Skocz do zawartości

[Napęd] pomiar mocy w korbie


Blood

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym kupić sobie korbę z możliwością pomiaru mocy. Moja obecna korba to Shimano FC-M191 (Alivio). Znalazłem coś takiego:

https://inpeak.pl/pl/produkt/powercrank-shimano-slx-fc-m7100/?gclid=Cj0KCQjw9_mDBhCGARIsAN3PaFO674eU5i5XyO0zgMz3PBcnoy4QJFUb1ZQTerF--VUS8FMNVH3963caAg0TEALw_wcB

Czy jeśli do tego dokupię korbę prawostronną, to czy muszę również kupić zębatki czy będę mógł przełożyć zębatki od siebie i tylko wymienić korbe? Np

https://allegro.pl/oferta/shimano-korba-slx-fc-m7100-12rz-170mm-bez-zebatki-10598719973

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będziesz mógł. Kup korbę - warunek - musi być hollowtech (pusta w środku). Potwierdź przed zakupem czy do tej korby Inpeak montuje czujnik mocy i wyślij lewe ramię do montażu za 1200.

PS: Nie wiem, czy ta korba nie pasuje: https://bikefast.pl/product-pol-929-Korba-Shimano-FC-M6000-3-10rz-40-30-22T-175mm.html W Inpeaku na pewno powiedza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dość że jest drążona to jeszcze lżejsza od slx'a... m7000.

Ale biorąc pod uwagę że kosztuje ~450zł to bym chyba jednak brał pod montaż czujnika XT'ka m8000 który jest do kupienia za ~600zł.

A tak na marginesie Autorze wątku - wrzucasz korbę m7100, widzisz ją tam w tym linku jest zdjęcie, swoją m191 (altus nie żadne alivio) też już zapewne widziałeś i pytasz czy da się zębatki przełożyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Blood napisał:

I jeszcze jedno pytanko - a jakbym miał jedną korbę jednego modelu a drugą inną? :D

Kompletnie bez sensu, chyba, że jedną masz za darmo. Dodatkowo musi się zgadzać Q-Factor. Korba musi miec oś zintegrowaną. Sądząc po pytaniach które zadajesz - przekombinujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K

Cytat

Kompletnie bez sensu, chyba, że jedną masz za darmo.

Nie tak zupełnie. Są firmy (chińskie) które oferują tylko lewą korbę z pomiarem mocy. Usługa jest "customizowalna", więc dostajesz ramię o geometrii oryginału.

Tak na marginesie, jakie są wady i zalety takich rozwiązan?

1. Pomiar na korbie z jednej strony
2. Pomiar na korbie z dwóch stron
3. Pomiar na pedałach (to chyba tylko z SPD)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największą wadą pomiarów jednostronnych jest wyliczanie mocy na zasadzie x2 ewentualnie z uwzględnieniem zadanej korekty w sofcie. Generalnie mało jest ludzi, którzy idealnie równo kręcą w czasie jazdy, co więcej to nie musi być stała różnica. To wprowadza dodatkowy błąd w pomiarze - czasem nawet rzędu kilku % i nie daje możliwości, pracy nad ewentualnym wytrenowaniem zmniejszenia różnicy.
W pedałach z kolei niby fajnie, bo przekładalne i dwustronne (choć są też wersje jednostronne), ale jak na razie brakuje sensownych dostępnych pomiarów do zwykłego mtb SPD.  Są do SPD SL, a tu z kolei wchodzi nieco inna filozofia buta, w którym się już dość ciężko chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałeś składać to na bazie swojej korby? Tylko lewe ramie wymienić?

Ale odpowiadając na Twoje pytanie (chociaż odpowiedzi już padły) musiałbyś wymienić całość czyli suport i kompletną korbę.

Ramie musi być od spodu płaskie - nie może być odkuwką bo po prostu nie ma jak przykleić miernika, nie może mieć profilu "C".

Korba można mieć sobie różne ramiona to nie jest jakiś problem wybitny o ile nastąpił przemyślany dobór ramion, to muszą być ramiona o tym samym mocowaniu i tym samym Q - to juz @wkg napisał. Ale tak widuje się ludzi np. z prawą 105'ką i lewą ultegrą - od razu wiadomo że powodem jest miernik.

Wymiana korby na przyzwoitą i to razem z suportem, to w Twoim przypadku przy chęci posiadania miernika niestety konieczność... i nie da się "na pół" bo to bez sensu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, JWO napisał:

Tak na marginesie, jakie są wady i zalety takich rozwiązan?

