Skocz do zawartości

[napęd] Dziwne objawy niesprawności


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Do jakiegoś czasu w Kross Evado 5 mam dziwne objawy przy kręceniu. Tak jakby chwilowe opory napędu i bardzo cichutkie jakby strzały.. Ma on przejechane z 5 tys. km , jednak zębatki z przodu i z tyłu sa jeszcze w dobrym stanie, łańcuch wydłużył się tylko o 1 mm na 10 ogniwach. Biegi zmieniają sie bez żadnych problemów z przodu i z tyłu. Wymieniłem właśnie suport, trochę pomogło. Rozbierałem, myłem w benzynie i dokładnie skręcałem pedały. łańcuch szejkowałem, zębatki kasety i korb myłem w benzynie. Łańcuch prawidłowo nasmarowany. Ale to nie było to. Opory występują raczej przy siłowym pedałowaniu. A może to zbyt długi łańcuch? Albo tylna przerzutka? Ma już 31 tys. km i były tylko wymieniane kółka zębate.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasta lub hamulec. Obstawiam to pierwsze.

Kręciłeś kołem bez łańcucha? Nie słychać jakiegoś szurania czy czegoś podobnego w jednym miejscu?

Przerzutkę i łańcuch bym odrzucił, raczej nie takie objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem te piasty, były bardzo dobre, ale sprawdzić warto.

Z hamulcem miałem na myśli to, że jak zaczynasz mocniej pedałować, to tarcza obciera o klocki. No ale do tego potrzebny jest luz na piaście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem piaste i bebęnek. Były w bardzo dobrym stanie, ale...brakowało 1 dużej kulki :) Pewnie Ktoś zapomniał włozyć w fabryce. Wymyłem w benzynie, nasmarowałem, zlozyłem  i jest to samo :( . Co to jeszcze może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesteś pewny że nie wpadła do środka?

Jeżeli nie, to jesteś kolejną osobą której brakowało kulki.

No ale jakie to jest uczucie? Że nagle coś blokuje pedały, czy że jest bardzo ciężko? Słaby opis dosyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kulka nie wpadla na pewno. Uzupełniłem z zapasów. Uczucie jest takie, jak by np. piasek sie dostał do łancucha na parę sekund. Opór jest bardzo mały. Kiedyś dawno miałem podobne objawy i przyczyna był łańcuch - jedno z ogniw cięzko sie zginało. Ale ten oglądałem dokładnie przez lupę, wszystkie piny ogniw sa na swoich miejscach, przy zginaniu ogniw nie ma oporów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem sie wczoraj na drugim rowerze z nowym napędem (przejechane kilkaset km). Te same pedały co w trekkingu. I żadnych niesprawności nie było. Wiec może to napęd pomimo, ze zęby na oko wyglądaja na mało zużyte?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy przelozylem pedaly do trakkinga aby sprawdzić, czy to one są przyczyną

1 godzinę temu, Mihau_ napisał:

. Swoją drogą łańcuch po 5kkm raczej do wywalenia

To co? Kupić nowy i wypróbować? Czytałem, że niektórzy jeżdżą na 2-3 łańcuchy wydłuzajac tym żywotność kaset

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy i tak musisz kupic bo po takim przebiegu obecny nadaje się na śmietnik

Piszesz, że wyciągnął się "tylko" 1 mm na 10 ogniwach (już pomijam dokładność pomiaru). Aż sobie poszedłem sprawdzić jak wyglądają takie, które ja już wyrzuciłem, bo uznałem za zużyte, 6-7 mm ale na całości, 114 ogniw. 

Jeździ się na 2-3-4 łańcuchy ale rotujesz nimi co 500-1000 kilometrów. Jak na obecnym przejechałeś już 5k to nie ma to sensu. Wymieniać łańcuchy po zużyciu aż zajedziesz naped. Kiedy wymienisz cały możesz sobie jeździć na kilka łańcuchów. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch kupiony i przetestowany na odcinku 5 km. Niestety przeskakuje na niektórych trybach - głownie 6 i 7 - zależy to od regulacji naprężenia linki przerzutki tylnej. Poza tym pomimo, ze śruba regulacji L jest wkręcona odpowiednio yo łańcuch 2 razy wpadł między największą zębatkę a szprychy, na szczęście od razu zahamowałem i przerzutce ani hakowi nic się nie stało.

Na niektórych zębach kasety są charakterystyczne zadziory. Moze je spiłować?

Kaseta.jpg

Korba.jpg

Zadziory.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te zadziory na kasecie określiłeś jako "dobry stan" w pierwszym poście?

Możesz piłować, nie zaszkodzi, koronki są zużyte, jak nie zadziała to nowa kaseta

Cytat

Poza tym pomimo, ze śruba regulacji L jest wkręcona odpowiednio yo łańcuch 2 razy wpadł między największą zębatkę a szprychy

No to chyba nie jest "wkręcona odpowiednio" skoro nie działa jak powinna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spiłowałem zadziory kasety pilnikiem i wygładziłem. Założyłem stary łańcuch i przetestuję. Przy okazji zmierzyłem go w domu dokładnie - na 10 ogniwach długość wynosi 257 mm.

Myslałem też o szlifowaniu kasety (pogłebienie zebów). Ale nie będe w tym celu kupował mini szlifierki. Moze dałoby podpasowac jakieś kamienie szlifierskie do wiertarki? No i rozbieranie i łaczenie kasety. Rozumiem, że trzeba by roznitować wiertłem a potem połączyć śrubami?

 

Szlifowanie zebow kasety.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie 'przycinanie' się napędu podczas pedałowania to często kwestia skręcenia odpowiedniego konusów w piaście.

Jak ściągniesz koło, chwycisz za oś (to co wchodzi w haki) i zakręcisz kołem to czujesz szuranie, chrobotanie? Jeśli tak to należy to rozebrać napakować smaru i skręcać/kontrować tak długo aż nic nie poczujesz i będzie chodzić jak w masełku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, nie będę kombinował. Poszukałem w necie kaset i korb, da się znaleźć w przyzwoitych cenach. Zastanawiam się tylko, czy koniecznie musi być korba dedykowana do napedu 3x9, skoro dedykowanych do napędów 7-8 rzędowych jest znacznie wiekszy wybór

Jak kogoś interesuje to mośna kupić kamienie szlifierskie do wiertarki (na Allegro ok. 10 zł)

Kamienie szlifierskie.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...