Spascmar Napisano 26 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2021 Cześć. Potrzebuje Waszej opinii - mam taki pomysł. Chciałbym skompletować dwa zestawy kol do tego roweru z foto, bardziej na asfalt i bardziej w teren. Praktycznie codziennie dojeżdżam tym rowerem do pracy i aktualnie mam założone opony 2.2 Trial Kingi Continentala. Opony fajne w teren ale szybko się zużywają na asfalcie no i bieżnik maja tez nie mały. Na te 29 calowe kola założyłbym oponę bardziej grawelową o mniejszym bieżniku. Jako drugi komplet kół założył bym kola 27,5 z grubsza opona, 2.3 lub może 2.4. Oczywiści jeżeli taka opona wejdzie. Jeździłem na innym rowerze z oponami 2.4 i różnica w terenie spora na + dla opon. Nie ścigam się, nie zależy mi na wadze. Całość na tych samych piastach, tarczach, kasecie- tak aby podmiana była szybka. Co myślicie, czy to ma sens, czy warto bawić się w takie cos? Nie chce wydawać kasy na drugi rower typu gravel itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 26 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2021 Zastanów się czy w praktyce rzeczywiście będziesz miał ochotę zamieniać te koła, bo to może nie być tak szybko i plug&play jak się na pierwszy rzut oka wydaje. A druga rzecz czy rzeczywiście jeździsz w tak grubym terenie i tak agresywnie by opony 2,4" miały jakikolwiek sens. IMHO jeśli chcesz mieć jeden rower do wszystkiego i ma to być mtb, to dobrał bym opony jak najbardziej pośrodku obu zastosowań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Q_u Napisano 26 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2021 Załóż sobie drutowane Conti Race Kingi 2-2,2 i zrobisz na nich nawet na asfalcie parę tysięcy. przetestowane (aktualnie mam na nich okolice 5 tysiecy i myslę, że bez problemu drugie 5 zrobią ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 26 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2021 To ma sens tylko na papierze, w praktyce się nie chce. Ja bym szedł w Vittorię Barzo / Mezcal i ewentualnie bawił się ciśnieniem. Nabombić na asfalt, a spuszczać w teren, ewentualnie iść w mleko. Mezcale są równie szybkie co Race Kingi na asfalcie ale moim zdaniem są dużo lepsze w terenie. Tylko to jest na twardą nawierzchnię. Kamienie tak, błoto nie. Bardzo ma większy bieżnik i jest trochę wolniejszy. Obie są trwałe, przynajmniej w wersji G i świetnie trzymają. Ewentualnie Bardzo na przód i Mezcal na tył. Trail King to zdaje się odpowiednik Barzo ale nigdy tych Conti nie miałem i nie umiem tego porównać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spascmar Napisano 26 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2021 Kusi mię takie rozwiązanie, ale zastanawiam się już z półtora roku 🙂 wiec chyba cos jednak nie tegez. Takie opony 2.3 sprawdzają się w terenie, lepiej wybierają, można sobie na więcej pozwolić itp., a i komfort jazdy inny. Teren mam jak każdy inny, ale są kamienie, są korzenie, jest bruk i szybkie zjazdy, czasami trafia się schody itp. Sama zmiana kol na inne to 5-10 min. z przerwa na piwo, B7 ma oski 12x142 i 15x100, szybko się je ściąga + łańcuch na spinkę i nie ma problemu. Race Kingi mam, wiszą na ścianie - w terenie słabe opony, dla mnie śliskie. Miałem tez je na mleku i gdyby nie ciągle dolewanie mleka (Effetto Mariposa Caffelatex)to pewnie bym jeździł dalej. Ale dętka to dętka - bezobsługowa jak dla mnie. Ciekaw jestem czy koło 27.5 z opona 2.3 wejdzie mi w tylne widełki. Jak to zmierzyć nie mając kola? Wielkościowo jest porównywalne z kołem 29 i np. opona 2.2? Z drugiej strony na obecne kola 29 założyłbym do jazdy po mieście pewnie jakieś sliki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 26 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2021 W miarę dobre koła to 1600 - dorzuć tysiaka - zaosczędzisz na oponach i kup Muirwoodsa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 26 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2021 16 minut temu, Spascmar napisał: Takie opony 2.3 sprawdzają się w terenie Czujesz różnicę między 2.2, a 2.3? Do tego 2.2 to tylko Conti mają, normalny rozmiar to przecież 2,25. Ja czasami 2.6 zakładam, to wtedy jest trochę inaczej. Niestety pod górę też, bo ważą znacznie więcej. A czy wejdą to zobacz ile teraz masz luzu. 27,5 będą niżej, a tam jest trochę szerzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.