pdz Napisano 10 Maja 2021 Napisano 10 Maja 2021 Witam Mam Trek Emonda SL5 disc a w nim standardowe koła , które ważą wg. katalogu 2160 gramów. To moja pierwsza szosa, nie siedzę w sprzęcie, nie znam się, stąd prośba o opinie. Wybrałem wstępnie koła : Bontrager Aeolus Pro 50 TLR disc - DT350, fajna waga, szprychy - cena dość wysoka ok. 6000 pln , może dostanę jakiś rabat Evanlite New Disk 50 - DT350, fajna waga, szprychy - cena ok. 4250 (DT240 + 1000 pln) NoLimited Pro Race 50 Disk - DT240, fajna waga, szprychy - cena ok. 4400 NoLimited Elite 50 Disk - piasty NoLimired SL, nieco droższe od Pro Pytania : Czy DT350 wystarczy, czy warto dopłacać za DT240 ? Opinie jakie znalazłem to takie, że to podobna konstrukcja i myśl techniczna, 240 lepiej uszczelnione a same 350-ki zbierają pochlebne opinie. Czy do DT350 w przypadku Evanlite warto dopłacić za ratchet 36 - 350 pln lub 54 - 400 pln czy może jednak DT240 z ratchet 36 Co powiecie o piastach NoLimited SL ? Czy warto dopłacać 300-350 pln do szprych aero Czy macie jakieś uwagi co do w/w producentów w kwestii gwarancji , crash replacement itp.
TheJW Napisano 10 Maja 2021 Napisano 10 Maja 2021 Jeśli nowe DT 350, to nie ma sensu dopłacać do 240-ek. Aktualne 350-tki mają już standardowo Ratchet 36t. Musiałbyś się dopytać, na czym składają, bo może jeszcze "wypychają" starą wersję. A co do samych kół - Evanlite lub Bontrager. NoLimited to szajs, zresztą niedawno był o nich wątek.
Mihau_ Napisano 10 Maja 2021 Napisano 10 Maja 2021 Cytat Czy DT350 wystarczy, czy warto dopłacać za DT240 ? Opinie jakie znalazłem to takie, że to podobna konstrukcja i myśl techniczna, 240 lepiej uszczelnione a same 350-ki zbierają pochlebne opinie. Kwestia czy chcesz szastać kasą, 350 to świetne piasty Cytat Czy do DT350 w przypadku Evanlite warto dopłacić za ratchet 36 - 350 pln lub 54 - 400 pln czy może jednak DT240 z ratchet 36 Do tego bym chyba akurat dopłacił, do 54. Świetny dźwięk, bezawaryjna konstrukcja i prosty serwis Cytat Czy warto dopłacać 300-350 pln do szprych aero Zależy jakie szprychy, jaka różnica w wadze, czy nie będzie później problemów z dostępnością. W większości przypadków kwestia wyłącznie wizualna, szybciej dzięki temu nie pojedziesz. Z tego co wymieniasz wziąłbym evanlite (w bontragerach płacisz "za treka", który w ogóle ci nie jest potrzebny a o nolimited opinie są takie sobie - choć podejrzewam, że przy wyższych modelach bardziej się przykładają), poszukał coś od dandyhorse, zainwestował w tokena https://sklep.token-polska.pl/httpsskleptoken-polskapltoken-ventous-disc-konax-pro-disc-lekkie-i-szybkie-kola-karbonowe-n-58-p-113.html albo fulcrumy https://wertykal.com/pl/p/Kola-Fulcrum-WIND-40-DB/7445 https://wertykal.com/pl/p/Kola-szosowe-Fulcrum-WIND-55-DB-C19-AFS-HG11/6323
TheJW Napisano 10 Maja 2021 Napisano 10 Maja 2021 O właśnie, DandyHorse. Budowali mi koła MTB - muszę przyznać, że są poskładane rewelacyjnie. Zrobiłem na nich prawie 1000km, skoki, sprinty, wszystko co robi się na hardtailu - koła są prościutkie jak w momencie odbioru. Nie wiem, jak jest z jakością ich części (ja przyniosłem swoje obręcze i piasty), ale składać umieją.
