Skocz do zawartości

[suport] Strzelanie po wymianie


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno wymieniałem suport w Kross Evado. Założyłem Neco BSA 68 mm na kwadrat. Niestety chyba przy wkręcaniu korpusu pomyliłem sie i na siłę wkręciłem go tak, że był nieco krzywo. Wyszło to przy próbie wkręcenia elementu centrującego z lewej. Tak więc skręciłem jeszcze raz, tym razem oś ustawiła się dobrze, jednak po jakimś czasie suport zaczął strzelać. Wykręciłem dokładnie przeczyściłem gwint, posmarowałem i wkręciłem. Wkreciło się lekko, jednak po kilkudziesięciu km spokojnej jazdy strzały zaczęły powracać. Ale spotkałem po drodze znajomych lubiących szybką jazdę. Pro przejechaniu ok. 20 km szybkim tempem (ok. 30 km/h) strzały zniknęły. Ale obawiam się że znowu powrócą. Podejrzewam, że oba elementy suportu najpierw się poluzował, bo gwint w mufie jest uszkodzony a pod wpływem intensywnego kręcenia korbami dokręciły się. I co teraz? Może wykręcić znowu suport, umyć gwinty rozpuszczalnikiem i przesmarować przed wkręceniem klejem do gwintów? Np. niebieskim o średniej sile? Czytałem na forum poradę że można też posmarować gwint mufy płynnym metalem JB Weld, a potem nasmarować gwint suportu smarem i dokręcić. Wtedy żywica naprawi gwint mufy, a smar umożliwi późniejszy demontaż. Chociaż z drugiej strony ten klej wytrzymuje temperaturę do 316C, więc pewnie podgrzanie mufy palnikiem umożliwiłoby wykręcenie suportu. I co tu zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak niby kręcenie korbą miało dokręcić gwint?

Miski plastikowe czy metalowe?

Neco to szajs i dziwie Ci się że to kupiłeś. Ile zaoszczędziłeś w stosunku do Shimano? 10 zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całość metalowa. Dlaczego uważasz, że Shimano z tej półki cenowej ma byc lepsze? Od lat stosuje te suporty w 2 rowerach i dopiero teraz pojawił sie opisywany problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jak kupujesz Shimano, to masz pewność jakości produktu. Neco to jedne z tańszych komponentów.

A patrzyłeś na gwint? Wygląda na zniszczony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykluczasz, a ja Ci piszę że to suport w pakiecie i ten do HT2, to są różne konstrukcje. To co nie ma znaczenia w pakiecie, zaczyna mieć w HT2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne tematy znalazłem na zagranicznych forach. Klej do gwintów jest fabrycznie stosowany w niektórych suportach, ludzie radzą tez sobie uszczelniajac gwint hydrauliczną taśmę teflonową

https://singletrackworld.com/forum/topic/does-anyone-actually-use-threadlock-on-bottom-brackets/

https://www.bikeforums.net/bicycle-mechanics/551237-loctite-bottom-bracket.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale po co? Smar i odpowiednia siła dokręcenia.

Dowalisz klej, trochę się zapiecze i dopiero będzie problem. Zresztą, nie trzeszczy to zostaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręciłem lewą części suportu i gdy łapałem za oś i odchylałem ją, to czułem luzy promieniowe. Wkręciłem też na próbę zupełnie nowy suport (kupiłem na zapas) i było to samo. Po zasięgnięciu rady w pewnym warsztacie zaaplikowałem klej firmy K2 https://k2.com.pl/produkty/k2-klej-anaerobowy-srednia-sila-50-g

Oczywiście najpierw dokładnie przetarłem gwint i mufy i suportu (tego, który przejechał już ok. 200 km) rozpuszczalnikiem i zostawiłem do wyschnięcia. Zobaczymy co będzie dalej :) Zdam relację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą osią to normalne. Druga miska dopiero stabilizuje pakiet.

Zdajesz sobie sprawę, że jeżeli nawaliłeś tego więcej niż trochę, a klej K2 działa, to będziesz miał przechlapane z odkręcaniem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pożyjemy zobaczymy. Kleje niebieskie o średniej sile mają w opisie info, że da się odkręcić połaczenie gwintowe. A jeśli będą opory to mozna podgrzać - tu akurat o kleju czerwonym czyli najsilniejszym - podgrzać połączenie na kilka minut do 250C. Najwyżej trzeba będzie od dołu potem polakierować,ale rower ma już swoje lata i przebieg :)

https://www.frasersdirectory.com/redwire/right-way-remove-a-high-strength-threadlocker-146972014442/

resztki kleju mozna zmyc acetonem

https://www.bikeforums.net/bicycle-mechanics/914155-how-remove-dried-blue-threadlocker-any-suggestions.html

 

Ale jeszcze może zadzwonię i spytam producenta kleju K2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

No i niestety wygląda na to, że suport do wymiany. Zwykłe odkręcanie nawet po nałożeniu długiej przedłużki na klucz nic nie dawało. Pomogło dopiero podgrzanie płomieniem lutownicy gazowej przez ok. 5 minut mufy dookoła. Klej puścił :). Teraz zastanawiam się jaki suport załozyc, bo mi sie nie uśmiecha powtarzanie tej operacji co 2 kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem 2 nieco lepsze

https://www.centrumrowerowe.pl/suport-rowerowy-xlc-bb-j01-pd26454/

https://www.centrumrowerowe.pl/suport-rowerowy-shimano-bb-un300-pd23075/

ten Shimano można wyrwać dużo taniej na Allegro

Co do montażu - to jak teraz wkręcić? Na hydrauliczną taśmę teflonową? Czy dać odrobinkę kleju? Bo poprzednio to chyba nieco za dużo nawaliłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie, wkręcałem jeszcze ten stary i pod koniec idzie bardzo ciężko, mimo że jeszcze z 1mm mógłby wejść w mufę . Nie próbowałem na siłe, bo się boje zerwać gwint

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...