Skocz do zawartości

[do 4000zł] Rower crossowy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. 

Ważę 85 kg, mam 176cm wzrostu. 

Nie jeździłem w zasadzie od dziecka czyli jakieś 20 lat. 

Poszukuję roweru do jazdy rekreacyjnej, głównie drogi asfaltowe, ścieżki rowerowe, bite ścieżki. Polne drogi to chyba max gdzie zamierzam się zapuszczać. 

Od roweru oczekuję, że będzie solidny co nie oznacza, że bezobsługowy. 

Wolę amor powietrzny, a na regulowanym mostku czy "amortyzowanej" sztycy mi nie zależy. 

Chciałbym, żeby rower miał jak najlepszy osprzęt, ale jeśli do zastosowań amatorskich Alivio będzie równie ok jak Deore to chętnie wysłucham propozycji. 

Czy np. 

https://nrowery.pl/crossowe/97-caledon-db-xt.html#cenaispecyfikacja

to dobra propozycja czy ma jakieś istotne wady? 

Czy wybór roweru mniej znanej firmy nie odbija się w przyszłości czkawką? 

Kompletnie się nie znam na tematyce rowerowej, ale słyszałem, że bardzo istotnym, ze względu na trwałość, elementem roweru jest korba. 

Gdyby ktoś mógł mi wyjaśnić na czym polegają różnice pomiędzy stosowanymi w tej półce cenowej rozwiązaniami w tym zakresie to będę bardzo wdzięczny. 

Czy np. Shimano Deore FCT6010 48x36x26 T 175mm HOLLOWTECH II to coś lepszego czy gorszego niż rozwiązania stosowane u konkurencji? 

Bardzo dziękuję za wszystkie propozycje alternatyw do roweru, który wymieniłem powyżej oraz za wszelką pomoc w podjęciu decyzji. 

Przepraszam za przydługi post 😉 Pozdrawiam, Wojtek 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Specyfikacja przesłanego Northeca nie jest zła, ale...

Korba Deore to bardzo fajny sprzęt jak na tą półkę cenową. Oś zintegrowana jest generalnie nowszym rozwiązaniem od kwadratu, może trochę droższym w eksploatacji, ale warto w nią iść.

Teraz odnośnie "ale" nie wiem czy nie poszedłbym w fitnessa typu Riverside 920 - lżejszy, tańszy, prostszy w obsłudze z racji napędu 1x11. O ile będzie dostępny...

Nie jest to rower idealny, jednak do twoich zastosowań wydaje się ciekawszą opcją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bogus92, bardzo dziękuję za Twoją odpowiedź.

Rozumiem, że chodzi tutaj o rower BTWIN z Decathlon. 

Szczerze powiedziawszy bardzo ciekawy pomysł. Tym bardziej, że zakładam, że potrzebuję max 3 przełożeń z tych dostępnych 11 ;) a im prostsza konstrukcja tym mniej rzeczy może się zepsuć. To na plus.

Czy osprzęt tego roweru jest lepszy niż tego Northtec? 

Martwią mnie trochę hamulce, które zdaje się są średniej jakości no i... dostępność, której brak 😔

Poczekam jeszcze na inne propozycje, może się pojawią. 

Dzięki, Wojtek 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Osprzęt jest ok, a na pewno wystarczający.

Hamulce w tej cenie to zwykle normalna półka, a zawsze masz 700 zł, które zostaje z budżetu na zmianę na inny model.

Lepszy, ciężko powiedzieć, jest inny. :) Sram NX to mniej więcej poziom Deore u Shimano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korba o którą pytasz i generalnie cały napęd  w tym rowerze jest bardzo OK. Ale ja do listy dorzuciłbym fitnessa: https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bikefinder/tag/speeder-49/root/bikes-subcategory Do jazdy po:

1 godzinę temu, mr00va napisał:

głównie drogi asfaltowe, ścieżki rowerowe, bite ścieżki. Polne drogi to chyba max gdzie zamierzam się zapuszczać. 

będzie chyba jeszcze fajniejszy niż Riverside a amortyzator na miasto to imho przereklamowana sprawa. Uroda to rzecz gustu ale mi sie podoba. Lekki. Nie schodziłbym poniżej 300 ale - w przeciwieństwie do Deca można czasem coś utargować. No i o 1/3 lżejszy od tego Northeca. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie super, że zadałem pytanie na tym forum :)

Rozglądam się w necie już przeszło tydzień, ale zdaje się, że do tej pory siedziałem w swego rodzaju bańce typowych rowerów crossowych. 

