Enadxx Napisano 11 Maja 2021 Udostępnij Napisano 11 Maja 2021 (edytowane) cześć. Miałem przyjemność pojeździć kilkoma rowerami full (xc, trail) znajomych. Część tych rowerów była poza moimi zdolnościami finansowymi, ale na fulla z decathlonu mógłbym sobie pozwolić. XC100s był bardzo przyjemny. Jednak lubię rozwiązanie 2x - obecność przedniej przerzutki, jest dla mnie cały czas ogromną zaletą. Nie mówię, że brakowało mi przełożeń w napędzie 1x, ale wielokrotnie zamiast manewrować przez cała kasetę to zrzucam na mniejszą tarczę z przodu w przypadku 2x. O innych jakimi jechałem , które były rewelacyjne podczas krótkiej jazdy nawet nie myślę - cena mnie zabijała. Tak więc, próbowałem upolować XC100s. Co jakiś czas pojawiała się magiczna opcja "dodaj do koszyka" na stronie decathlon. Jednak nigdy nie udało sfinalizować transakcji. Pewnie jest więcej osób czyhających na pojawiające się sztuki. Czyli pomysł sprzedaży obecnego indiana storm x7 i dołożenia kasy do fulla z decathlon poległ. Ciężkie mamy czasy na rynku rowerowym, dlatego pomyślałem o zmiane ramy. Dodatkowo na taką abym mógł wykorzystać maksymalną ilość klamotów z indiany. Rama full: taperowana, boost, 29, możliwość zamontowania przedniej przerzutki, rozmiar 19 (wzrost 182, waga 70kg), skok 100-120 (obecnego RS recon 100mm mógłbym wydłużyć do 120mm). Pozostaje dokupić damper i home made full gotowy 😉 Jakie jesz Wasze zdanie nt. chińskich karbonowych ram? Czy może szukać czegoś w aluminium? Skłaniałbym się na coś nowego, na szybko jak przeglądałem portale aukcyjne, to używane ramy w rozsądnej cenie nie miałby najnowszych standardów (boost, taper). Czy budżet 2000-2500zł na samą + 1000zł na damper, pozwoli mi na ulepienie fulla? Czy odpuścić temat, czekać na lepsze czasy na rynku rowerowym i wtedy kupić gotowy? p.s. Warunki w jakich obecnie rower jeździ: to tylko teren (leśne pagórki, szutry, korzenie itp. Im więcej się dzieje podczas wycieczki, tym lepiej) Kto jest z okolic Poznania to powinien kojarzyć: WPN, ZIelonka. Zapuściłem się nawet na kruszarnie w Mosinie. Z duszą na ramieniu i z ręką na hamulcach zjechałem. Zabawa była przednia. Dziękuję i pozdrawiam. Edytowane 11 Maja 2021 przez Enadxx literówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 11 Maja 2021 Udostępnij Napisano 11 Maja 2021 Daj sobie spokój z chińskim karbonem. Zbieraj kasę na fulla i najwyżej kup używkę. A na dzisiaj kup sobie myk-myka. Full bez tego i tak byłby niepełnowartościowy. Dusza z ramienia spadnie do poziomu jelit i już będzie lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Enadxx Napisano 11 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2021 (edytowane) Z używanym sprzetem jest bardzo duża loteria, raz już się sparzyłem kupujac rower wg. zapewnien: "jak nufka". Osobiście wolałbym nowy sprzęt. Czy chiński karbon nie jest wrzucany do większości rowerów na rynku (mowa o niższej półce cenowej, w która celuje). Czytałem wiadomości, ze producent X, wrzyca ramę XY od majfrenda. Myk-myk zalatwiłbym sprwę manualnego opuszczania siodełka przed zjazdami. Jednak fulle , którymi miałem przyjemność jezdzić, znaczaco podnoisły standard pokonywanych tras. Na tych samych odcinkach HT do momentu porownania z fullem byl OK. Niepotrzebnie wsiadalem na inne rowery, tak bym byl zadowolony i nie kombinował. Jak nie karbonium, to może amelinum z china-town? Edytowane 11 Maja 2021 przez Enadxx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 11 Maja 2021 Udostępnij Napisano 11 Maja 2021 Chińskie ramy to spore ryzyko: One są tanie, bo oszczędzają na jakości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 11 Maja 2021 Udostępnij Napisano 11 Maja 2021 Widziałem połamaną sztycę i kierownicę z chińskiego karbonu. Zwyczajnie nie kupuje się ramy z niewiadomego źródła. Producent X podejmuje decyzję biznesową, daje na to gwarancję i odpowiada reputacją. A potem opinia o takim Krossie była jaka była Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 11 Maja 2021 Udostępnij Napisano 11 Maja 2021 Córka znalazła fajną ramę FS dla siebie i chciała przełożyć graty z HT, ale jak przeanalizowaliśmy punkt po punkcie standardy - sztyca, stery, suport, oś, mocowanie przerzutki - masę trzeba by wymienić - np. jak widelec już przycięty, to może być za krótki. Łańcuch - może być za krótki, mostek - za długi itd. Na końcu wyszło jeszcze, że widelec za niski do fulla i odpuściła. Bardzo starannie trzeba to posprawdzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FigoiFago Napisano 14 Maja 2021 Udostępnij Napisano 14 Maja 2021 Piszesz, że chcesz mieć przerzutkę z przodu. Czy do XC 100 S można ją założyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 15 Maja 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Maja 2021 Do XC100S nie założysz przedniej przerzutki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Enadxx Napisano 16 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2021 (edytowane) Nie chce zakładać przedniej przerzutki do Xc100s. Tylko chciałem ten rower kupić. Ze względu ma braki w decathlon, pomyślałem o zakupie samej ramy full (dowolnej marki, chinczyk itp)i przełożeniu wszystkich klamotów z Indiany . Jednak wolałbym ramę z możliwość zamontowania przerzutki. Pierwsza sprawa lubię napęd 2x, druga jakbym kupil ramę bez możliwości montażu to dochodzą dodatkowe koszty: zmiany bębenka, kasety, tylnej przerzutki itp. Edytowane 16 Maja 2021 przez Enadxx Literówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.