Skocz do zawartości
  • 0

Złożenie nowo zakupionego roweru


Gość obserwatorek44

Pytanie

Gość obserwatorek44
Napisano

Rzekomo nie ma głupich pytań. Moje jednak, wg wielu, może się takim wydawać. Rower w paczce jest zazwyczaj trochę rozłożony. Muszę założyć przednie koło. Koło montowane jest na samozamykacz. Teraz problem. Po jego założeniu i domknięciu samozamykacza, po pokręceniu kołem, słychać tarcie. Dodatkowo widać niewłaściwe ułożenie w stosunku do błotnika. Zanim zacznę majstrowanie przy V-brake , próbie ustawienia błotnika, chciałem zapytać czy tak powinno wyglądać założenie koła na widelec.

Po poluzowaniu samozamykacza, wkładam osikę w wycięcia widelca i po tym jak "osiądzie" w tych widełkach, zamykam samozamykacz. Wszystko co teraz przeszkadza, ociera, jest niesymetryczne w stosunku do opony, należy wyregulować. Próba ustawiania osi w widełkach, tak żeby uzyskać jak najlepsze położenie koła, jest chyba niewłaściwe? Ośka powinna chyba swobodnie osiąść w widełkach i być zablokowana samozamykaczem.

 

14 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tak i najlepiej lekko dociskając rower do podłoża. Całą resztę dopasowujesz do koła. Jeżeli to tarcie słychać na całym obwodzie koła to regulacja hamulców, a jeżeli nie to jest scentrowana obręcz.

Gość obserwatorek44
Napisano

Ponieważ rower jest nówka, przywieźli go w kartonie wczoraj, to zakładam, że koło jest ok. Jak pisałem, zanim zacznę majstrować przy hamulcach i błotniku, wolę spytać.

Powtórzę, jak zrozumiałem Twoją informację. Rower na plecach, poluzowany samozamykacz, osadzam koło w widełkach, tak żeby siadło w tych uszach widelca, domykam samozamykacz. Teraz gdy widać i słychać, że klocki V-brake ocierają to zajmuję się nimi. Jeżeli chodzi o błotnik, też staram się jakoś go symetrycznie ustawić do koła.

Za parę dni będę miał kolejną przesyłkę z nowym rowerem, to doświadczenie z tym przyda się. Tam może być tylko trudniej bo ten kolejny ma hamulce tarczowe.

Gość obserwatorek44
Napisano

Dzięki. Mam nadzieję, że na koniec będę mógł powiedzieć  - sukces :)

Napisano

Przy czym nie liczyłbym na idealnie proste koła w tego tupu rowerze, ale fakt jest taki że przy rozpiętym hamulcu nic nie powinno ocierać bo w sumie mało co ma taką możliwość.

Gość obserwatorek44
Napisano

Nie bardzo rozumiem określenia "w tego typu rowerze". Dla pełnej informacji chodzi o rower Northtec Boudicca VB AL. Chyba nie jest to rower z niskiej półki?

Napisano
9 godzin temu, wolek napisał:

Przy czym nie liczyłbym na idealnie proste koła w tego tupu rowerze, ale fakt jest taki że przy rozpiętym hamulcu nic nie powinno ocierać bo w sumie mało co ma taką możliwość.

@lewocz @wolek

A skąd wiecie co to za rower?

Napisano
6 godzin temu, Gość obserwatorek44 napisał:

Nie bardzo rozumiem określenia "w tego typu rowerze". Dla pełnej informacji chodzi o rower Northtec Boudicca VB AL. Chyba nie jest to rower z niskiej półki?

Stąd :) 

Napisano

Przestańcie jechać po człowieku, bo nie ma roweru za ciężkie $$$. Mam rower za dużo $$$ i też się ciągle psuł na gwarancji. Dopiero co wywaliłem 6-letnią pralkę. Przyszli fachowcy do jej naparawy. Jak mi pokazali, co jest w środku - plastikowe obudowy łożysk, plastikowe gwinty w bębnie, to zrozumiałem dlaczego padła po raptem 6 latach. Stwierdzili, że cena pralki nie ma znaczenia - wszystko ten sam szmelc obliczony na kilka lat (poza nielicznymi, niszowymi markami). Cena dziś niekoniecznie znaczy jakość. W rowerach też tak się zaczyna robić.

Napisano

Planowe postarzenie produktu. 

Ja po człowieku nie jadę, ani po rowerze, pisałem że lekko scentrowanym kołem nie ma co się przejmować.

Napisano
23 minuty temu, wolek napisał:

Stąd :) 

Rower na Alivio w dodatku z kasetą. Ty to porównujesz do markeciaka?

Niejeden z tu pytających ma tragedie rowery, ja tu w nim nie widzę nic złego.

Składać i jeździć.

Napisano

Dużą część polskich i też trochę czeskich oraz słowackich gór objeździłem na rowerze z STX i potem Alivio w tym na hamulcach canti. Dało radę.

Napisano

Rower jest OK i na pewno da się go ustawić - co do hamulców, to masz do regulacji napięcie linki (drobna regulacja baryłką na dźwigni, gruba przez odkręcenie linki on szczęki), a jak jest niesymetrycznie, to przy szczękach (masz malutkie śrubki do regulacji napięcia sprężyny - wkręcając z jednej strony odsuwasz tę szczękę - są one poniżej dużej próby mocującej klocek). Jednak jeśli koło trze tylko w jednym miejscu swojego obwodu to ono jest krzywe. Błotnik - troszkę poluzować ustawić - jak widać na zdjęciu tego roweru można wydłużać pręty błotnika. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...