sebachu Napisano 4 Maja 2021 Udostępnij Napisano 4 Maja 2021 Witam. Czy według Was osprzęt, a w szczególności napęd w tej modyfikacji 4C https://bikerstudio.com.pl/pl/p/Rower-MARIN-Four-Corners-SE-3/5475 nadaje się na wyprawę z sakwami do Gruzji/Iranu? Czy M-ka przy moich parametrach 175 cm wzrostu i 78 cm przekroku byłaby odpowiednia? Pozdrawiam Sebastian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 4 Maja 2021 Udostępnij Napisano 4 Maja 2021 (edytowane) Na taki wypad wolałbym jednak wersję bez modyfikacji. Nie widzę sensu rezygnacji z baranka. Napęd natomiast jest lepszy i gorszy. Lepszy bo przerzutka ze sprzęgłem plus narrow wide eliminują spadanie łańcucha. Gorszy bo w przypadku awarii znacznie łatwiej dostać części do 9s z uwagi na kompatybilność ze wszystkim. PS. Gdym miał modyfikować Four Corners pod kątem wypraw wymieniłbym przerzutkę na M4000 a korbę na MTB (pomiędzy 22/30/40 a 26/36/48 w zależności od potrzeb). Klamkomanetki będą kompatybilne. Edytowane 4 Maja 2021 przez chrismel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 4 Maja 2021 Udostępnij Napisano 4 Maja 2021 Hmmm, a może zamiast dopłacać do Four Cornersa wykastrowanego z baranka wystarczyłoby kupić Muirwoodsa..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stpman Napisano 4 Maja 2021 Udostępnij Napisano 4 Maja 2021 Znawcą nie jestem, ale po przesiadce z płaskiej kierownicy na baranka jestem zachwycony wygodą baranka z flarą... FourCorners z flat barem? Nie ograniam tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakonos Napisano 4 Maja 2021 Udostępnij Napisano 4 Maja 2021 (edytowane) 2 godziny temu, chrismel napisał: Na taki wypad wolałbym jednak wersję bez modyfikacji. Nie widzę sensu rezygnacji z baranka. Napęd natomiast jest lepszy i gorszy. Lepszy bo przerzutka ze sprzęgłem plus narrow wide eliminują spadanie łańcucha. Gorszy bo w przypadku awarii znacznie łatwiej dostać części do 9s z uwagi na kompatybilność ze wszystkim. PS. Gdym miał modyfikować Four Corners pod kątem wypraw wymieniłbym przerzutkę na M4000 a korbę na MTB (pomiędzy 22/30/40 a 26/36/48 w zależności od potrzeb). Klamkomanetki będą kompatybilne. Popieram. Co do awaryjności - w tamtych regionach (Gruzja) poza stolicą i może Batumi dostać coś z grup 10-rzędowych (i lepszych) raczej nie sposób, tam w ogóle dostępność jakichkolwiek części rowerowych jest prawie żadna (poza kilkoma większymi miastami). Jeśli chodzi o napęd to też zdecydowanie radziłbym dobrać coś z przynajmniej dwoma rzędami z przodu. Nie napisali jaka tam jest zębatka na korbie, ale na Gruzję ( jeszcze do tego zakładam, że wyprawa z sakwami), celowałbym w coś co daje gain ratio na poziomie 1.4 albo nawet 1.3, generalnie w przełożenia z kategorii MTB. Opony też do wymiany, bo na 38c to będzie mordęga a nie wyprawa. I albo tubeless albo jakieś Schwalbe Marathony z konkretną wkładką antyprzebiciową, bo tam wszystko, czego nie zeżarły krowy, ma kolce EDIT: No i zostaje jeszcze jeszcze "słoń w pokoju", czyli Four Corners z flat barem - na tym się chyba siedzi jak na taborecie. Ten rower przy standardowej kierownicy (drop bar)sadza jeźdźca w bardzo wyprostowanej pozycji, natomiast z płaskim kierownikiem efekt może być nieco zbyt drastyczny imho. Niby dali długi mostek, żeby to jakoś wyrównać, ale z kolei ten mostek może sprawić, że rower zacznie się prowadzić jak autobus przegubowy (FC jest bardzo długi). Raczej nie szedł bym w to bez wcześniejszej przymiarki. Edytowane 4 Maja 2021 przez krakonos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebachu Napisano 5 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2021 Ostatecznie postanowiłem poczekać i zarezerwowałem "zwykłego" Four Cornersa. Dziekuję wszystkim za pomoc i porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.