Gradory Napisano 2 Maja 2021 Napisano 2 Maja 2021 Rower trail, full, 130 mm skoku. Zastosowanie: XC, lekki trail, czasem ciężki teren (korzenie, kamienie), okazjonalne niewielkie skoki, czasem wyjazd w góry. Jazda prawie wyłącznie w terenie. Myślę o oponach 2.35 - 2.40: Schawalbe Nobby Nic Evolution Line ADDIX SpeedGrip Super Ground Schawalbe Nobby Nic Evolution Line ADDIX SpeedGrip Super Trail Vittoria Agarro Maxxis Ardent Continental Mountain King Continental Cross King
wkg Napisano 3 Maja 2021 Napisano 3 Maja 2021 Na takie lekkie zastosowania Vittoria Barzo pasuje jak ulał. Ciężkie to błoto, glina, roztopy ale tak to i Mezcal da radę. Barzo na przód, Mezcal na tył 2,25 wystarczy w zupełności.
KrzysiekCH Napisano 3 Maja 2021 Napisano 3 Maja 2021 Z mojej strony mogę na taki teren polecić Maxxis Forecaster na przód i Rekon na tył, pod warunkiem, że ma być szybko. Jak przyczepność jest priorytetem to trzeba pójść w opony enduro, ale to osobny temat.
Brombosz Napisano 3 Maja 2021 Napisano 3 Maja 2021 Przód WTB Vigilante 2.5 Light, tył WTB Trailbos 2.4 Tough. Wersja zależna od budżetu, są nawet w skinwall. Najszybszy z kompletów, na których się nie bałem w terenie.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 3 Maja 2021 Mod Team Napisano 3 Maja 2021 Nie słuchaj wkg, który jeździ najczęściej po DDR, albo na trenarzerze... Okolice 2.4 to optimum
Gradory Napisano 3 Maja 2021 Autor Napisano 3 Maja 2021 Dzięki za odpowiedzi. Jest kłopot z dostępnością niektórych opon, które proponujecie. Czy warto kupować wersje opon z najlepszymi mieszankami czy te ze średniej półki wystarczą? Chodzi o wybór: Schwalbe Performance czy Evolution, Maxxis Dual czy 3C Maxxterra.
Mod Team bogus Napisano 3 Maja 2021 Mod Team Napisano 3 Maja 2021 Rozważyłbym Vittorie, nawet takie Barzo w rozmiarze 2.35 jest dobrym pomysłem.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 3 Maja 2021 Mod Team Napisano 3 Maja 2021 Moim zdaniem zawsze warto iść w wersje wyższe, bo te podstawowe to często nieporozumienie. Jak ktoś nabija duże ciśnienie i ciśnie po asfalcie, to może tego nie widzi, ale jak się jeździ na niskim w terenie, to ryzyko uszkodzenia podstawowej wersji jest sporo większe - głównie chodzi mi o ścianki i w większym stopniu o oponę napędową.
KrzysiekCH Napisano 3 Maja 2021 Napisano 3 Maja 2021 4 godziny temu, Gradory napisał: Czy warto kupować wersje opon z najlepszymi mieszankami czy te ze średniej półki wystarczą? Generalnie na przód bardziej miękkie, bardziej przyczepne mieszanki i tu moim zdaniem warto iść w te różne wynalazki jak 3C MaxxTerra, na tył raczej lepiej toczące się mieszanki jak 3C MaxxSpeed, ale akurat na tył to i dual compund wystarczy. Co do technologii ochrony przed przebiciem, to zawsze kwestia kompromisu między wagą, ceną a wytrzymałością to już musisz sam zdecydować, generalnie z tyłu ryzyko przebić jest z reguły wyższe. Uważam, że nie ma co oszczędzać na oponach i kastrować drogie rowery z wyszukanymi systemami zawieszeń tanimi oponami.
Gość Napisano 3 Maja 2021 Napisano 3 Maja 2021 „Uważam, że nie ma co oszczędzać na oponach i kastrować drogie rowery z wyszukanymi systemami zawieszeń tanimi oponami” Słuszna uwaga , to jak zakup drogiego sportowego samochodu i oszczędzanie na odpowiednich oponach, a to pierwszy kontakt z matką ziemią Też używam z przodu miękkiej mieszanki ale z większym flakiem ..np przód 2,5 tył 2,4 , kwestia ustawienia ciśnienia i doboru bieżnika . Jakoś tak się składa ,że częściej w manualu przebijam z przodu
KSikorski Napisano 3 Maja 2021 Napisano 3 Maja 2021 W opisie autor ma wpisane "Gdańsk". Moja odpowiedz zatem brzmi: Większość szlaków rowerowych i pieszych w warunkach suchych - wystarczy vittoria mezcal. To samo co powyżej, lecz w warunkach mokrych - vittoria barzo lub continental cross king. Single big foot works, borodziej, brodway i tak dalej - continental mountain king niezależnie od pogody. Osobiście w hardtailu mam mezcale a w fullu mountain kingi i po prostu w zależności od planów biorę jeden lub drugi rower.