1. Pomiar na korbie z jednej strony
2. Pomiar na korbie z dwóch stron
3. Pomiar na pedałach (to chyba tylko z SPD)

2. Wydaje się, że najlepsze rozwiązanie dla "symetrycznych" inaczej. Wady: 2x droższe rozwiąznanie i raczej tylko do napędu 1x (łańcuch może zerwać czujnik).

1. Moim zdaniem jeżeli tylko nie porównujemy się z innymi pomiar jednostronny wystarczy w zupełności. Do tego możliwość wprowadzenia korekty +- 5 %. Ze wszystkoch prowadzonych tu dyskusji wynika, że srednia moc na przejeździe ma odchyłki góra 2-3 % a często mniejsze w stosunku do topowych trenażerów więc to chyba złoty srodek w kategoriach price/performance.

Nie mam pojęcia czy można zniwelować wytrenowaniem rożnicę prawa/lewa (nawet zakladając, że oba czujniki sa idealnie dokładne). To trochę tak jak nauczyć Robbena strzelać prawą nogą :)

2 godziny temu, JWO napisał:

Nie tak zupełnie. Są firmy (chińskie) które oferują tylko lewą korbę z pomiarem mocy. Usługa jest "customizowalna", więc dostajesz ramię o geometrii oryginału.

Piszemy o Inpeaku :) Raczej nie ryzykowałbym chińskiego pomiaru do korby na kwadrat o geometrii opisanej profesjonalnie przez autora wątku :) I co potem z upgradeami softu, dokładnością pomiaru, gwarancja ... z ludźmi z Inpeaku można normalnie porozmawiać ... 

54 minuty temu, abdesign napisał:

Wymiana korby na przyzwoitą i to razem z suportem, to w Twoim przypadku przy chęci posiadania miernika niestety konieczność... i nie da się "na pół" bo to bez sensu. 

Kolega mając legendarnie słabą korbę chciał dać 1500 za pomiar mocy z ramieniem korby. Tu za 1560 ma pomiar i nową świetną, drążoną korbę z wymiennymi blatami. Myślał nad 1x - zrobi z niej za grosze 1x (ze swojej nie). Nie ma co się zastanawiać bo wszystko inne to klejenie kupy z twarożkiem w nadziei na pyszny serek kakaowy. No, za 50 złotych trzeba będzie dokupić suport bb52.

Inną sprawą jest czy kolega jest świadomy, że do tego czujnika musi mieć coś, co odczyta ten czujnik - czyli komputerek. Chyba, że chce sobie wgrać Stravę sprzed roku i jechać na BT ale to krzywe rozwiązanie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Garmina Fenix 6 Pro, a z tego co czytałem to jest kompatybilny.

Tylko teraz tak - albo mam do wyboru wymianę korby z blatami 2rz albo 3rz, bo jeśli wezmę coś z jednym rzędem to pewnie zaraz się okaże, że kaseta z tyłu też do wymiany do przełożeń brakuje? To ja już rower może wymienię? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Blood napisał:

Tylko teraz tak - albo mam do wyboru wymianę korby z blatami 2rz albo 3rz, bo jeśli wezmę coś z jednym rzędem to pewnie zaraz się okaże, że kaseta z tyłu też do wymiany do przełożeń brakuje?

1) Z 2 rz nie zrobisz łatwo w przyszłości 1 rz jak Ci się zachce. 

2) Prawdopodobnie będziesz musiał wymienić przednią manetkę a może i przerzutkę - tu nie jestem pewien.

3) Na jakim blacie najczęściej jeździsz ?

Przed decyzją zadzwoń do Inpeaku !

 

4 minuty temu, nctrns napisał:

Pomiar dwustronny nie jest klejony do ramienia korby, jak z lewej, więc nie ma tego problemu. Zazwyczaj jest w pająku.

Oczywiście, że w Inpeaku jest klejony do ramienia korby. A że kolega bierze jednostronny to przecież kiedyś nie będzie kupował w pająku tylko dokupi sobie drugi. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, wkg napisał:

Oczywiście, że w Inpeaku jest klejony do ramienia korby.

A faktycznie, oni tak to robią 😂 chyba jako jedyni. Dyskusja ciut wyżej była o innych rozwiązaniach i jakoś mi umknęło, że ktoś tu mówi w ogóle o dustronnym inpeaku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...