some1 Napisano 11 Maja 2021 Napisano 11 Maja 2021 Kolejny karbonowy gravel w ofercie. Bardziej terenowy niż Grail, konwencjonalny mostek i kierownica zamiast dziwnych zintegrowanych konstrukcji raczej na plus. Ceny całkiem konkurencyjne w porównaniu z ofertą innych producentów. No i najważniejsze, podpisane są "In Stock", cokolwiek to nie znaczy w dzisiejszych czasach https://www.canyon.com/en-pl/gravel-bikes/adventure/grizl/ 1 Cytuj
Shadow3m Napisano 12 Maja 2021 Napisano 12 Maja 2021 No i już nie są dostępne od ręki, szybko poszło Cytuj
curryprogrammer Napisano 14 Maja 2021 Napisano 14 Maja 2021 (edytowane) ogolnie mi sie podoba, moze malowanie troche zbyt zarowiaste, musialbym popytac ludzi ktorzy maja canyona jak wyglada sprawa z serwisem i czy sa awario-genne Edytowane 14 Maja 2021 przez curryprogrammer Cytuj
Mihau_ Napisano 10 Sierpnia 2021 Napisano 10 Sierpnia 2021 (edytowane) update: grizl z amortyzowanym widelcem https://www.canyon.com/pl-pl/gravel-bikes/adventure/grizl/cf-sl/grizl-cf-sl-8-suspension/2922.html?dwvar_2922_pv_rahmenfarbe=GY%2FBK 30 mm skoku, 9,98 kg masy karbonowego gravela Chyba specjalnie władowali kasetę ultegra i suport tokena, żeby nie napisać 10 kg Edytowane 10 Sierpnia 2021 przez Mihau_ Cytuj
some1 Napisano 10 Sierpnia 2021 Autor Napisano 10 Sierpnia 2021 (edytowane) Wszystkie mają tokena i ultegrę. W sumie tylko kilkaset PLN dopłaty względem "sztywniaka" mimo, że cena amortyzatora w handlu detalicznym kosmiczna. Jest też wersja z nową przerzutką. https://www.canyon.com/pl-pl/gravel-bikes/adventure/grizl/cf-slx/grizl-cf-slx-8-etap-suspension/2715.html?dwvar_2715_pv_rahmenfarbe=GN%2FBK Edytowane 10 Sierpnia 2021 przez some1 Cytuj
some1 Napisano 21 Października 2021 Autor Napisano 21 Października 2021 Pojawił się tańszy Grizl AL na alu ramie, w cenach od 7000 PLN. Rowery dostępne niemal od ręki, co pewnie nie potrwa długo https://www.canyon.com/pl-pl/gravel-bikes/bike-packing/grizl/al/ Cytuj
Mihau_ Napisano 22 Października 2021 Napisano 22 Października 2021 Bo roweru nigdy nie opłaca się składać kiedy wszystko musisz kupić (tym bardziej jeśli ma być nowe) 1 Cytuj
jaro0011 Napisano 28 Października 2021 Napisano 28 Października 2021 Ja już ujeżdżam Grizla AL. Zamówiony w dzień premiery. Po tygodniu dotarł. Teraz już nie można zamówić - zapasy wyprzedane. 1 Cytuj
jaro0011 Napisano 29 Października 2021 Napisano 29 Października 2021 Tak fabryczny 80mm. Nie ma opcji wyboru. Długość mostka jest różna w zależności od rozmiaru ramy. Cytuj
Alsew Napisano 29 Października 2021 Napisano 29 Października 2021 Fajna maszyna. Pozazdrościć 😁 tylko patrząc na ustawienie siodła sztyca do wymiany. Sztyca ma jakiś ogromny offset, na oko więcej niż 20mm i masz siodło na maksa przesunięte do przodu, chyba nawet poza zakres. Cytuj
jaro0011 Napisano 29 Października 2021 Napisano 29 Października 2021 (edytowane) Siodło jeszcze w zakresie ale to fakt - ten offset mi nie potrzebny i pewnie sztycę wymienię na coś bez offsetu. Zresztą siodełko Selle Italia Model X też średnie - nos strasznie szeroki i kanciasty - nie wiem kto to wymyślił ale jest bez sensu bo obciera pachwiny. Także też do wymiany. Edytowane 29 Października 2021 przez jaro0011 Cytuj