wkg Napisano 3 Maja 2021 Napisano 3 Maja 2021 Dokładnie. Bardziej terenowa opona będzie tylko kotwicą. Barzo to juz niezłe traktory jak na XC. Można wrzucić na przód 2,35 ale 2,25 spokojnie dadzą radę. No - chba, że błoto i grząsko.
Gość Napisano 3 Maja 2021 Napisano 3 Maja 2021 No właśnie..na xc śmigam na 2,25 i wygląda mi to optymalnie ,ale to też zależy
KSikorski Napisano 3 Maja 2021 Napisano 3 Maja 2021 Wszelkie opony typowo enduro będą przerostem formy nad treścią, bo kamieniste sekcje w TPK można policzyć na palcach jednej ręki.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 3 Maja 2021 Mod Team Napisano 3 Maja 2021 Trzeba zacząć przestawiać myślenie, skoro tendencja jest do zakładania szerszych opon, to dlaczego nie wykorzystać ich większego potencjału ? Obecnie np. w XCO mają już 2.4" ( rower Schurter'a : klik ), więc w Trail'u tym bardziej nie zaszkodzi... PS Latami na szosie były 23 mm, kiedyś nawet węższe, a teraz 25 -28 to norma, więc widać analogię również w MTB, zwłaszcza w nieco ambitniejszych zastosowaniach
Gość Napisano 3 Maja 2021 Napisano 3 Maja 2021 No tak, trasy coraz trudniejsze..używam swojego xc po górach bo lekki łatwo się nosi , zakładam koło na przód z oponą 29 2,35
Mod Team bogus Napisano 3 Maja 2021 Mod Team Napisano 3 Maja 2021 Pamiętajcie, że 2,25 firmy X nie jest równe 2,25 firmy Y. Niestety różnice w objętościach i szerokościach opon są znaczne. Tak samo z właściwościami tłumiącymi. 2.4 nie musi lepiej wybierać niż 2.25 i odwrotnie.
Wojcio Napisano 3 Maja 2021 Napisano 3 Maja 2021 Dokładnie - kupiłem Conti Cross King 2.0 do swojego starego fulla to miałem wrażenie, ze to opony do szosówki. Znacznie węższe niż poprzednie Specialized w tym samym rozmiarze.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 3 Maja 2021 Mod Team Napisano 3 Maja 2021 Dochodzi też kwestia wielkości balona - wysokości profilu i objętości opony... Większe szerokości ( fizycznie, a nie na papierze ) pozwolą na zejście niżej z ciśnieniem, choć tu sama obręcz jest istotna ( zwłaszcza szerokość ).
Gość Napisano 3 Maja 2021 Napisano 3 Maja 2021 Też kwestia bieżnika ,im agresywniej tym mniejszy balon , ogólnie..warto mieć dwa komplety kół do roweru
Mod Team bogus Napisano 3 Maja 2021 Mod Team Napisano 3 Maja 2021 Tylko komu chce się to przekładać... Co do balonu zależnego od typu bieżnika się nie zgodzę, bo nie ma tu żadnych zależności.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 3 Maja 2021 Mod Team Napisano 3 Maja 2021 Kemusi Jak użytkujesz fifty -fifty, albo z przewagą utwardzonych dojazdówek, a jak docelowo niemal wyłącznie teren, to nie ma sensu się bawić w przekładki. Teraz mam dość agresywny bieżnik z przodu, a balon przy tym jest chyba największy jaki miałem, choć opona specyficzna, bo francuski Taipan...
Gradory Napisano 3 Maja 2021 Autor Napisano 3 Maja 2021 22 minuty temu, bogus92 napisał: Pamiętajcie, że 2,25 firmy X nie jest równe 2,25 firmy Y. Niestety różnice w objętościach i szerokościach opon są znaczne. Tak samo z właściwościami tłumiącymi. 2.4 nie musi lepiej wybierać niż 2.25 i odwrotnie. W oryginalnym Bontragerze 2.4 to 58-622 (58 mm szerokości), a w Schwalabe Nobby Nic 2.35 to 60-622 (60 mm szerokości). W Maxxis Rekon 2.4 to 61-622. Tylko te Schwalbe Nobby Nic są dostępne. Wszędzie puchy. Macie jakieś dojścia do opon? Gdzie to kupujecie?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.