżej oba to po prostu przyzwoite rowery... Tak słowo "przyzwoite" oddaje chyba najlepiej charakter tribanów. Kwestia potrzeb i zasobności portfela, wiadomo że droższy ma droższe czytaj lepsze komponenty, ale też np. lepiej zestopniowaną kasetę..., ale oba mają B.dobry stosunek ceny do tego co oferują.
wkg Napisano 15 Maja 2021 Napisano 15 Maja 2021 Ten RC 520 to by się na gravela nadawał na szutry, ściezki rowerowe i dziurawe asfalty z oponami które przyjmuje. I kierownica co nie udaje "górala"
Mareq_BB Napisano 15 Maja 2021 Napisano 15 Maja 2021 RC500 i RC520 mają taką samą ramę i najszersza opona jaka wejdzie to chyba 37mm. Różnią się tylko osprzętem (Sora vs 105) i 520 ma chyba hamulce hydrauliczne napędzane mechanicznie (linką). Osobiście używam RC500 i jestem zadowolony. Zmieniłem tylko opony na węższe (25), przedni hamulec (Avid BB7 Road) i siodełko.
Rapero7000 Napisano 15 Maja 2021 Autor Napisano 15 Maja 2021 Jeśli chodzi o budżet to mam zarówno na 500 jak i na 520. Zastanawiam się czy jest sens dopłacać 1000zł na 520. 3 minuty temu, Mareq_BB napisał: RC500 i RC520 mają taką samą ramę i najszersza opona jaka wejdzie to chyba 37mm. Różnią się tylko osprzętem (Sora vs 105) i 520 ma chyba hamulce hydrauliczne napędzane mechanicznie (linką). Osobiście używam RC500 i jestem zadowolony. Zmieniłem tylko opony na węższe (25), przedni hamulec (Avid BB7 Road) i siodełko. Z jakiego powodu zmieniłeś opony, przedni hamulec i siodełko?
Setorix Napisano 15 Maja 2021 Napisano 15 Maja 2021 Jeżeli będziesz używał tego roweru do jakiejś sportowej jazdy z większymi ambicjami to docenisz mniejsze skoki pomiędzy zębatkami przy tym samym zakresie na kasecie z wiekszą ilością zębatek w 105, jeżeli bardziej do jazdy takiej turystycznej to w zasadzie sora jest wystarczająca a części do niej znacznie tańsze. Opony w tych rowerach są i to w zasadzie jest ich jedyny plus dlatego warto dołożyć do troche lepszych bo znacząco poprawią charakterystykę roweru a co do hamulców to w 520 bedą trochę lepsze ale wszystko zależy od wymagań i wagi użytkownika bo znam kilka osób, które chwalą hamulce rc500 i są dla nich wystarczające.
abdesign Napisano 15 Maja 2021 Napisano 15 Maja 2021 Generalnie jeśli Cię stać i to nie jest próg bólu to po prostu najczęściej warto. Amatorzy na wycieczkach też doceniają lepsze heble i ciaśniejszą kasetę, precyzyjniej i szybciej działające zestawy klamotek i przerzutek. Ale oczywiście nowa sora zła nie jest.
epon Napisano 15 Maja 2021 Napisano 15 Maja 2021 Sora ma jeszcze jeden minus w porównaniu do 105, przednia przerzutka pod większym obciążeniem lubi się zacinać i nie reagować za szybko.
Setorix Napisano 15 Maja 2021 Napisano 15 Maja 2021 @epon mówisz o R3000? bo przejechałem na niej jakieś 4-5kkm i nie miałem takich sytuacji
epon Napisano 15 Maja 2021 Napisano 15 Maja 2021 Tak, kilka razy miałem tak że przy dopakowanym rowerze na podjeździe nie chciało zrzucić na najmniejszą tarczę.
abdesign Napisano 15 Maja 2021 Napisano 15 Maja 2021 To raczej nie była wina przedniej przerzutki... to jest tak prymitywny mechanizm, żeby w dół był problem to trzeba to zalepić gliną i poczekać aż wyschnie. W górę to jeszcze regulacja i naciąg linki, do poprawy w miarę jej rozciągania. Ale w dół? Sprawdź linki i pancerze, popychacz cyngla w klamce, położenie śrubek ograniczających wychylenie, możesz też mieć zbyt napiętą linkę, no i właśnie to jak czysta jest sprężyna i okolice piwotów wodzika przerzutki. Ps. Mi właśnie poszła się czesać lewa klamka 105... przestał wracać ten wichajster od małej dźwigni.
Mihau_ Napisano 15 Maja 2021 Napisano 15 Maja 2021 9 godzin temu, Rapero7000 napisał: Byłem w dekatlonie i polecono mi kupić Triban RC 500. Jak wy uważacie który lepiej kupić ? Jeśli szukasz "typowej szosy" to nie kupuj żadnego, jeśli interesuje cię "niewiadomoco" to chyba postawiłbym na 500, na starcie będzie taniej a za rok czy dwa i tak kupisz coś innego (a jeśli po roku nie będziesz miał niedosytu to i ta 500 wystarczy na lata
Rapero7000 Napisano 15 Maja 2021 Autor Napisano 15 Maja 2021 A co brakuje tym rowerom do typowej szosy?
Rapero7000 Napisano 15 Maja 2021 Autor Napisano 15 Maja 2021 Rozumiem, czyli po prostu kolarzówki są lżejsze oraz mają inną budowę. Ale rower ten jest zbliżony do kolarzówki.
Mihau_ Napisano 15 Maja 2021 Napisano 15 Maja 2021 ostatnimi czasy często coś takiego jak triban określa się mianem road plus
Rapero7000 Napisano 15 Maja 2021 Autor Napisano 15 Maja 2021 Co to za rower czym się różni od Gravela może zdradzić ?
Rapero7000 Napisano 16 Maja 2021 Autor Napisano 16 Maja 2021 Zawszę do tego roweru mogę dać węższą oponę.
Mihau_ Napisano 16 Maja 2021 Napisano 16 Maja 2021 Zmiana opony nie zmienia założeń konstrukcyjnych na podstawie których został zbudowany rower.
Mareq_BB Napisano 16 Maja 2021 Napisano 16 Maja 2021 Mi zmiana opon na węższe podniosła prędkość, obniżyła wagę (o 400g). Jak dla mnie Sora działa szybko i precyzyjnie. Faktycznie rower nie jest lekki. Mój w rozmiarze L, z pedałami, koszykami na bidony, pompką, licznikiem i oświetleniem i torebką z dętkami i multitoolem to razem 12kg. Jak się nie ścigasz to ten rower jest ok. Jest pancerny. Poza tym nie wiem czy kupi się jakąkolwiek nową szosówkę w tej cenie.
Rapero7000 Napisano 16 Maja 2021 Autor Napisano 16 Maja 2021 Proszę jeszcze o opinie dotyczące RC 500 bądz 520
abdesign Napisano 16 Maja 2021 Napisano 16 Maja 2021 Nie bądź leń... Masz wyszukiwarkę na forum, nie ma częściej opisywanych rowerów.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.