Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Geometria jest świetna, bo wygodna. Przy tym wzroście to M, S to ja mam przy 170 i to wcale za duże nie jest.

12 godzin temu, gutoslaw1996 napisał:

na szrocie

Na szrocie się nie sprawdzi, bo to amelinium, a stal jest więcej warta ;) 

Napisano

A gdzie tu masz krzesło? Nie myl pojęć, to nie rower miejski. Nadal trzeba się mocno pochylać żeby na baranku jechać, a zaletą Silexa jest właśnie to, że ma główkę wyżej niż inne. Teoretycznie inne mogą być szybsze na prostej z powodów aero, choć to nie jest szosa, żeby to był problem. 

Napisano
Cytat

A gdzie tu masz krzesło?

Jaja sobie robisz? Mając 170 wzrostu jeździsz z główką 180 i uważasz, że masz mocno pochyloną pozycję? Pomijam, że rozmiar prawdopodobnie za duży ale mniejsza

Chyba tylko jeden gravel na rynku ma bardziej podniesioną pozycję niż silex, marin fc ale to już karykaturalnie wygląda. 

Napisano

Oczywiście, że mam mocno pochyloną pozycję, a jaką mam mieć gdy dolny chwyt jest poniżej siodła? W innych rowerach jest jeszcze gorzej, a ja już jestem za stary żeby się tak pochylać.

Napisano

Czyli siedzisz jak na krześle, dvpa niżej niż kierownica. Nic to nie ma wspólnego z pochyloną pozycją. To, że dla ciebie jest mocno pochylona nie znaczy, że jest taka względem "standardow", dla niektórych golf 1.9tdi to szybki samochód

 

Napisano

Jakbym chciał "standardu" to bym dawno temu szosę kupił. A tu tyłek jest mniej więcej równo i to jest właśnie największa zaleta tego roweru. Przyjmij do wiadomości, że na dzień dzisiejszy każdy rower z barankiem daje pochyloną pozycję. 

Napisano (edytowane)

A od kiedy pozycja na szosie i gravelu się jakoś znacząco różni? Kupiłeś za duży rower o dziwnej geometrii, na którym siedzisz wyprostowany i tyle. Nie wiem czy zrobiłeś to świadomie czy przypadkowo ale nie doradzaj innym według swoich doświadczeń, które niewiele mają wspólnego z powszechnie przyjętymi zasadami. To, że masz tyłek na wysokości kierownicy dla ciebie może i jest zaletą ale dla większości osób szukających gravela wadą. Jeśli ktoś ma zamiar jeździć na takich ustawieniach to w ogóle kupno roweru tego typu mija się z celem. Przepłacanie za modę, równie dobrze będzie na połowę tanszym crossie

Merida silex jest rowerem z BARDZO WYPROSTOWANA POZYCJĄ i wynika to z jego geometrii, twardych danych wyrażonych w centymetrach zawartych w danych od producenta. Można sobie to trochę regulować zarówno doborem rozmiaru jak komponentów ale wymiarów ramy nie przeskoczysz a rodzaj zastosowanej kierownicy nie jest wyznacznikiem pozycji na rowerze. 

Edytowane przez Mihau_
Napisano

Dlaczego geometria roweru szosowego miał by być podobna do gravela? To zupełnie inne rowery, bardziej wyprostowana pozycja w gravelu jest lepsza. Mocno pochylona jest nie wygodna w jeździe w terenie. Na bardziej wyprostowanej pozycji tak mocno się nie meczysz na długich dystansach i łatwiej się jeździ w codziennym użytkowaniu.

Napisano

W którym miejscu geometria typowej szosy różni się od geometri typowego gravela? Przede wszystkim w kącie główki i długości tylnego trójkąta. Jak te wartości wpływają na pozycję na rowerze? W ogóle nie wpływają. 

A reszta twojej wypowiedzi to już indywidualne preferencje a nie prawdy objawione. 

