Skocz do zawartości

[bębenek] Kiedy uzupełnić olej?


MD11

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W zeszłym roku kupiłem koła Gianta z wyższej półki. Tylna piasta posiada bębenek z mechanizmem zapadkowym, który od nowości jest bardzo głośny. Pasuje mi to, ale czytałem, że producenci  rowerów żałują smarów i olejów,  więc zastanawiam się czy nie należałoby tego oleju tam dolać. Tylko że jak oglądam na yt jak to się robi to z rozkręceniem bębenka jest dużo roboty, a oleju i tak dają parę kropel, więc myślę, że mogę szukać problemu tam gdzie go nie ma.

Po czym poznać, że bębenkowi brakuje oleju i co może się stać jeśli będzie go za mało?

Napisano

Szukasz problemu na siłę. Bębenek może być głośny i nic mu się nie stanie. Niektórzy wręcz czyszczą zapadki dla tego efektu.

Przy składaniu rzeczywiście można dać oleju na zapadki, ale dosłownie kroplę. Laniem to bym tego totalnie nie nazwał😆 Jak chcesz robić serwis łożysk to przy okazji. Inaczej szkoda zachodu.

Napisano

Jeśli masz gianta "z wyższej półki" to piasty też masz raczej przyzwoite, na maszynówkach. Dostanie się do bębenka w takich piastach to praktycznie odkręcenie jednego endcapu.

Napisano

Producenci żałują, ale w innych miejscach, nie w bębenku - bo tam jak zostało wspomniane powinno być praktycznie sucho. Możesz spróbować dać parę kropli oleju, pokroju zielonego FL do bębenka bez rozbierania piasty, z reguły idzie to wkroplić (nie wiem jaka jest konstrukcja tej piasty) po rozebraniu piasty ale bez dobierania się do bębenka. 

Napisano

Jeśli masz normalnej jakości piastę a nie jakiegoś chinola, to nie zaoliwisz jej bez jej rozbierania, po to są uszczelnienia. Poza tym w bębenku musi być smar, i to nie mało. Olej możesz zakroplić pod zapadki.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...