W ciągu zaledwie paru godzin, wszystkie moje przemyślenia na temat tego zakupu zostały wywrócone do góry kołami 😂

@WKG, dzięki! 

Ta Merida jest petarda! 

Czy mi się podoba? Baaardzo! 

Tiagra, jak rozumiem, jest jeszcze półkę wyżej niż Deore a z tym amorem hmmm, pewnie masz rację. Mógłbym bez niego przeżyć a może nawet nie zauważać jego braku (poza lżejszą konstrukcją). 

To bardzo mocna propozycja. 

Powiedziałbym, że może nawet na tyle, że byłbym dla niej skłonny naciągnąć budżet 😜

Pozdrawiam, Wojtek 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno mi porównywać Tiagrę z Deore - nie siedzę w szosowych napędach :/ To taka srednia klasa. 105 to już taki dobry standard - chyba bliżej mu do Deore. Tyle, że to napęd szosowy - szybszy. Jak masz dużo mocnych podjazdów w okolicy to może być nieco twardy choc po tym co pisałeś o 3 biegach :D

Co do amortyzatora - ja często wykorzystuję swój rower jak gravela i skok amortyzatora to jakieś 2 cm przy takiej jeździe, bardziej odczuwam tyłek i uda gdy trzeba się podnieść z siodełka niż ramiona. A amortyzator żeby spełniał swoją funkcję musi być dobry - wg mnie to zupełnie inny pułap cenowy, poniżej Reby wolałbym mieć sztywno. Do tej Meridy możesz wsadzić całkiem grubą oponę która też amortyzuje.

Ale niżej niż 300 ma korbę na kwadrat - ja bym nie brał. Mamy podobne gabaryty i jednak korba powinna być sztywna.

Prawde mówiąc trochę się obawiałem wyskakiwać z tą propozycją bo tu czasem lekka dziewczyna napali sie na trekkinga z bagażnikiem, elektrownią w piaście, damską ramą, stopką i całą biżuterią typu regulowany mostek i potem ujeżdża takiego 18kg kloca, obłęd i za nic nie idzie wybić z głowy a tu proszę :D

PS: Tu masz widelec karbonowy który wg opinii większości lepiej tłumi niż alu, normalny wkręcany suport - kilka prostych narzędzi i choć pół prawej reki i w życiu nie odwiedzisz serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie mieszkam w górach, ale wydaje mi się, że tym podjazdom, które zamierzam pokonywać, dałbym radę z takim napędem szosowym 😉

Myślałem dokładnie o Speeder 300, który wstępnie wykracza nieco poza mój budżet. 

Chciałbym się do niego przymierzyć i już widzę, że pewnie łatwo o to nie będzie. 

A może przeciwnie - okaże się, że w sklepach stacjonarnych jest łatwiej o ten rower niż w internecie. 

W sumie to zastanawiam się czy to, że zacząłem rozważać taki typ roweru nie otwiera dla mnie całego mnóstwa sensownych modeli do porównania 😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak się podoba to Ci jeszcze wrzucę :) Bo tej Meridzie brakuje sztywnych osi. Ma taperowaną gówkę ale sztywnych osi nie ma. Niby latami ludzie bez tego jeździli i żyli ale przeciez zanim Fracuzi wynaleźli widelec ...

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2021-dsx-2 Taki bardziej terenowy niż miejski, trudny do dostania,

https://skiteam.pl/rowery-2021/15497-rower-cube-451200-sl-road-pro.html typowy fitness. Skiteam ma czasami dzwine obniżki :)

Oba z taperowaną ramą i sztywnymi osiami. Oczywiście widelec karbonowy. Pierwszy dodatkowo pancerny, bliżej mu do mtb niz szosy i każda górę nim podjedziesz.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Dziękuję bardzo 👍

Rzeczywiście poczytałem trochę, obejrzałem parę filmów na YT i nie ukrywam, że wbiłeś kolejnego klina z tą sztywną osią 😉

To jeszcze bardziej oddala mnie od rowerów cross, bo chyba nikt nie popełnił takiego roweru ze sztywnymi osiami. 

