Skocz do zawartości

[korba] akcja serwisowa Merida Big Nine 500 lite i 300 lite


Mavver

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

dowiedziałem się o odgórnej akcji Meridy wymiany korby w modelu 300 lite i 500 lite. Objawia się ocieraniem łańcucha na wyższej przerzutce z przodu.

Dowiedziałem się dzwoniąc do jednego ze sklepów, gdzie Pan mi potwierdził że faktycznie taka akcja występuje.

Wiecie coś więcej? Są jakieś oficjalne informacje w tej sprawie? Pisałem do Meridy Polska, ale na razie nie otrzymałem odpowiedzi, a myślę że warto wiedzieć 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć. Mi Merida Polska odpisała, ale robili wszystko, żeby nie potwierdzić ani nie zaprzeczyć używając wymijających odpowiedzi w stylu: "Jeśli ma Pan jakiekolwiek zastrzeżenia do działania napędu, prosimy zgłosić reklamację w punkcie zakupu roweru". 

Przez kilka maili z moimi próbami, ciągle zachowywali się w ten sam sposób. Zadałem więc proste pytanie, czy mogę uzyskać informację jaka korba miała się znaleźć w moim rowerze - również beton. Żadnych konkretów nie daje się z nich wycisnąć. 

Nadałem sprawie oficjalny bieg i uzyskałem informację, że reklamacja jest uznana, ale właściwych korb nie mają... 

Mam pytać za jakiś czas. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię, że sklep poszedłby na takie rozwiązanie. Tym bardziej producent, który prezentuje postawę opisaną wyżej. 

Zresztą pewnie okazałoby się, że tych korb w ogóle nie da się kupić i dlatego tyle to trwa (ponoć ma trwać jeszcze do sierpnia). 

Jazda na takim napędzie raczej nie powinna powodować jego zużycia o ile unikamy jednego "układu przełożeń" chyba, że o czymś nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem ze sklepem, Merida ma im przysłać poprawną korbę i wtedy wrócą z info co dalej, a do tego czasu mogę normalnie użytkować rower.

 

 

Generalnie info: W modelach Big Nine 300 lite i 500 lite 2021 Merida z braku części montowała korby nieboost, podczas gdy powinny być zgodnie z ramą w systemie boost. To właśnie one podlegają wymianie - objaw to ocieranie na najlżejszych przełożeniach łańcucha o wózek przedniej przerzutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 2 tygodnie później...
W dniu 8.07.2021 o 16:35, Na_Rowerze napisał:

Czy udało się komuś z Was pozytywnie zakończyć reklamację i usunąć usterkę?

Ja zakupiłem rower 500 Lite na początku maja, wymiana na dobrą korbę trwała nie cały miesiąc bo już z początkiem czerwca miałem wymienioną korbę. Teraz nic nie ociera, do teraz przejechane 500 km, ok 12000 metrów przewyższenia, 2 maratony i wszystko gra. Całkiem niezła ta deorka M5100. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 29.07.2021 o 14:42, Mavver napisał:

Deco- a gdzie kupowałeś?

W sklepie: https://aventurasport.pl/ z Wrocławia. Jak dostali właściwą korbę z meridy to dałem im namiary na lokalny sklep, który też handluje Meridą, żeby dogadali się między sobą co do ceny za wymianę, tak abym nie musiał wysyłać go z powrotem do Wrocławia.

Co do czasu realizacji, też na początku mówili o tym, że będę musiał czekać nawet 2-3 miesiące ale gdy już złożyłem reklamację to poszło to dość szybko. Z tym, że ja od razu po zakupie sygnalizowałem im w mailu że jest coś nie tak z tą korbą i szybko złożyłem oficjalne pismo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Okazało się po fakcie, że też posiadam felerną korbę w 300 Lite. Rower zakupiony w połowie maja 2021. Po 1600 km zrobiony przegląd na 100 h / 2000 km. Kilkukrotnie regulacja przerzutki przód - myślałem, że po wymianie łańcucha. Po tygodniu po serwisie przy stanie około 1850 km pojawił się luz na korbie - około 3 mm. Serwis skasował luz, ustawił przerzutki. Niestety przy stanie około 2050 i 3 miesięcznej jeździe podczas długiego leśnego podjazdu korba odpadła. Rower zawieziony do serwisu, serwis zdziwiony tym co się stało. Osobiście poinformowałem ich o wadzie fabrycznej zamiast M-4100-B2 zamontowano M-4100-B. Serwis złożył reklamację. Informację jaką dostałem to taka, iż w Shimano dostępność za ponad miesiąc - bez gwarancji terminu, Merida ma ponoć tylko wersję 170 mm - u mnie 175 mm dla ramy XL. Różnica 3 mm w prowadzeniu łańcucha skutkowała poluzowaniem się korby o tą wartość. Będą wymieniać na 170 mm - dostępne. Jednocześnie zastanawiam się czy powinni także wymienić pozostałe podzespoły napędu - łańcuch, kasetę tył ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeżdżenie z korbą nie boost spowoduje na bank przyspieszone zużycie napędu. Zastosowanie podkładki dystansowej nie jest takim głupim pomysłem o ile nie spowoduje to że ramię korby nie będzie miało wystarczającego osadzenia na wielowypuście. To są jaja i traktowanie Polski jako 3ci świat, jak nie mogą usunąć wady to jest to podstawą do zerwania umowy i zwrotu roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...