JWO Napisano 12 Maja 2021 Autor Napisano 12 Maja 2021 @chudzinki, to jest właśnie problem tego tematu , - co jest nie tak?
clavdivs Napisano 12 Maja 2021 Napisano 12 Maja 2021 18 minut temu, chudzinki napisał: Tak obserwuję ten temat i się zastanawiam co musi być nie tak z hamulcem żeby nie zablokować tylnego koła... Co prawda ważę 20 kg mniej, ale nawet na v`kach i terenowych kapciach zawsze zablokowałem tylne na asfalcie. Waśnie, 20kg więcej i tarcza 140 które są naprawdę małe, do tego nie oryginalna i masz.
JWO Napisano 12 Maja 2021 Autor Napisano 12 Maja 2021 Cytat do tego nie oryginalna ona jest oryginalna
chudzinki Napisano 12 Maja 2021 Napisano 12 Maja 2021 5 minut temu, clavdivs napisał: Waśnie, 20kg więcej i tarcza 140 które są naprawdę małe I na szosowych oponach? Hmmm... Skoro tak twierdzicie.
wkg Napisano 12 Maja 2021 Napisano 12 Maja 2021 Kupiłem rower z dwoma tanimi Shimano M506/447. Tył od zawsze żyletka a przód nie chciał działać, nie dało sie tego odpowietrzyc, nie było tego "bite", guma ... czasem tak bywa. Hamulce to hamulce - kupiłbym nowy bez zbędnych dywagacji.
Wojcio Napisano 12 Maja 2021 Napisano 12 Maja 2021 Sugerowałem możliwość zatłuszczenia klocków i tarczy.
JWO Napisano 13 Maja 2021 Autor Napisano 13 Maja 2021 3 godziny temu, Wojcio napisał: zatłuszczenia klocków i tarczy. Tarcze i klocki odtłuszczone. 15 godzin temu, wkg napisał: Hamulce to hamulce - kupiłbym nowy bez zbędnych dywagacji. Tylko ja mam podobnie w dwóch rowerach, o różnym stopniu zużycia, więc kupno następnego zacisku problemu może nie rozwiązać. Mam ten rower 16 miesięcy, przejechane 7000+ km, a problem wystąpił raz (i trochę na własne życzenie), więc nie jest to pilna naprawa, ale raczej tuning . Myślę że zwiększenie skuteczności o te 10%, by wystarczyło. Także plan jest następujący: 1. Regulacja free stroke i reach - tego nie zrobiłem przy montażu hamulców. 2. Zmiana tarczy na 160mm
Wojcio Napisano 13 Maja 2021 Napisano 13 Maja 2021 Niech kto mnie poprawi, ale odtłuszczenie ma sens w przypadku tarcz. W przypadku klocków tylko wymiana.
JWO Napisano 13 Maja 2021 Autor Napisano 13 Maja 2021 Tarcza odtłuszczana bez wyjmowania klocków, więc klocki też się odtłuściły. Może to jest przyczyna, chociaż jakby nawet to wierzchnia warstwa klocków się ściera i powinno sie poprawić.
wolek Napisano 13 Maja 2021 Napisano 13 Maja 2021 Jeśli klocki żywiczne to ich nie odtłuścisz, ale gdyby były zatłuszczone to by niemiłosiernie piszczały przy hamowaniu.
JWO Napisano 13 Maja 2021 Autor Napisano 13 Maja 2021 Odtłuszczam specjalną pianką do tarcz. Robię to przy założonym kole, więc nie ma szans żeby pianka nie dostała się na klocki. Z przednią tarczą postępuje tak samo. Odtłuszczanie/czyszczenie robiłem w zasadzie dwa razy. Po złożeniu roweru i teraz po odpowietrzeniu.
nctrns Napisano 13 Maja 2021 Napisano 13 Maja 2021 W klocki żywiczne oleje/tłuszcze po prostu wnikają jak w gąbkę, nie da się ich potem już wyciągnąć i skuteczność hamowania spada.
fw66 Napisano 13 Maja 2021 Napisano 13 Maja 2021 W dniu 12.05.2021 o 09:57, chudzinki napisał: Tak obserwuję ten temat i się zastanawiam co musi być nie tak z hamulcem żeby nie zablokować tylnego koła... Co prawda ważę 20 kg mniej, ale nawet na v`kach i terenowych kapciach zawsze zablokowałem tylne na asfalcie. Dokładnie. Nawet najtanszy hydrauliczny powinien bez problemu blokować tył na najmniejszej tarczy. Klocki na noc wymoczyc w rozpuszczalniku. Później do piekarnika. Zacisk ustawić aby okładziny były równolegle do tarczy i w minimalnej odległości. I musi działać jednym palcem.
