dominickpiekacz Napisano 26 Kwietnia 2021 Napisano 26 Kwietnia 2021 Witam. Ostatnio usłyszałem, że w rowerach, które nie mają sztywnej osi z tyłu tylko hak i szybkozamykacz da się jakoś zamontować sztywną oś. Czy to prawda? Jeśli tak to czy ktoś mógłby mi dokładnie napisać co trzeba zmienić by tą sztywną oś w rowerze dało się z tyłu zamontować? Od jednych słyszałem, że to rama musi być dostosowana pod sztywne osie, a inni mówią, że wystarczy coś tam poprzerabiać (jakieś adaptery, wymiana piasty itp). Proszę o wszelkie informacje.
To_JaT Napisano 26 Kwietnia 2021 Napisano 26 Kwietnia 2021 Nie, nie da się. "Sztywna oś" to tak naprawdę oś przelotowa, rama i piasta musi być pod nią przystosowana. Z qr9 nie zrobisz "sztywnej osi". Poza tym czemu to jest dla ciebie takie ważne? Nie obraź się, ale myślę że jesteś amatorem i nie poczujesz znaczącej różnicy w jeździe.
dominickpiekacz Napisano 26 Kwietnia 2021 Autor Napisano 26 Kwietnia 2021 Amatorem może jestem ale trasy jakie pokonuję wymagają posiadania sztywnych osi bo boję się o wytrzymałość tych cieniutkich QR. Poza tym ważę dobrze ponad 100 kilogramów.
m0d Napisano 26 Kwietnia 2021 Napisano 26 Kwietnia 2021 W niektórych piastach jest możliwość zastosowania osi przelotowej pasującej jednocześnie do standardowych haków pod "szpilkę" z szybkozamykaczem, np. w DT 350. Niemniej nie jest to sztywna oś sensu stricto, bo w ramie nic nie zrobisz z tym że masz zwykłe haki. A po drugie wymaga to kupna adapterów i samej osi, w przypadku DT nietanich 2 minuty temu, dominickpiekacz napisał: trasy jakie pokonuję wymagają posiadania sztywnych osi bo boję się o wytrzymałość tych cieniutkich QR. Poza tym ważę dobrze ponad 100 kilogramów. Jeśli nie jest to jakaś naprawdę gruuuba rąbanka to nie masz czego się bać. Nie tacy zawodnicy jeździli na dziś nieaktualnych standardach i to na tyle agresywnie, że bałbyś się spróbować Chyba, że jeździsz przyspawany do roweru z gracją worka ziemniaków, a sprzęt zbiera wszystkie cięgi.
wkg Napisano 26 Kwietnia 2021 Napisano 26 Kwietnia 2021 5 minut temu, m0d napisał: A po drugie wymaga to kupna adapterów i samej osi, w przypadku DT nietanich Jak to nietanich ? Przecież oś nie przychodzi z piastą, taka na imbus kosztuje ze 20 zł na ali a jest znacznie lepsza niż Maxle . Piasta już jest z właściwymi adapterami. Ale oczywiście ze zwykłymi hakami nic się nie zrobi.
To_JaT Napisano 26 Kwietnia 2021 Napisano 26 Kwietnia 2021 Te osie QR wcale nie są cieniutkie. Cieniutki jest zacisk który wsadzasz w oś. Kiedyś stosowano je w rowerach dh a teraz bardzo podobny standard qr10 w dircie i nie ma problemów z wytrzymałością jeśli piasty są przyzwoitej jakości i nie katowane. Na redbull rampage też skakali na tych cienkich ośkach
Mihau_ Napisano 27 Kwietnia 2021 Napisano 27 Kwietnia 2021 Obciążenie spoczywa na osi koła. "Cieniutki qr" służy wyłącznie do utrzymania koła we właściwym miejscu
dovectra Napisano 27 Kwietnia 2021 Napisano 27 Kwietnia 2021 Już w latach 90-tych trek stosował takie piasty z grubymi osiami (Wiem bo mam), ale tam były end-capy przystosowane pod zwykłą QR. Samo w sobie było sztywne i pancerne. Teraz mam piaste tylną XT , też pod QR i taką samą grubą ośią z end-capem. Jest to sztywne jak beton.
m0d Napisano 27 Kwietnia 2021 Napisano 27 Kwietnia 2021 14 godzin temu, wkg napisał: Jak to nietanich ? Przecież oś nie przychodzi z piastą, taka na imbus kosztuje ze 20 zł na ali a jest znacznie lepsza niż Maxle Miałem na myśli części od DT Swiss a nie od Chińczyka :) Kompletowałem kiedyś coś takiego i sama oś kosztowała około 120 czy 150zł, a obecnie to pewnie bardziej powariowało.
wkg Napisano 27 Kwietnia 2021 Napisano 27 Kwietnia 2021 No niby tak ale te osie RS z dźwigienką są beznadziejne, wyrabia się gniazdo. Teraz tą ośkę na imbus, bez dźwigienki można kupić w tej samej cenie a chińskie są bardzo porządnie wykonane. No i po prostu płacenie ponad 100 zł za kawałek aluminiowej śrubki uważam za przesadę
m0d Napisano 27 Kwietnia 2021 Napisano 27 Kwietnia 2021 Coś takiego miałem na myśli: Jak dla mnie się to sprawdza, tylko właśnie cena
wkg Napisano 27 Kwietnia 2021 Napisano 27 Kwietnia 2021 A no tak. Ja mam piasty DT ale gwinty RS i dodatkowo 142x12 więc to co innego ...
m0d Napisano 27 Kwietnia 2021 Napisano 27 Kwietnia 2021 Na bazie tego i adapterów nadal masz piastę 135, tylko z osią przelotową 10mm. Mam wrażenie, że jest to nieco sztywniejsze niż standardowa "szpilka", ale to nadal tylko wrażenie
wkg Napisano 27 Kwietnia 2021 Napisano 27 Kwietnia 2021 Ja wiem. Tu nic sie nie wykombinuje. Czytałem gdzieś kiedyś o ramach w których można wymienić haki i mieć prawdziwe 142x12 ale nie wiem czy to możliwe.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.