Pozwolę sobie przypomnieć, że sporo jest rowerów szosowych i graveli zbudowanych na tych samych ramach. Patrz chociażby durne tribany

czy superior

Napisano

Realia są takie, że gravel dla każdego znaczy trochę coś innego. Dla producentów też, bo niektórzy to się ograniczają do zamontowania szerszych opon do szosy. Dla mnie to rower względnie terenowy z barankiem ale z możliwością szybszej jazdy asfaltem niż na MTB, a Silex to pewien wzór jak to powinno wyglądać.

Napisano

Silex to skrajność a nie wzór, skrajnością z drugiej strony jest np. geometria rondo ruut. Do tego masa wszystkiego co jest pośrodku. Każdy ma inne preferencje co do gravela i w innych warunkach ma zamiar go użytkować. Nie można pisać, że bardziej wyprostowana jest lepsza

Napisano

@SpinOff przekrok 86cm.

wdała się tutaj ostra dyskusja, szczerze nie interesują mnie opinie innych na temat krzesla , komfortu.

interesuje mnie głównie model , rozmiar na mój wzrost. 

Zamierzam go używać na co dzień jazda do pracy, w wolne dni trasy ok.50-100km +/- na sam początek , asfalt, ścieżki rowerowe, chodnik , las. 

Głównie mnie interesuje czy na rozmiar ramy L dam radę jeździć na moim rozmiarze 178 tak abym czuł komfort 

Napisano (edytowane)

Masz 178 i dość długie nogi...  no to tułów masz krotki, efektywna długość  poziomej rury dla rozmiaru L to ... 60 nic Ci to nie podpowiada? Różne rzeczy możesz na tym poczuć... żadna to nie komfort.

Zresztą już to padło... Twój rozmiar to S.

Edytowane przez abdesign
Napisano

Dla samego wzrostu to pewnie można przymierzać M'kę i pewnie nie będzie to jakiś strasznie przestrzelony rozmiar. Ale kolega ma przekrok (ludzie źle mierzący zazwyczaj podają za mały) który miewają najczęściej ludzie po 185cm...  A to najprawdopodobniej oznacza że długoś tułowia masz zbliżoną do autora pytania. To niestety ta część ciała która zawiesza się nad rurą poziomą... i głównie ona decyduje o rozmiarze ramy nie sam wzrost. Skrócić mostkiem to się tego roweru nie da, bo i tak dostajesz w komplecie - 80mm! To się tak zastanów, już pomijam absurdalne przy tych proporcjach L o które pyta autor, jesteś pewien że brałbyś M'kę? Ja bym wolał na miejscu kolegi najpierw rozpatrywać S,kę i ewentualną wymianę mostka. Swoją drogą siedziałem na silexie 400 w rozmiarze M ze zmienionym mostkiem na 100mm (rower kolegi 183cm) wpasowany idealnie rozmiarem (bo geometria "lordowska" jak wspomniał @Mihau_) - mam 11cm więcej niż Ty, przekrok 83 i zasięg rąk 193cm... za cholerę nie jestem na żadnym pograniczu M i L, kolega 183cm też nie.

Takie tam dywagacje, które niewiele wniosą, bo autor pyta o L-ke bo pewnie gdzieś taki może kupić - a to rozmiar grubo niedopasowany.

Napisano
15 godzin temu, gutoslaw1996 napisał:

 

Głównie mnie interesuje czy na rozmiar ramy L dam radę jeździć na moim rozmiarze 178 tak abym czuł komfort 

L będzie za duży. Na stronie Meridy jest kalkulator, który może być punktem wyjścia do dobrania odpowiedniego rozmiaru. 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Podepnę się pod temat, czy ktoś może wie jakie maksymalne obciążenie dopuszcza merida w silex 400 ? Nie mogę się doszukać takiej informacji na ich stronie a chciałbym wiedzieć ile bagażu można na niego zapakować.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...