mawof Napisano 30 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2021 Czesc, czy ktos Wie czy do Trek-a Domane AL 2 podejda hamulce Shimano Tiagra 4700? Czy ktos z forumowiczow probowal? Wydawalo mi sie ze powinnonwszystko byc ok a podczas montazu tylnego hamulca musialem zrobic myk z klockami taki jak na zdjeciu (zamontowac go do gory nogami) zeby przy maksymalnym opuszczenu klocka trafial on w obrecz a nie w opone. Chyba ze cos zle robie przy montazu samych szczek do ramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Setorix Napisano 30 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2021 Pomóc ci nie pomogę bo nie mam pojęcia o co chodzi ale jeśli ktoś to tutaj ogarnie to daj znać jak się sprawują te tiagry w porównaniu do tych trekowskich bo sam się powoli przymierzam do wywalenia tych spowalniaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Maja 2021 Udostępnij Napisano 1 Maja 2021 Jaki jest sens kupowania Tiagry, skoro to konstrukcja bliźniacza do wszystkich najtańszych hamulców? Dopiero od 105 zaczynają się sensowne hamulce. Zamontować źle się nie da i już. Prawdopodobnie seryjnie były hamulce z dłuższymi ramionami. Trzeba znaleźć taką informację. Twoje Shimano jak i model 105 mają zasięg 51mm. Jak to zmierzyć, uczciwie przyznam że nie wiem. Najlepiej ściągnij klocki z obydwu, przyłóż do siebie i zobacz czy ramiona nie są dłuższe. Według mnie będą i to sporo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mawof Napisano 1 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2021 (edytowane) 6 godzin temu, Setorix napisał: Pomóc ci nie pomogę bo nie mam pojęcia o co chodzi ale jeśli ktoś to tutaj ogarnie to daj znać jak się sprawują te tiagry w porównaniu do tych trekowskich bo sam się powoli przymierzam do wywalenia tych spowalniaczy. Jasne, jak tylko potestuje to dam znac :). Ale przed zakupem sprawdz dlusgosc ramion zebys nie wpadl w „kanal” tak jak ja ;). @skom25, na szczescie sensu zakupu tu nie rozpatrujemy ;). Sa i tacy co mowia ze Tiagra hamuje lepiej niz 105. Zawsze jest powod zeby cos skrytykowac. Jednak ja musze przyznac ze moje odczucia sa takie ze Tiagra pracuje znacznie lzej i plynniej niz te seryjne chyba Promaxy. Ale trudno sie nie zgodzic z zasiegiem ramion. Org. hamulce maja dluzsze ramiona na co nie zwrocilem uwagi przed zakupem ;). Nie bylem swiadom tego ze moze to miec znaczenie i myslalem ze jest to w miare uniwersalne ;). Dzieki za pomoc w tej kwestii. Edytowane 1 Maja 2021 przez mawof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Maja 2021 Udostępnij Napisano 1 Maja 2021 Wystarczy poczytać o konstrukcji obydwu, wtedy nie będziesz miał wątpliwości. Nie krytykuję. Nie wiem jakie ceny są teraz, ale niecałe 2 lata temu różnica była tak mała, że nic nie przemawiało za zakupem Tiagry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mawof Napisano 1 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2021 (edytowane) Spoko, nie obrazam sie :). Ja zasugerowalem sie sklepem i serwisem ktore powiedzial ze nie bedzie najmniejszego problemu. Coz, sie czlowiek uczy cale zycie... ale z tego wynika ze zadne Shimano mi nie podejdzie bo maja zasieg max. 51 :(. Edytowane 1 Maja 2021 przez mawof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Maja 2021 Udostępnij Napisano 1 Maja 2021 Nawet na zdjęciu widać, że ten TREK ma jakieś długie ramiona hamulca. Chyba tak się mierzy zasięg ramion. Właśnie to jest mocno irytujące w takich rowerach. Kupujesz rower marki aspirującej do Premium, po czym trafiasz na coś takiego i jesteś w kropce. Tutaj jest model BR-R541 https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/shimano/BR-R451.html