Jednocześnie to uświadamia mi, że jestem coraz dalej od zakładanego budżetu, ale jeśli chodzi o drugą z Twoich propozycji to przynajmniej jakaś dostępność jest 🙂

Czy ten cube ma jakieś istotne "wady" względem Merida Speeder 300?

Dzięki jeszcze raz za poświęcony czas. 

Pozdrawiam, Wojtek 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety rowery są drogie. 4k to taki pechowy budżet - bliżej 5k masz już sztywne osie i taper a bez tego można wyjąć rower za 3k.

Cube ma taką wadę, że to dosyć drogi niemiecki rower sprzedawany stacjonarnie przez sieć z ktorą raczej nie można się targować - ale wiesz, spróbowac warto.

Druga - raczej cecha niż wada - jest to, że to raczej wysokie a krótkie rowery dla ludzi o względnie długich kończynach. Ale na geo takich rowerów to się nie znam tak jak na geo XC więc nie napiszę ale tak czy tak trzeba się przymierzyć.

Możesz też popatrzeć na inne Mariny.https://www.marinbikes.com/pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ten filmik dobrze pokazuje do czego jest ten rower. Bliżej mu do lekkiego XC niż do fitnessa, bardziej miękkie przełożenia. Na Shimano nie na SRAM-ie, to dobrze, taniej wychodzi :) Mi by pasował bo to takie drogi to moje ulubione klimaty ale na głównie asfalt to kolega już musi przemyśleć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam sobie nie wyobrażam żeby komuś zabrakło twardych przełożeń w DSX'ie, korba 42T w połączeniu z koronką 10T na kasecie pozwoli śmigać z prędkością ok. 50km/h przy kadencji ~90 jeśli ktoś ma odpowiednie kopyto. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety to też nie ja.

Zresztą ja już chyba słabo wiem czego chcę 😉

Ten Marin bardzo mi się podoba, brak przerzutki z przodu na plus, jednak pewnie od razu musiałbym wymienić opony bo rzeczywiście to "bardziej MTB" niż potrzebuję.

BTW: w jakim systemie montowana jest korba tego roweru i co to w ogóle jest? Przepraszam jeśli to głupie pytanie, ale na zdjęciach nie przypomina niczego co dotychczas oglądałem a ze specyfikacji nie umiem ocenić systemu mocowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Suport: Sealed Outboard Bearing

Czyli HTII. Opony to można zmienić - wystarczy tył który jest bardziej obciążony. Ale jak nie wyjeżdżasz poza asfalt to tak Merida jak i Cube wystarczy.  Przedniej przerzutki nie ma się co bać - nie musisz jej używać :D Mariny to solidne rowery. Szkoda, że to nie ty bo jakby nie podszedł to sprzedałbyś drożej niż kupiłeś.

Jak nie wiesz czego chcesz to budżetowo ludzie bardzo chwalą: https://swiatrowerow.com.pl/marin-muirwoods-2020.html Trochę grzmotek ale daje radę. Przynajmniej nie stracisz :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, ta ostatnia propozycja to owszem, tańszy rower, ale rama stalowa i osprzęt taki sobie. 

Wiem, że nie potrzebuję "nie wiadomo czego", ale wolałbym jednak coś w wyższym standardzie. 

Szczerze mówiąc byłbym chyba bardziej skłonny wrócić do mojego pierwszego wyboru cross Northtec niż wybrać ten ostatni Marin. 

Co właściwie przemawiałoby na jego korzyść? 

Dzięki, Wojtek 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena, bezobsługowość, pancernośc ramy i widelca, kultowe tłumienie stali, ascetyczny wygląd, nalepka i kolor :D

Ja też bym nie kupił ale jak miałbym wybierać między Northecem a nim to jednak wolałbym coś co jest do roweru podobne i nie wstyd :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, rozumiem co chcesz przez to powiedzieć 😉

A co powiesz o Marine DSX 1?

Czy kaseta i suport nie są słabymi punktami tego roweru? 

Nie mam gwarancji, że uda mi się znaleźć dostępny, ale jeśli się uda trafić do przymiarki któryś z wymienionych wyżej, to chciałbym już wtedy wiedzieć czy go rozważam czy odrzuciłem 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...