Skocz do zawartości

[Zużyta kasetaCS-HG40] napędu i prawdopodobnie cały napęd


Rekomendowane odpowiedzi

Dzien dobry
po wymianie łancucha na nowy zaczął mi on przeskakiwać na pierwszych 3 najmniejszych przełożeniach kasetki; po oględzinach kasety chyba faktycznie jest ona mocno zużyta - każdy ząb ma wyraźne zaokrąglenie.
nowa kaseta koszt ok 120 zł(nie sprawdzałem dokładnie) ale czytałem po wymianie problem może się z kolei przenieść na zębatki korby roweru - które to też trzeba będzie wymienić (i to będzie prawdopodobnie kolejne ~100)
Jak widać koszty rosną; spotkałem się także z radą by oczyścić i założyć stary łancuch i jeździć na nim póki się da(nie wiem dokładnie co to określenie znaczy - dopóki się łancuch nie zerwie?)
Co powinienem sądzić o tej (kuszącej dla mnie) taniej radzie? Czy jest to sposób czy to może kolejna rada polskiego janusza.

 

Zdjęcie-0050.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tu wszędzie już radzą powiem to samo. Spiłuj zadziorki  i zajeździj komplet stary. Prawdopodobieństwo, że się ułozy stary po 50-70km jest wg. mnie małe (żaden zostawiany do ułożenia u mnie nawet po 100km się nie ułożył w napędzie 9).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Q_u napisał:

Jak tu wszędzie już radzą powiem to samo. Spiłuj zadziorki  i zajeździj komplet stary. Prawdopodobieństwo, że się ułozy stary po 50-70km jest wg. mnie małe (żaden zostawiany do ułożenia u mnie nawet po 100km się nie ułożył w napędzie 9).

Jak mam spiłować? Chodzi o "wyprostowanie" zużytych zębów - wyprostowanie tej ich bocznej wyrobionej krzywizny, czy o piłowanie czubków zębów? Nie wiem czy posiadam narzędzia do takiej operacji. Z tego co rozumiem w ramach "chłopskiej logiki" pasowałoby napiłować w głąb przestrzenie między zębami, żeby łancuch lepiej "dosiadał" zęby, ale to chyba robota na darmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, karol1889 napisał:

po wymianie łancucha na nowy zaczął mi on przeskakiwać na pierwszych 3 najmniejszych przełożeniach kasetki; po oględzinach kasety chyba faktycznie jest ona mocno zużyta - każdy ząb ma wyraźne zaokrąglenie.

Ta kaseta nie jest mocno zużyta. Być może jest wystarczająco zużyta, by nie współgrać z nowym łańcuchem, ale spokojnie można na niej dalej jeździć na starym łańcuchu. 

To jest dopiero zużyty napęd (właściwie to na kasecie nie  było problemów - wciąż normalnie przenosiła napęd, ale łańcuch spadał już z blatów z przodu):

DSCF1835.thumb.JPG.41f7191bd01de2f9558f1e3e8335d1a3.JPG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...