Skocz do zawartości

[Dętka] Dętka ruszająca się względem obręczy


PanMaruda

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć wszystkim

Mam problem z pękającymi dętkami. Zauważyłem, że podczas jazdy opona razem z dętką przesuwa się względem obręczy, przez co wentyl zmienia położenie i nachyla się z jednej strony, a guma dętki po prostu odrywa się od wentyla. Miał ktoś może podobny problem i wie jak go rozwiązać albo ma jakiś pomysł? Opony jakie mam to Continental Race King Protection 2.0, obręcze Alexrims DM18, 32H, hamulec szczękowy, dętka z prestą

Napisano
13 minut temu, TheJW napisał:

Sypiesz talk do opon? A może po prostu za mało pompujesz?

Nigdy nie sypałem, muszę sprawdzić. Myślisz że doraźnie może się nadać taki do butów? Jutro potrzebuję mieć sprawny rower a akurat nie mam talku do opon, nie wiem tylko czy nie mają innych właściwości

2 minuty temu, TheJW napisał:

Może zły rozmiar dętki?

Dętki mam decathlonowskie 26x1,7-2,2 więc chyba nie powinno być problemu

Napisano

Właśnie chodzi o to, żeby go nie sypać za dużo. :) Kiedyś używało się talku, żeby dętka nie kleiła się do opony, niektórzy robią tak do tej pory, dlatego zapytałem.
Dętka 1,7-2,2 jest ok. Sprawdzałeś opaskę? Nie powinna się przesuwać po obręczy.

Napisano

Opaska normalnie siedzi dość ciasno i się nie przesuwa, ale tak samo jest z oponą, a potem okazuje się że jak wsiadam na rower to jedzie po obręczy jak TGV, więc nie wiem czy można jej ufać. To jak w końcu z tym talkiem, dobrze jest go nasypać czy nie? XD

Napisano

Pewnie trochę poniżej 2 barów, ale dokładnie nie wiem bo nie mam pompki z manometrem. Myślisz że wyższe ciśnienie rozwiąże problem? W drugim rowerze zwykle jeżdżę na ciśnieniu w okolicy 4 barów po mieście i 2.coś w terenie, ale tam mam trochę inne opony, odrobine węższe

Napisano

No to chyba rzeczywiście ciśnienie, nie mogłem zweryfikować czy daję właściwe bo napisy się wytarły a sam bym nie pomyślał żeby wbić aż tyle. To jutro chyba muszę odwiedzić jakąś stację benzynową i załatwić przejściówkę. Dzięki za pomoc i dobrej nocy życzę 😊

Napisano
5 godzin temu, Kajgana napisał:

Minimalne ciśnienie dla tych opon to 3,5 bar

A to ciekawe....  więc jak to jest, że wszyscy których znam jeżdżą na max 2,2bara? I opona siedzi, nie drgnie nawet.

@PanMaruda To się zaczęło teraz dziać np. po wymianie opony a wcześniej było ok?

Napisano
6 godzin temu, Kajgana napisał:

Minimalne ciśnienie dla tych opon to 3,5 bar. I to chyba za niskie ciśnienie jest problemem.

Jeździłem na 1,35 Bar bez problemu.

Napisano

Opaski vittoria 10 bar mają dwie warstwy materiału a nie pu/pcv; ale patentu nie ma że sama opaska się nie przemieści, chyba że nie jest idealnie spasowana do obręczy. 

  • Mod Team
Napisano

Mam to samo z przodu. Rozwiązania nie znalazłem. Po kilku jazdach, jak widzę że się wentyl przekrzywił spuszczam powietrze i przesuwam z powrotem na miejsce. Zaczęło się jak zacząłem używać opon Geaxa, wchodzą one bardzo luźno, do montażu/demontażu potrzeba minimalnej siły.

Napisano

Ja bym spróbował posmarować rant np Efetto Maripossa Carbogrip. Taki plyn, klei się, ale nie ma problemu z demontażem. Tylko nie wiem jaki ma wpływ na gumę.

Napisano

Żebym ja miał taki bajer 😅  spróbuję może zmienić opaskę, a potem pobawię się z ciśnieniem, zobaczymy, może to coś da

2 godziny temu, Lezia napisał:

@PanMaruda To się zaczęło teraz dziać np. po wymianie opony a wcześniej było ok?

Nie wiem jak było wcześniej, bo dopiero niedawno kupiłem ten rower. Jak nie pomoże ciśnienie i zmiana opaski to spróbuję założyć inną oponę żeby wykluczyć winę obręczy

Napisano

To musi być jakiś problem z oponą, a właściwie połączeniem ciśnienia i wagi rowerzysty.

Jeździłem na 1,35 Bar na RK 2.2 przez 3 lata. Zero problemów. Rower sprzedałem koledze. Waży jakieś 25kg więcej niż ja, pompował do chyba około 1.8 Bar.

Efekt był taki, że praktycznie co wyjazd ścinał wentyl. Pomogło wyższe ciśnienie.

  • Mod Team
Napisano

Ja próbowałem nawet butaprenem :D Lipton. Rożne opaski, w tym przyklejona taśma. Przy większym ciśnieniu proces jest wolniejszy. Więcej niż 3 bary nie pakowałem, i nie zamierzam, bo nie jestem masochistą.

Napisano

No to pora chyba kupić opony Tubeless. To jak się zakleszczy, to czasami cięzko ruszyć 🙄

  • Mod Team
Napisano

Na innych oponach (nie tubeless) problemu nie było. IMO niezgranie opon z obręczami. Ale szkoda wywalić opony z tego powodu, więc jakoś przemęczę do końca ich żywota.

Napisano

Wymieniłem opaski i nabiłem opony do 3,5 bara i wygląda na to że w takich okolicznościach wszystko jest w porządku, chociaż nie bardzo uśmiecha mi się jeżdżenie wszędzie na takim ciśnieniu, ale zawsze lepsze to niż nic. Wielkie dzięki wszystkim za pomoc! 😊

Napisano

3,5 Bara w MTB... :D To nie jest rozwiązanie. Zrobisz sobie krzywdę w terenie na takim ciśnieniu. I plomby Ci z zębów powypadają.
Ja ważę 82 kg i jeżdżę na 1,5/1,8 Bara, a jak jadę potyrać "XC" to i niżej schodzę.

Może spróbuj wlać do opony coś klejącego... butelkę Coli, jakiś sok, czy coś... :P

  • Mod Team
Napisano
Cytat

Może spróbuj wlać do opony coś klejącego... butelkę Coli, jakiś sok, czy coś... :P

To nic nie da, bo problem jest w tym że opona nie trzyma się dobrze obręczy, przy hamowaniu przesuwa się i ciągnie ze sobą dętkę. Przyklejenie opony do dętki pogłębi ten efekt. Tu by trzeba było oponę do obręczy jakoś skleić, żeby się nie przemieszczała przy hamowaniu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...