Gradory Napisano 29 Kwietnia 2021 Napisano 29 Kwietnia 2021 Rower: Trek Fuel EX 9.7 z 2018. Przód: FOX Rhythm 34 Float, tył: FOX Performance Float EVOL. Czy dałoby się dorobić manetki do sterowania amortyzatorami na kierownicy (siła tłumenia, blokada)? Cytuj
Galvatron Napisano 30 Kwietnia 2021 Napisano 30 Kwietnia 2021 (edytowane) Tutaj piszą, że tył może dać się skonwertować: https://cyclinic.com.au/blogs/suspension/can-i-convert-my-fox-shock-to-remote Pogadaj z Gregorio (polski dystrybutor Foxa) lub Spider Suspensions. Edytowane 30 Kwietnia 2021 przez Galvatron 1 Cytuj
Mod Team sznib Napisano 30 Kwietnia 2021 Mod Team Napisano 30 Kwietnia 2021 Ogólnie nawet jak się da to rozbieranie amora/dampera, wymiana części i ogólnie bardzo duży koszt. Na pewno nie ma możliwości żeby dokupić manetkę i "jakoś zamontować". I jak już to tylko blokada/regulacja kompresji, bo jeszcze manetki z regulacją tłumienia nie widziałem. Cytuj
To_JaT Napisano 30 Kwietnia 2021 Napisano 30 Kwietnia 2021 kompresja to skrót myślowy od regulacji tłumienia kompresji, zapewne o to chodziłó 1 Cytuj
Gradory Napisano 30 Kwietnia 2021 Autor Napisano 30 Kwietnia 2021 sznib, To_JaT, chodzi o regulację z manetki tego, co jest regulowane przy amoryzatorach i co można nawet w czasie jazdy przestawiać, czyli jest to regulacja siły tłumenia dobicia i blokada skoku. Wiadomo, że szybkości powrotu zawieszenia się z manetki nie reguluje. Ciśnienia w komorze pomietrznej też się nie reguluje z manetki. Zdaję sobie sprawę, że zawieszenie w (prawie) każdym pojeździe składa się z elemntu sprężynującego (spreżyny stalowej, drążka skrętnego, resoru czy poduszki powietrznej w rowerze) i tłumika drgań. Regulacja z manetki to regulacja tego drugiego i tylko w jego ruchu w jedną stronę (kompresji). Czy tak? Cytuj
To_JaT Napisano 1 Maja 2021 Napisano 1 Maja 2021 Tak, z manetki możesz sobie regulować kompresję i/lub włączyć blokadę skoku 1 Cytuj
Mod Team sznib Napisano 1 Maja 2021 Mod Team Napisano 1 Maja 2021 To czy można regulować kompresję zależy od amora/dampera i manetki, zazwyczaj jest tylko blokada. No i w przypadku kiedy amortyzacja nie jest przystosowana pod manetkę najczęściej nie ma możliwości przerobienia, a jak jest wiąże się z wymianą bebechów (np. w amorze trzeba wymienić cały tłumik) i sporo to kosztuje. Lepszym rozwiązaniem było by sprzedanie obecnych części i zakup takich z blokadą z manetki. 1 Cytuj
Eathan Napisano 1 Maja 2021 Napisano 1 Maja 2021 Nawet jeżeli taka zmiana jest możliwa to zwykle się to nie opłaca. Sprawdzałem Foxa 32 i wyszło mi, że cały koszt to ok 500 zł za przedni amor. Bardzo pomocny był Gregorio. Na podstawie numerów widelca dostałem dokładny wykaz części z linkami do sklepu + ceny. 1 Cytuj
Gradory Napisano 1 Maja 2021 Autor Napisano 1 Maja 2021 OK, dzięki. 500 zł na przód i pewnie drugie tyle na tył to trochę dużo. Nie warto. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.