some1 Napisano 29 Października 2021 Autor Napisano 29 Października 2021 Grizle mają krótkie mostki, nadrabiają dłuższą ramą. Cytuj
Chociemir Napisano 29 Października 2021 Napisano 29 Października 2021 Godzinę temu, jaro0011 napisał: Tak fabryczny 80mm. Nie ma opcji wyboru. Długość mostka jest różna w zależności od rozmiaru ramy. Czy coś się w Canyonie zmieniło? Bo jeszcze do niedawna w momencie zamawiania roweru można było poprosić o mostek innej długosci. Mostek krótki bo rama długa - taki celowy zabieg. Cytuj
jaro0011 Napisano 29 Października 2021 Napisano 29 Października 2021 Pewnie jak mejlowo poprosisz albo na czacie to zmienią mostek. Ale nie ma opcji wyboru na stronie tak jak to kiedyś dawno temu było. Cytuj
some1 Napisano 29 Października 2021 Autor Napisano 29 Października 2021 Canyon L'ka - Top tube 588, mostek 90 Kross Esker - Top tube 570, mostek 110 Obie ramy stack 605. Cytuj
Gość Napisano 29 Października 2021 Napisano 29 Października 2021 17 godzin temu, jaro0011 napisał: Ja już ujeżdżam Grizla AL. Zamówiony w dzień premiery. Po tygodniu dotarł. Teraz już nie można zamówić - zapasy wyprzedane. Ładny, nawet bardzo. Zdecydowanie ładniejszy niż ten upośledzony z "dwupłatową" kierownicą. Cytuj
some1 Napisano 29 Października 2021 Autor Napisano 29 Października 2021 A to jeździsz na rowerze na stojąco trzymając za rurę sterową, że na reach patrzysz? Akurat mam Grizla w rozmiarze L przy 190 cm wzrostu (górna granica wg. producenta) i nie mam zastrzeżeń co do długości. Ale ja jeżdżę 99.8% czasu na siedząco, więc interesuje mnie ETT+mostek, a nie reach ramy. Ewentualnie reach kierownicy ale to mało producentów podaje. Cytuj
jaro0011 Napisano 29 Października 2021 Napisano 29 Października 2021 (edytowane) Mam szosę M-kę Canyon Ultimate (reach 390) i Grizla (reach 402) Finalnie na szosie i tak jestem bardziej wyciągnięty i pochylony bo jednak jest różnica w mostku (100mm vs 80mm). Pozycja na Ultimate nie jest jakaś bardzo wyścigowa, tym bardziej nie jest też w Grizlu. Przy wzroście 179cm oba rowery mają wygodną pozycję jak dla mnie. Edytowane 29 Października 2021 przez jaro0011 Cytuj
some1 Napisano 29 Października 2021 Autor Napisano 29 Października 2021 W grawelach jest wolna amerykanka a mądrości z rowerów szosowych przestają mieć sens. Jak jeden grawel w moim rozmiarze ma geometrię ramy pod mostek 80mm, a w rowerze innego producenta jest 120mm, to wszystkie reache i współczynniki stack/reach można sobie wsadzić. Jeśli policzysz stack/reach dla Grizla, to wyjdzie, że jest bardziej agresywny niż Canyon Ultimate. Oczywiście biorąc do obliczeń efektywny stack i reach, który Canyon też podaje dla swoich rowerów, będzie odwrotnie. Cytuj
Gość Napisano 30 Października 2021 Napisano 30 Października 2021 Niestety @some1 ma rację. Dzieje się coś dziwnego. W którymś temacie była już wojna, no chyba ktoś mając 170 czy 175 cm, według tabelki miał być upakowany na coś z TTH w okolicach 560 mm. Pamiętam że wtedy przejrzałem innych producentów i o dziwo było podobnie w niektórych modelach. Bywa też w drugą stronę. Cała seria Esker od Kross jest dziwnie krótka. Mam rozmiar M, a TTH to 530 mm z fabrycznym mostkiem 80 mm. Cytuj