https://www.centrumrowerowe.pl/hamulec-shimano-br-r451-pd18983/?v_Id=80838 Reach 57mm, więc powinny być ok. No ale musisz pomierzyć, żeby na mnie nie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mawof Napisano 1 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2021 Cóż, zrzućmy na serwis który powiedział, że się da ;). Ale jest dokładnie tak jak mówisz, kupujesz coś i myślisz "złapałem srokę za ogon", a tu jak się nie zdoktoryzujesz / nieznasz wygrywasz "Zonk-a". No, nic. Przód pasuję więc zostawię, tył wrócę na org. i podmienię klocki, i pomyślę co dalej. No chyba że mogę kupić większe koła :D? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Maja 2021 Udostępnij Napisano 1 Maja 2021 Możesz kupić zaciski które Ci wysłałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mawof Napisano 1 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2021 Pewnie tak zrobię... Bo obecnie to co mam nie nazwę nawet spowalniaczami :D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mawof Napisano 1 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2021 Chyba znalazłem też inne wyjście: https://bdopcycling.com/product/bdop-offset-brake-pad-holders-pair-black/ Ciekaw jestem czy wysyłają do Polski lub czy u nas w PL idzie coś takiego dostać. Wygląda obiecująco ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Maja 2021 Udostępnij Napisano 1 Maja 2021 Wyjdzie drożej niż zacisk. Ma to sens? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mawof Napisano 1 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2021 Sensu zero... ale raz się żyje :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Maja 2021 Udostępnij Napisano 1 Maja 2021 A dobra, dopiero teraz się dopatrzyłem że to są klatki do klocków, a nie przedłużenie ramion. No to może i warto, nie będziesz miał mieszaniny różnych komponentów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mawof Napisano 1 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2021 Spoko, ale dokladnie tak jak piszesz, unikne mieszaniny. Wiec dla „potomnych” w podobnej sytuacji sa 3opcje i rada:): Rada: zmierz zanim kupisz bo mozesz wygenerowac dodatkowe koszta :). Opcje: Tania: z tylu zostaje na tym co fabryka dala, a tylnia Tiagre opylam na jakis portalu. Sredni: Kupuje nowy tylni hamulec i opylam Tiagre. Drozsza: kupuje te klatki do klockow. Ale mam wszystko w jednym secie. Mysle ze mozemy zamykac :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Setorix Napisano 1 Maja 2021 Udostępnij Napisano 1 Maja 2021 Właśnie zastanawiałem się od dłuższego czasu czy wywalać te fabryczne hamulce i wsadzic 105 z dual pivotami czy wsadzić jakieś swissstopy do tych fabrycznych i w ten sposób poprawić jakość hamowania i po tym temacie chyba przetestuje swissstopy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mawof Napisano 1 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2021 (edytowane) :).... wszyscy mi tak podpowiadali ale chcialem po swojemu to mam :). Czasem na swoje stawiac nie warto :). Jedyne co to dzis przejechalem 30km i 2 zjazdy z gorki i subiektywnym odczuciem moge powiedziec ze Tiagra lepiej hamuje niz to cudo co mam fabrycznie nalozone. Jakos tak lzej / plynniej chodzi (i tu pewnie roznica w konstrukcji - sprezynie w hamulcu) i lepiej lapie (tu pewnie klocki zrobily roznice). Czy warto bylo wymieniac? Serce mowi tak, rozum wciaz sie waha , a portfel sie schowal i nie chce sie ujawnic :). Ale nie zabijajmy w sobie radosci z jazdy i upgrade-u :). Czasem warto cos zrobic zle zeby dowiedziec wiele nowego :). Wieksze pomylki w zakupie mozna popelnic. Edytowane 1 Maja 2021 przez mawof 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Setorix Napisano 2 Maja 2021 Udostępnij Napisano 2 Maja 2021 