conrado_sz Napisano 15 Kwietnia 2021 Napisano 15 Kwietnia 2021 Cześć, W zeszłym roku kupiłem rower Ghost Kato FS 3.7 https://www.ghost-bikes.com/en/bikes/fully/bike/kato-fs-37-al. Dorwałem nówkę w bardzo dobrej cenie (ok. 3 tys) więc zostało mi trochę aby dokonać pewnych modyfikacji, które sprawią, że rower będzie lepszy, świeższy i lżejszy. Na razie wymieniłem pedały na SPD. Co wg Was dobrze by było jeszcze zrobić? Oczywiście w ramach rozsądku (zdaję sobie sprawę, że można wymienić praktycznie wszystko). Poniżej specyfikacja. FRAME KATO FS AL FORK SR Suntour AION 34 LO-R 130 mm REAR SHOCK SR Suntour Rear Shock DUAIR LO-R 130 mm STEM GHOST MTB Dia. 31.8 mm HANDLEBARS GHOST Low Rizer MTB 760 mm Rise 15 mm Dia. 31.8 mm REAR DERAILLEUR Shimano XT RD-M8000 Shadow Plus 11-S GEAR LEVER Shimano SLX SL-M7000 CRANKSET Shimano FC-MT600 36-26 CASSETTE Shimano SLX CS-M7000 11-42 BRAKE Shimano BR-MT500 2/2 Piston 180 mm Disc REAR HUB Shimano Deore FH-M6000 QR FRONT HUB Shimano Deore HB-M6010 15 x 100 mm SEATPOST GHOST SP-DC1 31.6 mm SADDLE Selle Italia X-Base FRONT DERAILLEUR Shimano SLX FD-M7020 HANGER EZ1954 HEADSET 16012 TIRE FRONT Continental X-King 27.5 x 2.2 TIRE REAR Continental X-King 27.5 x 2.2 RIM FRONT Rodi Excalibur XC 584x19 mm 32H RIM REAR Rodi Excalibur XC 584x19 mm 32H WEIGHT 14,2 kg (frame size M)
Mod Team KrissDeValnor Napisano 15 Kwietnia 2021 Mod Team Napisano 15 Kwietnia 2021 Rzucają się w oczy wąskie obręcze, więc jeśli chciałbyś np. zejść z ciśnieniem i poprawić trakcję ( jeździsz na mleku ? ), to zacząłbym od nich ( trzeba przepleść koła ).
conrado_sz Napisano 16 Kwietnia 2021 Autor Napisano 16 Kwietnia 2021 KRISSDeValnor niestety nie jeżdżę na mleku. Planowałem to zrobić ale poszperałem w internecie i wydaje mi się, że obecne obręcze nie są Tubeless ready. Podobnie jeżeli chodzi o opony. Na tych kołach pozostaje mi tylko ghetto tubeless natomiast nie chce ryzykować bo po pierwsze może się nie uszczelnić a po drugie nie wiem jak to się będzie do końca zachowywało już zamontowane. Co do przeplecenia kół to rozumiem że sam środek jest ok tj. piasta i szprychy i pozostaje to tylko zapleść na nowe obręcze? Polecasz może jakieś? Powiedzmy z granicach 500 + zł? Dodatkowo masz może wiedzę jaka szerokość tych obręczy jest maksymalna dla tego amortyzatora?
abdesign Napisano 16 Kwietnia 2021 Napisano 16 Kwietnia 2021 Mleko nie mleko i tak najistotniejszą zmianę jaką można w tym rowerze (zresztą prawie w każdym) to zmiana kół. I raczej bym się nie bawił w odzysk piast z obecnych i składania nowych na tym - ani to nie są jakieś rewelacyjne czy lekkie piasty ani finansowo to dobrze nie wychodzi bo nie ma co odsprzedać (bo niby co - używane obręcze? kompletne koła łatwiej będzie) ... szprych i nypli nie wykorzystasz raczej. edyta: złożenie gotowych kół na obręczach pokroju e512 i piastach novateca (jak ktoś chce oszczędzić na dt350) to Ci wyjdzie ciut ponad 1000zł a poniżej 1200zł a będziesz mógł odsprzedać obecne - więc coś odzyskasz. Dostaniesz sztywniejsze, lżejsze koła z obręczami do jeżdżenia na niższym ciśnieniu...
conrado_sz Napisano 16 Kwietnia 2021 Autor Napisano 16 Kwietnia 2021 Abdesign jeżeli chodzi o odsprzedaż używanych obręczy to chyba nawet nie widzę tutaj sensu żeby się w to bawić. Nowe kosztują w okolicach 120 zł za sztukę. Używane sprzedałbym pewnie za 50 zł, o ile w ogóle ktoś by chciał je kupić Tym samym wartość całości ogranicza się de facto do piast i tego, że są już to całe złożone koła. Nie wiem zatem czy nie lepiej w tym przypadku zostawić piasty, które może nie są super fajne i lekkie ale jakąś tam wartość mają (nowe około 350 zł) i zainwestować kasę w lepsze obręcze. Pytanie tylko jakie obręcze by tutaj pasowały? Co warto kupić? Macie może jakieś pomysły? BTW co sądzicie o karbonowych kierownicach? Mam do kupienia Force Ultra Light (waga 128 g) za niecałe 400 zł.
Tyfon79 Napisano 16 Kwietnia 2021 Napisano 16 Kwietnia 2021 Składać nowe koło czyli obręcze, szprychy na piastach Shimano to dość oryginalny pomysł. To już lepiej zastawić sobie te koła na jakieś awaryjne sytuacje a poskładać lub kupić nowe. Karbonowe kierownice, mostki, sztyce i co tam jeszcze też można wsadzić jak ktoś ma nadmiar gotówki. Wstaw jakieś fajne koła, wstaw napęd 1x i już jest to jakieś zejście z wagi. Reszta to pudrowanie i moim zdaniem sensu jako takiego nie ma.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.