some1 Napisano 30 Października 2021 Autor Napisano 30 Października 2021 15 godzin temu, NieLubiePoniedzialku napisał: sam mam 190cm, i od mojeg drugiego powaznego roweru z baranem uwazam, ze chyba bym nie mogl jezdzic tym rowerem 🙂 bo dla mnie nieprzekraczalna wartosc to 390. Jakas dziwna ta rozmiarowka. Właśnie widać jak świetnie rozumiesz reach. Popatrzył i stwierdził, że na rowerze nie da się jeździć. 😄 Jeszcze raz pytam, rower trzymasz za główkę ramy, czy za kierownicę? Rama którą wkleiłeś ma 388 reach + mostek 110. Canyon ma 409 reach + mostek 90. Ile to się różni na długość? Cytuj
some1 Napisano 30 Października 2021 Autor Napisano 30 Października 2021 W dniu 29.10.2021 o 09:09, NieLubiePoniedzialku napisał: To jak raz nie bierze sie z dl ramy a raczej z duzego wyprzedzenia widelca i duzego balona. Ej, a jeszcze wczoraj pisałeś że długość mostka nie bierze się z długości ramy 😄 Z jazdy na stojąco się śmieję i będę się śmiał. Kąty podsiodłówki wcale nie są takie same. W gravelach, które brałem pod uwagę przy zakupie w tym roku, oscylują pomiędzy 73 a 74 stopnie. To jest prawie 1,5 cm różnicy w ETT którego nie widzisz patrząc tylko na reach. Więc jeśli używasz reacha do oceny wielkości każdej ramy, to albo jeździsz na stojąco, albo nie wiesz na co patrzysz. Osobną sprawą jest to jak mierzone są dane, które producenci podają w tabelkach i czy da się je tak porównywać. Ale cóż, nic lepszego nie mamy. Nikt tu nie twierdz, że Grizl jeździ jak wyścigowa szosa, zresztą to nie jest rower do ścigania. Chyba że na jakiś ultramaraton. Cytuj
Chociemir Napisano 30 Października 2021 Napisano 30 Października 2021 Taki jest trend, że coraz więcej firm stosuje długą ramę i krótki mostek: tak jest np. w Treku Checkpoint 2022, BMC URS, Specialized Diverge i wielu innych. Cytuj
Alsew Napisano 30 Października 2021 Napisano 30 Października 2021 (edytowane) 8 godzin temu, Chociemir napisał: Taki jest trend, że coraz więcej firm stosuje długą ramę i krótki mostek: tak jest np. w Treku Checkpoint 2022, BMC URS, Specialized Diverge i wielu innych. Jeszcze do niedawna założenia krótszego mostka do roweru wiązało się z tym że stawał się on bardziej "nerwowy" a teraz mamy "poprawę sterowności" 😜 Wszystko jest ok jeśli ktoś kupuje taki rower i idealnie trafia z rozmiarem ale często bywa że ktoś jest dokładnie na granicy 2 rozmiarów i wybierając ten większy po jakimś czasie stwierdzi że trza by mostek skrócić i tak de facto nie ma już z czego... Na końcu będziemy mieć gravele z amortyzatorami o skoku 70mm , myk-mykami, mostkami 70 mm albo mniej, kątami główki ramy 69st, boostami, napędami 1x, 2 calowymi oponami i w zasadzie w na drodze do pełnego wykorzystania takiego roweru w terenie przeszkoda będzie tylko kierownica... baranek 🤣 Edytowane 30 Października 2021 przez Alsew Cytuj
jaro0011 Napisano 30 Października 2021 Napisano 30 Października 2021 (edytowane) Widzę że trochę offtop się zrobił więc zapodaję fotkę z pierwszej dłuższej wyprawy Grizlem Al. Udało się nakręcić 105 km w Borach Tucholskich i Kociewiu PS. Miejscami po borach zostaje pustynia jak na zdjęciu Edytowane 30 Października 2021 przez jaro0011 2 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.