Gradory Napisano 29 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2021 Rower: Trek Fuel EX 9.7 z 2018. Przód: FOX Rhythm 34 Float, tył: FOX Performance Float EVOL. Czy dałoby się dorobić manetki do sterowania amortyzatorami na kierownicy (siła tłumenia, blokada)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 30 Kwietnia 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2021 Nie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 30 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2021 (edytowane) Tutaj piszą, że tył może dać się skonwertować: https://cyclinic.com.au/blogs/suspension/can-i-convert-my-fox-shock-to-remote Pogadaj z Gregorio (polski dystrybutor Foxa) lub Spider Suspensions. Edytowane 30 Kwietnia 2021 przez Galvatron 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 30 Kwietnia 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2021 Ogólnie nawet jak się da to rozbieranie amora/dampera, wymiana części i ogólnie bardzo duży koszt. Na pewno nie ma możliwości żeby dokupić manetkę i "jakoś zamontować". I jak już to tylko blokada/regulacja kompresji, bo jeszcze manetki z regulacją tłumienia nie widziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
To_JaT Napisano 30 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2021 kompresja to skrót myślowy od regulacji tłumienia kompresji, zapewne o to chodziłó 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gradory Napisano 30 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2021 sznib, To_JaT, chodzi o regulację z manetki tego, co jest regulowane przy amoryzatorach i co można nawet w czasie jazdy przestawiać, czyli jest to regulacja siły tłumenia dobicia i blokada skoku. Wiadomo, że szybkości powrotu zawieszenia się z manetki nie reguluje. Ciśnienia w komorze pomietrznej też się nie reguluje z manetki. Zdaję sobie sprawę, że zawieszenie w (prawie) każdym pojeździe składa się z elemntu sprężynującego (spreżyny stalowej, drążka skrętnego, resoru czy poduszki powietrznej w rowerze) i tłumika drgań. Regulacja z manetki to regulacja tego drugiego i tylko w jego ruchu w jedną stronę (kompresji). Czy tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
To_JaT Napisano 1 Maja 2021 Udostępnij Napisano 1 Maja 2021 Tak, z manetki możesz sobie regulować kompresję i/lub włączyć blokadę skoku 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 1 Maja 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Maja 2021 To czy można regulować kompresję zależy od amora/dampera i manetki, zazwyczaj jest tylko blokada. No i w przypadku kiedy amortyzacja nie jest przystosowana pod manetkę najczęściej nie ma możliwości przerobienia, a jak jest wiąże się z wymianą bebechów (np. w amorze trzeba wymienić cały tłumik) i sporo to kosztuje. Lepszym rozwiązaniem było by sprzedanie obecnych części i zakup takich z blokadą z manetki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 1 Maja 2021 Udostępnij Napisano 1 Maja 2021 Nawet jeżeli taka zmiana jest możliwa to zwykle się to nie opłaca. Sprawdzałem Foxa 32 i wyszło mi, że cały koszt to ok 500 zł za przedni amor. Bardzo pomocny był Gregorio. Na podstawie numerów widelca dostałem dokładny wykaz części z linkami do sklepu + ceny. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gradory Napisano 1 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2021 OK, dzięki. 500 zł na przód i pewnie drugie tyle na tył to trochę dużo. Nie warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.