Amarider Napisano 1 Maja 2021 Udostępnij Napisano 1 Maja 2021 (edytowane) Zauważyłem że na lagach górnych pojawiły się mini pionowe ryski. Amor serwisowałem jakiś czas temu. Możliwe że podczas serwisu dostał się jakiś piach i to od tego? Czy dolne lagi po zdjęciu mógł bym umyć wodą? Warto się martwić takim zjawiskiem i czy wpłynie to jakoś na pracę albo wytrzymałość amortyzatora? Edytowane 1 Maja 2021 przez Amarider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Maja 2021 Udostępnij Napisano 1 Maja 2021 Jaki to widelec? Jak robiłeś serwis? Wcześniej teho nie było? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amarider Napisano 1 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2021 Recon rl. Był to serwis zerowy. Zdjąłem dolne golenie wyjąłem gąbki wyczyściłem. Dolne lagi odtłuścilem i wytarłem. Później włożyłem wszystko do kupy zalałem olejem itd. Problem w tym że w miejscu w którym robiłem serwis jest na podłodze pełno piachu, stąd też moje podejrzenia. Wcześniej nie przypominam sobie żeby coś takiego występowało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Maja 2021 Udostępnij Napisano 1 Maja 2021 Serwis widelca robi się w niemalże sterylnych warunkach. Niestety mój Recon RL też załapał takie rysy po serwisie zerowym. W środku były jakieś opiłki metalu. Dużo masz tych rys? Głębokie? Wrzuć zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amarider Napisano 1 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2021 Rys jest sporo ale takich które można zobaczyć bez latarki to z 4. Nie są wyczuwalne pod palcem. https://postimg.cc/8jcZGNMF https://postimg.cc/7JxQ0z5X Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Maja 2021 Udostępnij Napisano 1 Maja 2021 U mnie to samo, z tym że rys jest około 10-15. Dwie czy trzy widoczne bez latarki. Ja na Twoim miejscu bym rozebrał i sprawdził co jest w środku. Ja w końcu przelałem całość IPA a potem bieżącą wodą pod prysznicem. Tak czy inaczej, u mnie kompletnie nic z tego powodu się nie dzieje, a jeżdżę już drugi sezon. Olej przy serwisie jest czysty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amarider Napisano 1 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2021 Ok dzięki za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amarider Napisano 6 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2021 Przeserwisowalem amora, jednak jak to w życiu musiało coś nie pójść. Po wlaniu oleju w dolne lagi, popchnąłem je ,aby móc przykręcić śruby. Jednak podczas tej czynności z jednej z goleni od dołu, wystrzelił olej (na ok 1.5m). Czy jest możliwość, że byl to olej z tłumika, który wyleciał przez shaft?(ta srebrna rurka wychodząca z górnych goleni). Czy był to jednak tylko poprzednio wlany olej ,który w niefortunny sposób postanowił uciec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Maja 2021 Udostępnij Napisano 6 Maja 2021 Myślę że to drugie. Pewnie za szybko i za mocno nacisnąłeś lagi. Zresztą zablokuj tłumik i rusz popychaczem. Jak będzie zablokowany, to znaczy że jest ok. Tylko zrób to w pionowej pozycji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Enadxx Napisano 11 Maja 2021 Udostępnij Napisano 11 Maja 2021 (edytowane) Mój pacjent to równiez Rock Shox Recon. W nowo zakupionym rowerze, już po pierwszej jeździe pojawiły się rysy. Wymieniono mi amortyzator na nowy. Nowy amortyzator miał problem z pełnym skokiem (wysuwało się jakieś 60% goleni). Przed zamontowaniem w rowrze : przeserwisowałem , wyczyściłem zalałem nowym olejem. A przyczyna problemu ze skokiem, była uszkodzonu oring w sprezynie powietrznej. Uszczelke wymieniłem. Natomiast delikatne pionowe rysy również się pojawiły (mniejsze niż w pierwszym amortyzatorze). Widoczenie taka to już "uroda" sprzętu z niższej półki rock shox. Przypuszczam, że to ślizgi rysuja golenie. Edytowane 11 Maja 2021 przez Enadxx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Maja 2021 Udostępnij Napisano 11 Maja 2021 Może tak być. U mnie opiłki były tak czy inaczej, ale im więcej widzę takich przypadków, tym bardziej wierzę że to ślizgi. Oprócz kwestii estetycznej, w niczym to nie przeszkadza jeżeli chodzi o użytkowanie. Schody pojawią się przy sprzedaży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz15 Napisano 11 Maja 2021 Udostępnij Napisano 11 Maja 2021 W amortyzatorach z taką powłoką jaka jest na Reconie i Judy (przez rock shoxa nazywana czarnym chromem, ale jest to zwykła oksyda) jest to częsty problem, jest bardzo delikatna, szybko się zużywa, ślady na niej pozostawiają nawet uszczelki. Tak jak kolega wyżej napisał- nie ma to żadnego wpływu na eksploatację amortyzatora, rysy są na tyle płytkie że nie spowoduje to szybszego zużycia amora. Jeśli chodzi o to co powoduje te rysy problemem jest jakość tej powłoki oraz spasowanie pomiędzy ślizgami a lagami, w niższych modelach rock shoxa jest ono albo za luźne (są luzy na lagach) lub pasowanie jest zbyt ciasne co powoduje takie rysy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 12 Maja 2021 Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 W amorach ze stalowymi goleniami (również "chromowanymi" na czarno) rysy to normalna rzecz. Rysy robią się od ślizgów i uszczelek kurzowych, nawet jeśli zostanie zachowana sterylność podczas serwisu czy jazdy. To cholernie miękka powłoka jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Q_u Napisano 12 Maja 2021 Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 @Dokumosa każda firma "robiąca" czarne golenie ma ten problem? Bo w Maniotu tego nie zauważyłem ( jeden od jesieni jeździ, drugi ma za sobą jakieś 15h pracy ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz15 Napisano 12 Maja 2021 Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 (edytowane) Ten problem nie u każdego producenta występuje. Jak ten manitou ma lagi aluminiowe to tam nie jest oksyda/czarny chrom tylko normalna anoda, która jest o wiele twardszą i wytrzymalszą powłoką. Edytowane 12 Maja 2021 przez Mateusz15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Q_u Napisano 12 Maja 2021 Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 Tak, ma alumioniowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 12 Maja 2021 Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 Tylko rockshox i suntour ma takie wynalazki jak czarne stalowe golenie. Już mogli zostawić w srebrnym chromie - rysy też były ale trudniej było je dostrzec. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.