Skocz do zawartości

[Zestaw] Maksymalna niezawodność


Lunarii

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

Planuje pierwsze kilkudniowe wycieczki rowerowe. Będziemy jechać dwoma rowerami typu miejskiego + przyczepka. Rowery to stara Gazella i Betavus, przyczepka to nowe Queridoo Speed kid 2.

Ponieważ nie mam większego doświadczenia z wymianą opon i choć wydaje mi się, że przód nie powinien stanowić problemu to tylne koło w rowerze miejskim wydaje się już sprawą trudniejszą w przypadku złapania flaka na trasie. Wiadomo z dziećmi wolałbym ukniknąć takich niespodzianek i choć nawet najlepszy rower ma prawo czasem się zepsuć pomyślałem, że najsłabszym ogniwem naszego zestawu mogą być opony/dętki oraz może łańcuch? Co z Waszego doświadczenia często ulega awarii?

Zamierzam zabrać zapasową dętkę, ale chcę także już teraz wymienić leciwe ogumienie na tylnych kołach i tutaj prośba kilka porad

Znalazłem oponę Marathon Opona Schwalbe Marathon Plus Tour, która wydaje się być przynajmniej w deklaracjach producenta odporna na uszkodzenia. Czy możecie polecić tę lub inną oponę antyprzebiciową, która nada się na szutry, i leśne trasy?

Dętka - tutaj widzę dwa rozwiązania - dętka, antyprzebiciowa, która ma już w sobie uszczelniacz. Drugie rozwiązanie to kupno uszczelniacza w sprayu. Jest np. taki produkt Expand 125ml, gdzie producent deklaruje "Produkt błyskawicznie zakleja przebitą oponę/dętkę uszczelniając uszkodzenie oraz pompując ją do ciśnienia 4,5 bara." - czy tego typu rozwiązania sprawdzają się czy raczej bez łatek/nowej dętki nie ma co się łudzić że jakiś spray mi załatwi sprawę na kilka dni? 

Co jeszcze możę się zepsuć i jak sobie radzicie?

Zapasowa dętka, łyżka, imbusy, uszczelniacz - co jeszcze warto zabrać (w kontekście napraw rowerowych).

 

 

 

 

Napisano

Witaj. Do zestawu dorzuciłbym pompkę, spinki do łańcucha, skuwacz również do niego, trytytki które nic nie ważą a mogą się przydać...obowiązkowo jakaś podstawowa apteczka, multitool. Co do opon o których wspominasz  (Marathony Plus Tour) mam je założone od półtora sezonu w rowerze którym codziennie dojeżdżam do pracy i na razie mnie nie zawiodły jeśli chodzi o łapanie dziur.

Napisano

Z doświadczenia podpowiem, żebyś wziął co najmniej dwie zapasowe dętki. Przeglądnij też wszystkie mocowania - może gdzieś masz takie, w których użyto zwykłych śrub i potrzebny by był zwykły płaski klucz.

Dorzuć też taśmę typu Gorilla Tape - nawiń parę zwojów na pompkę.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...