Skocz do zawartości

[​opony] Jakie opony do lekkiego trailu i XC


Gradory

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Rower trail, full, 130 mm skoku. Zastosowanie: XC, lekki trail, czasem ciężki teren (korzenie, kamienie), okazjonalne niewielkie skoki, czasem wyjazd w góry. Jazda prawie wyłącznie w terenie.

Myślę o oponach 2.35 - 2.40:

Schawalbe Nobby Nic Evolution Line ADDIX SpeedGrip Super Ground

Schawalbe Nobby Nic Evolution Line ADDIX SpeedGrip Super Trail

Vittoria Agarro

Maxxis Ardent

Continental Mountain King

Continental Cross King

Napisano

Na takie lekkie zastosowania Vittoria Barzo pasuje jak ulał. Ciężkie to błoto, glina, roztopy ale tak to i Mezcal da radę. Barzo na przód, Mezcal na tył 2,25 wystarczy w zupełności. 

Napisano

Z mojej strony mogę na taki teren polecić Maxxis Forecaster na przód i Rekon na tył, pod warunkiem, że ma być szybko. Jak przyczepność jest priorytetem to trzeba pójść w opony enduro, ale to osobny temat.

Napisano

Dzięki za odpowiedzi. Jest kłopot z dostępnością niektórych opon, które proponujecie.

Czy warto kupować wersje opon z najlepszymi mieszankami czy te ze średniej półki wystarczą? Chodzi o wybór: Schwalbe Performance czy Evolution, Maxxis Dual czy 3C Maxxterra.

  • Mod Team
Napisano

Moim zdaniem zawsze warto iść w wersje wyższe, bo te podstawowe to często nieporozumienie.
Jak ktoś nabija duże ciśnienie i ciśnie po asfalcie, to może tego nie widzi, ale jak się jeździ na niskim w terenie, to ryzyko uszkodzenia podstawowej wersji jest sporo większe - głównie chodzi mi o ścianki i w większym stopniu o oponę napędową.

Napisano
4 godziny temu, Gradory napisał:

Czy warto kupować wersje opon z najlepszymi mieszankami czy te ze średniej półki wystarczą?

Generalnie na przód bardziej miękkie, bardziej przyczepne mieszanki i tu moim zdaniem warto iść w te różne wynalazki jak 3C MaxxTerra, na tył raczej lepiej toczące się mieszanki jak 3C MaxxSpeed, ale akurat na tył to i dual compund wystarczy. Co do technologii ochrony przed przebiciem, to zawsze kwestia kompromisu między wagą, ceną a wytrzymałością to już musisz sam zdecydować, generalnie z tyłu ryzyko przebić jest z reguły wyższe. Uważam, że nie ma co oszczędzać na oponach i kastrować drogie rowery z wyszukanymi systemami zawieszeń tanimi oponami.

Napisano

„Uważam, że nie ma co oszczędzać na oponach i kastrować drogie rowery z wyszukanymi systemami zawieszeń tanimi oponami”

Słuszna uwaga , to jak zakup drogiego sportowego samochodu i oszczędzanie na odpowiednich oponach, a to pierwszy kontakt z matką ziemią ;) Też używam z przodu miękkiej mieszanki ale z większym flakiem ..np przód 2,5 tył 2,4 , kwestia ustawienia ciśnienia i doboru bieżnika . Jakoś tak się składa ,że częściej w manualu przebijam z przodu 

 

Napisano

W opisie autor ma wpisane "Gdańsk".

Moja odpowiedz zatem brzmi:

Większość szlaków rowerowych i pieszych w warunkach suchych - wystarczy vittoria mezcal.

To samo co powyżej, lecz w warunkach mokrych - vittoria barzo lub continental cross king.

Single big foot works, borodziej, brodway i tak dalej - continental mountain king niezależnie od pogody.

Osobiście w hardtailu mam mezcale a w fullu mountain kingi i po prostu w zależności od planów biorę jeden lub drugi rower.

Napisano

Dokładnie. Bardziej terenowa opona będzie tylko kotwicą. Barzo to juz niezłe traktory jak na XC. Można wrzucić na przód 2,35 ale 2,25 spokojnie dadzą radę. No - chba, że błoto i grząsko.

Napisano

No właśnie..na xc śmigam na 2,25 i wygląda mi to optymalnie ,ale to też zależy 

  • Mod Team
Napisano

Trzeba zacząć przestawiać myślenie, skoro tendencja jest do zakładania szerszych opon, to dlaczego nie wykorzystać ich większego potencjału ?
Obecnie np. w XCO mają już 2.4" ( rower Schurter'a : klik ), więc w Trail'u tym bardziej nie zaszkodzi...

PS
Latami na szosie były 23 mm, kiedyś nawet węższe, a teraz 25 -28 to norma, więc widać analogię również w MTB, zwłaszcza w nieco ambitniejszych zastosowaniach :yes:

Napisano

No tak, trasy coraz trudniejsze..używam swojego xc po górach bo lekki łatwo się nosi , zakładam koło na przód z oponą 29 2,35 

  • Mod Team
Napisano

Pamiętajcie, że 2,25 firmy X nie jest równe 2,25 firmy Y. Niestety różnice w objętościach i szerokościach opon są znaczne.

Tak samo z właściwościami tłumiącymi. 2.4 nie musi lepiej wybierać niż 2.25 i odwrotnie.

Napisano

Dokładnie - kupiłem Conti Cross King 2.0 do swojego starego fulla to miałem wrażenie, ze to opony do szosówki. Znacznie węższe niż poprzednie Specialized w tym samym rozmiarze. 

  • Mod Team
Napisano

Dochodzi też kwestia wielkości balona - wysokości profilu i objętości opony...
Większe szerokości ( fizycznie, a nie na papierze ) pozwolą na zejście niżej z ciśnieniem, choć tu sama obręcz jest istotna ( zwłaszcza szerokość ).

Napisano

Też kwestia bieżnika ,im agresywniej tym mniejszy balon , ogólnie..warto mieć dwa komplety kół do roweru 

  • Mod Team
Napisano

Tylko komu chce się to przekładać...

Co do balonu zależnego od typu bieżnika się nie zgodzę, bo nie ma tu żadnych zależności.

  • Mod Team
Napisano

Kemusi
Jak użytkujesz fifty -fifty, albo z przewagą utwardzonych dojazdówek, a jak docelowo niemal wyłącznie teren, to nie ma sensu się bawić w przekładki.
Teraz mam dość agresywny bieżnik z przodu, a balon przy tym jest chyba największy jaki miałem, choć opona specyficzna, bo francuski Taipan...

Napisano
22 minuty temu, bogus92 napisał:

Pamiętajcie, że 2,25 firmy X nie jest równe 2,25 firmy Y. Niestety różnice w objętościach i szerokościach opon są znaczne.

Tak samo z właściwościami tłumiącymi. 2.4 nie musi lepiej wybierać niż 2.25 i odwrotnie.

W oryginalnym Bontragerze 2.4 to 58-622 (58 mm szerokości), a w Schwalabe Nobby Nic 2.35 to 60-622 (60 mm szerokości). W Maxxis Rekon 2.4 to 61-622.

Tylko te Schwalbe Nobby Nic są dostępne. Wszędzie puchy. Macie jakieś dojścia do opon? Gdzie to kupujecie?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...