Ja do tego wynalazku wstawiłem początkowo klocki od 105 i to już była gigantyczna różnica w hamowaniu bo te fabrycznie to wcale nie hamowały ale mam ochote dołożyć czy to do hamulców czy do klocków więcej bo to jest jednak główny czynnik podnoszący bezpieczeństwo jak i główna wada tego roweru (ja mam AL3 2019 więc to ta sama rama tyle że na pełnej sorze z zewnętrznymi łożyskami suportu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 2 Maja 2021 Udostępnij Napisano 2 Maja 2021 105 + niebieskie Swissstop. Miałem taki zestaw. Można dorzucić jeszcze pancerze "compresionless". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mawof Napisano 2 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2021 (edytowane) 6 godzin temu, Setorix napisał: Ja do tego wynalazku wstawiłem początkowo klocki od 105 i to już była gigantyczna różnica w hamowaniu bo te fabrycznie to wcale nie hamowały ale mam ochote dołożyć czy to do hamulców czy do klocków więcej bo to jest jednak główny czynnik podnoszący bezpieczeństwo jak i główna wada tego roweru (ja mam AL3 2019 więc to ta sama rama tyle że na pełnej sorze z zewnętrznymi łożyskami suportu). Ogolnie rower super jako pierwsza kolarka, ja jestem mega zadowolony. Mi nawet Clarisy nie przeszkadzaja. Sa wyregulowane i na zwykła jazde daja rady. Ale myk z hamulcami ze nie podejda normalne to porazka :/. Ale jak szukalem co z tym zrobic to widze ze nie tylko Trek sie nie popisal. Moglyby tylko dac takie info na stronie w opisie hamulca ze ma by long reach i czlowiek wiedzial by od razu. znalazlem w netach ze byly swego czasu 105 z zasiegiem 57mm ale juz sa niedostepne. Edytowane 2 Maja 2021 przez mawof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Setorix Napisano 2 Maja 2021 Udostępnij Napisano 2 Maja 2021 @skom25właśnie już jakiś czas temu przeczytałem twój post z 2019 o tych klockach i hamulcach i bliżej zakupu miałem pisać do ciebie jak odczucia po dłuższym czasie jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mawof Napisano 4 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2021 (edytowane) „Cudenka” leca z juz z Tajwanu. Poki co na tyl :). Dam znac jak sie sprawdzaja. Maja byc na Piatek wiec moze przez weekend uda sie cos potestowac :). Po dwoch dnich i okolo 80km wciaz uwazam ze Tiagra hamuje niebo lepiej od tego „sprzetu” co to daje fabryka ;). A fabryczne na klockac od Tiagry tylko troszke lepiej. No ale to odczucie subiektywne. Edytowane 4 Maja 2021 przez mawof 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mawof Napisano 13 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2021 Dobra, pojezdzilem to moge cos napisac. Efekt placebo jest na pewno. Czyli mam wrazenie ze hamuje sie lepiej. Roznice zwlaszcza czuc na przednim hamulcu. A te „klatki” na klocki poki to fajny patent. Dobrze daja sobie rady. Czy warto bylo sie w to bawic, kwestia sporna ekonomicznie. Ale z punktu widzenia jakosci hamowania dla mnie warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Maja 2021 Udostępnij Napisano 13 Maja 2021 Placebo to raczej nie jest. Ja ostatnio kupiłem taniego Single Speeda do jazdy po mieście, z hamulcami no name pokroju tych z Treka. Wczoraj wrzuciłem klocki Shimano i różnica jest znaczna. Uczucie "ślizgania się" klocka, zastąpiło wrażenie że to hamuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mawof Napisano 13 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2021 (edytowane) Czyli „pimp my bike” moge uznac za udany skoro na klockach jest roznica to i na zaciskac da sie cos tez ugrac jak sie wsadzi odpowiednie :). wazne zeby radocha byla z jazdy i wyminy . Edytowane 13 Maja 2021 przez mawof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.