wkg Napisano 10 Maja 2021 Napisano 10 Maja 2021 Godzinę temu, pdz napisał: warto dopłacić za ratchet 36 - 350 pln lub 54 - 400 pln https://www.bikestacja.pl/dt-swiss-star-ratchet-36-zebow-wersja-sl-40-taniej-p-3484.html wymiana dziecinnie prosta a masz jeszcze w rezerwie oryginalne. Zgodnie z forumową opinią 54 są delikatne i lubią się zmielić.
TheJW Napisano 10 Maja 2021 Napisano 10 Maja 2021 Głównie chińskie. I w MTB. W szosie ciężko będzie szybko zniszczyć ratcheta 54t.
pdz Napisano 10 Maja 2021 Autor Napisano 10 Maja 2021 Zgadza się, Kolega w MTB zmielił chińskiego ratcheta błyskawicznie.
Mihau_ Napisano 10 Maja 2021 Napisano 10 Maja 2021 Chińskie ratchety to ztto robi ze śmieci, suport od nich to mi się rozwalił zanim go do końca wkręciłem
pdz Napisano 10 Maja 2021 Autor Napisano 10 Maja 2021 Czekam na info z Trek/Bontrager odnośnie dostępności i ewentualnego rabatu ale w tym roku będzie o jedno i drugie ciężko 😉 Bontrager Aeolus Pro 51 TLR Disc - katalogowo 6.000 pln , waga 1590 gramów , nie wiem jaki ratchet , to piasty DT350 z naklejką Bontrager Wstępnie wybrałem Evanlite New Disk 50 Black Podstawowa konfiguracja to DT 350 + ratchet 18 + Sapim D-Light = 3900 pln DT Swiss 350 ratchet 36 - dopłata 350 pln DT Swiss 350 ratchet 54 - dopłata 390 pln DT Swiss 350 ratchet 18 > DT Swiss 240 ratchet 36 - dopłata 1.000 pln Szprychy Sapim D-Light > DT Swiss Aerolite - dopłata 350 pln , zysk wagowy ok. 30 gramów - 1570 vs 1540 gramów Pytania : 1. Zysk na szprychach to raptem 30 gramów, rozłożone po całym kole, nie na jego obwodzie, cenowo to jednak 350 pln. Czy warto dopłacić do szprych DT Aerolite pomijając wagę w kontekście dostępności, wytrzymałości ? 2.Piasta W przypadku piast widzę 3 opcje : DT350 + 18 - w cenie DT350 + 54 - +390 pln , pomijam 36, różnica 40 pln DT240 + 36 - +1000 pln , chyba mało opłacalny wybór, piasta lżejsza od 350 o ok. 80 gramów ale to blisko osi, więc nie rotuje mocno a budowa wg. info z netu podobna, w cenie różnica spora - ok. 600-1000 pln w zależności od ratchet w DT350 Czy lepszy będzie 36 czy 54, pytam w kwestii trwałości, cena podobna ? (Ewentualnie mogę wziąć 18 i dokupić ratchet.) Pytam, bo nigdy nie miałem, jedynie "słyszałem" pracę piasty w grupie. Czy może DT240 są jednak znacznie lepsze i warto wydać 1000 pln ?
TheJW Napisano 10 Maja 2021 Napisano 10 Maja 2021 Tak jak pisałem wcześniej - jeśli mowa o nowych 350-tkach, to kupowanie 240-tek nie ma sensu. Pisałem o tym nieco więcej tutaj: Jeśli chodzi o szprychy, to zysk wagowy jest pomijalny. Różnica w cenie za to zauważalna. No ale jak to tak...szosa bez płaskich szprych? Przecież to w ogóle jeździć nie będzie panie...