Q_u Napisano 14 Maja 2021 Napisano 14 Maja 2021 Ale, że co? Żywiczne chcesz wypalać? Przecież to gąbka już przesiąknięta. A patrząc, jak czyścił tarcze na bank resztkami smaru, oleju są zababrane. Odtłuścić wszystko, nowe klocki i powinno pomóc, jak nie to półmetaliki sprawdzone.
JWO Napisano 14 Maja 2021 Autor Napisano 14 Maja 2021 Wątek się rozwija. Padły już różne rozwiązania. - wymienić tarczę, - wymienić klocki, - wymienić zacisk, Pozostały jeszcze klamkomanetka, przewody,... no i rower Dziękuje wszystkim za rady. Podchodząc do tego od strony ekonomicznej zmodyfikowałem plan działania. 1. regulacja free stroke i reach, 2. wymiana klocków - przejechały już 7200km, więc jedna para na próbę to nie będzie wywalanie kasy, 3. wymiana tarczy na 160mm, jak powyższe nie pomoże. Jeżeli pomoże to wymienię dopiero po zużyciu obecnej, także zmiana jest przesądzona Jakby ktoś coś jeszcze to zapraszam śmiało . Dzisiaj postaram się wykonać punkt 1 i jak zdążę zrobię zdjęcie klocków i wstawię tutaj.
zekker Napisano 14 Maja 2021 Napisano 14 Maja 2021 Już podpowiadałem, wymień na próbę tarczę z drugiego roweru i będziesz wiedział czy większa i innego producenta coś zmienia.
JWO Napisano 14 Maja 2021 Autor Napisano 14 Maja 2021 @zekker, dzięki to to jest jakieś rozwiązanie, ale - nie mam adaptera - jak zadziała to nie będę dalej szukał, a powinno działać na tym co mam - sporo roboty
wkg Napisano 14 Maja 2021 Napisano 14 Maja 2021 No i jak to kwesta klockow to wymiana tarczy nic nie da. Wyczyscilbym tarcze i dal nowe klocki. Koszt zaden bo kiedys i tak sie przydadza. Jak nie zadziala - odpowietrzanie. Dalej nic - nowy hamulec.
mariush19 Napisano 14 Maja 2021 Napisano 14 Maja 2021 Wtrącę swoje 3 grosze na temat początku wątku, o trzymaniu bidonu w jednym ręku a drugą hamowanie.. Ja w swoim Kross Hex 5.0 wymieniłem tarcze na 180 obie, i klocki na półmetaliczne. To były początki jazdy w sumie, i jak już się wszystko dotarło... jechałem, trzymałem w prawym ręku telefon i nagrywałem krajobraz.. chciałem zwolnić i trochę przyhamowałem przodem i ..... wyleciałem przez kierownicę.. kolana łokcie zdarte, telefon za 3 tys, droższy niż ten Hexagon - potłuczony, ale rower tylko parę rysek na klamkach i dzwonku... uuuuuffff 😀 a już na temat, Hexagon nawet na tarczy 160 i seryjnych MT-200 tył blokował nawet zaciskając klamkę najmniejszym palcem, przy wadze 100 kg zawodnika
JWO Napisano 17 Maja 2021 Autor Napisano 17 Maja 2021 Odpowietrzyłem jeszcze raz i zrobiłem adjustment reach'a i free stroke. Niestety z wynikiem słabym. Klamka twarda (co oznacza chyba dobre odpowietrzenie), ale skuteczność hamowania się nie poprawiła. A jest dużo mniej komfortowo, niż było. Jednym słowem pogorszyłem . Sprawdziłem też klocki. Starsze mają jeszcze 1.5mm a nowsze 2mm okładziny, więc teoretycznie jeszcze powinny działać. Niestety powierzchnia nie wygląda najlepiej, na moje niewprawione oko. 1.5mm - stary 2mm - nowszy Dodatkowo pomierzyłem tarcze. W starym rowerze mają 1.51mm i 1.52mm. W nowym obie powyżej 1.7mm. W związku z tym zamówiłem adapter, nowa tarczę i nowe klocki. Zobaczymy co jest przyczyną. Teraz stawiam na klocki.
JWO Napisano 21 Maja 2021 Autor Napisano 21 Maja 2021 Coś ciężko w Chinach dostać klocki żywiczne 😥 .Czy metalowe potrzebują długiego hamowania na rozgrzanie? Czy w szosie zdadzą egzamin?
JWO Napisano 22 Maja 2021 Autor Napisano 22 Maja 2021 Zmieniłem tarcze na RT86 160mm. Nie wiem czy o 14 procent, ale poprawiło się zauważalnie. Przy mocnym naciśnięciu klamki można zablokować koło. Trzeba zamówić tarcze do drugiego roweru, nawet dwie, bo już przód do wymiany.Klocki byłyby tańsze, tylko ich nie ma ;( .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.