pdz Napisano 10 Maja 2021 Autor Napisano 10 Maja 2021 Ja nie jestem "onanistą" sprzętowym , kupiłem rower i jeżdżę , nie przeglądam nowości itp. itd. Jeżeli w kwestii wytrzymałości i dostępności jest podobnie, to bez sensu wywalać 350 pln za 30 gramów. Co do piast, to pewnie wezmę 350 ze standardowym ratchetem i ewentualnie dokupię inny jak mnie nie zadowoli, może wcześniej przejadę się rowerem kogoś z taką piastą aby ocenić. Pozostaje jeszcze temat opon , tubeless , 25 mm (takie mam teraz i mi pasują) , małe opory (aby szybko jechać) , dobre trzymanie (ale nie do przesady, kosztem wytrzymałości) i rozsądna wytrzymałość (żeby co sezon nie kupować nowych) .... nie ścigam się , większość jazd szosą solo , czasami grupa kilka/kilkanaście osób.
some1 Napisano 11 Maja 2021 Napisano 11 Maja 2021 Serio te fabryczne koła tyle ważą? Toż to przeciętne koła MTB są lżejsze.
pdz Napisano 11 Maja 2021 Autor Napisano 11 Maja 2021 Nie ważyłem ale znalazłem takie info na jakiejś stronie (link poniżej) , Trek/Bontrager jakoś nawet w ofercie tego nie ma, wg. katalogu cały rower waży ok. 9 kg. https://www.theproscloset.com/products/bontrager-affinity-tlr-disc-aluminum-clincher-700c-wheelset Wiem, że w przypadku MTB jak kupiłem lekkie koła to czuć było różnicę, tutaj liczę na to samo + efekt aero, wg. Evanlite to zysk 1-3 km/h. Jest też efekt łatwiejszego/szybszego przyspieszenia, łatwiej rozkręcić lekkie koła, jednak jak pisałem, nie ścigam się a latam głównie spokojnie sam lub w grupie. Jak będzie w praktyce to się okaże, jak koła dojadą, to przejadę swoją ulubioną trasę ok. 80 km i obczaję średnią, obecnie robię to ze średnią 30-31 km/h.
TheJW Napisano 11 Maja 2021 Napisano 11 Maja 2021 Co w końcu kupiłeś? Zapomniałeś najważniejszego napisać.
pdz Napisano 11 Maja 2021 Autor Napisano 11 Maja 2021 Wybrałem https://evanlite.com/pl/product/black-50-disc/ Byłem pomiędzy NoLimited i Evanlite ale faktycznie w necie jest parę złych opinii i to jest ok, bo zdarzają się wpadki ale sposób załatwienia pozostawia wiele do życzenia. Trek ... mooooże na październik jak nie będzie obsuwy, więc już nie pytałem o rabat z katalogowych 6.000 Co ciekawe , nie ma opcji w cenniku ale można za dopłatą zamówić malowanie w innym kolorze ale wydłużony termin , więc już o kwotę dopłaty nie pytałem , do czarnej szosy z czerwonymi napisami i akcentami wziąłem całe czarne, do tego opony GP5000.
Mihau_ Napisano 11 Maja 2021 Napisano 11 Maja 2021 5 godzin temu, some1 napisał: Serio te fabryczne koła tyle ważą? Toż to przeciętne koła MTB są lżejsze. To w końcu trek za jedyne 12699 na osprzęcie 105, nie wystarczyło na lekkie koła bo trzeba dział marketingu opłacać
pdz Napisano 11 Maja 2021 Autor Napisano 11 Maja 2021 Kupiłem Emondę wcześniej , kosztował 10.000 minus spory rabat. Czy te koła fabryczne tyle ważą aż sam sprawdzę jak będę podmieniał.
pdz Napisano 17 Czerwca 2021 Autor Napisano 17 Czerwca 2021 Dojechały koła i opony. Evanlite 50 disc black + Continental GP5000 , waga kół, dętek, opon, bez tarcz i kasety to dla kompletu 3088 (Bontrager) vs 2362 (Evanlite) gramy , różnica spora.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.