Skocz do zawartości

[szosa] Romet Pasat jaki suport?


quidsy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Posiadam bardzo starą szosówkę Romet, na 90% to jest pasat.  Postanowiłem, że sobie go po taniości trochę zrobię na singlespeeda, tak żeby tylko do pracy sobie jeździć. Problem się zrobił przy korbie i suporcie. Stan tragiczny i chciałem wymienić na cos nowego. Problem w tym, ze nie bardzo wiem na co mogę to zamienić? Nie znam się na tym za bardzo, amatorsko się bawię. Mogłby mi ktoś pomoc dobrać odpowiedni suport i korbę do tego? Z góry dzięki ;)

Zastanawiałem się nad czymś takim jeśli chodzi o korbę i suport

https://allegro.pl/oferta/korba-szosowa-retro-1-rz-jednorzedowa-czarna-46-8684055693
https://allegro.pl/oferta/neco-wklad-suportu-pakiet-bsa-os-kwadrat-68-127mm-8803311213

Tylko nie wiem czy to będzie pasować

https://ibb.co/X3NwZB6
https://ibb.co/BPq6HbD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw wybij te miski i pokaż jak to będzie wyglądać. Bo szczerze mówiąc jak na razie wygląda jak śmieć

Jakby co to są wciskanie suporty na kwadrat więc wybór korb będzie o wiele większy ale na razie nie ma się co nad tym rozwodzić. Sprawdź czy rama się w ogóle do czegoś nadaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jakiś pomysł jak to zrobić? pewnie lewą miskę od prawej strony wybić, a prawą od lewej?  Pewnie jakiś śrubokręt i młotek?

Nie no, rama jest w miarę ok, przeczyściłem ją ze starych farb itp. Tez cudów się nie spodziewam po tym. Leżał kopę lat w stodole u dziadka|

Dzięki za pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mówię o stanie lakieru bo to nie ma żadnego znaczenia. Chodzi o stan mufy suportu. To jest element, który ma być "idealny", precyzyjnie wykonany itd, szczególnie kiedy masz tam mieć gładką powierzchnię a nie gwint.

Na pewno nie śrubokręt, coś co nie będzie ostre i nie porysuje mufy od wewnątrz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Mihau_ napisał:

W ogóle to w tej ramie siedzą jeszcze miski suportu. Siedzą a ich wyjęcie raczej nie będzie należało do bezproblemowych o ile w ogóle jest możliwe, tragicznie to wygląda.

Bez przesady. Miałem Pasata (nawet wciąż mam) i wymieniałem kiedyś w nim te miski. Normalnie prysnąć jakimś WD40 w środek mufy suportu, odczekać chwile i walnąć młotkiem od środka przez jakąś rurkę lub gruby pręt. No, może najpierw powoli opukać z każdej strony, żeby zruszyć. To nie statek kosmiczny i tolerancje wymiarowe tam nie były zbyt dokładne. Potem wbić nowe miski z zestawu , najlepiej z osią na kwadrat (https://allegro.pl/oferta/suport-wbijany-thomson-40x128mm-lozyska-30312-8891706891?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aqueryandcategory&bi_c=ZTgzOGQ4YWQtMDkxNy00NjcyLWE5NWMtZmQ1NmY0ZmRjMzg5AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=21e3ecf7-ea27-4515-ba94-1d669532becc), albo taki gotowy wkład: https://allegro.pl/oferta/suport-kwadrat-wciskany-40mm-sunrace-bbs08-68x127-9528198397

Ustalić docelowe przełożenie  i dobrać korbę jednorzędową. np. coś takiego:

- po taniości: https://allegro.pl/oferta/mechanizm-korbowy-1-rzedowy-38x-170mm-10472065552

- luksusowo: https://allegro.pl/oferta/mechanizm-korbowy-1rz-kwadrat-alu-38t-170mm-sre-cz-10504385787

Do tego jakiś wolnobieg jednorzędowy i łańcuch (szeroki albo wąski, w zależności od grubości zębatek). 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mi trochę poprawiłeś humor ;) jutro spróbuje psiknąć wd40 i wypchać te miski. Odnośnie tych suportów to chyba chyba lepiej ten Sunrace wziąć chyba? 
A korba taka by mogła być?

https://allegro.pl/oferta/korba-szosowa-retro-1-rz-jednorzedowa-czarna-46-8684055693

Mam już koła właśnie nowe  z wolnobiegiem, nawet zamontowane. W następnej kolejności chcę ogarnąć suport, korbę i łańcuch. Potem  hamulce, siodełko, owijki i w sumie tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnim singlem jakim jeździłem był składak Wigry 3, ale wydaje mi się, że 46/16 przy dużych kołach (pisałeś o nowych - oryginalnie były tam 27x1 1/4, czyli 630-32) to będzie za twardo. 

Po drodze do tej pracy masz jakieś podjazdy? Dużo skrzyżowań? Światła? Żeby zachować jakąś dynamikę jazdy i nie musieć pchać pod każdą górkę dałbym chyba jednak korbę 38 z. Wtedy, na przełożeniu 38/16 i kadencji 80 obr/min, na fabrycznym rozmiarze opon miałbyś około 25 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie wiem, czy to jeszcze aktualne?

Dobierając wkład suportu - musisz kupić oś odpowiedniej długości, żeby mieć zachowaną linię łańcucha. Sprzedawca (korby) powinien podać zalecaną długość osi dla określonej linii łańcucha, ale przy produktach z tej półki - może być różnie. Zresztą wybór osi do suportów wciskanych jest niewielki. W pewnym zakresie można żonglować linią na tylnym kole. Przez zmianę grubości nakrętek kontrujących, podkładki itp. Na koniec trzeba przeciągnąć szprychy (zaplot asymetryczny), ale nie wiem, czy dasz radę?

Przez dłuższy czas używałem mechanizmu korbowego do Wigry-Jubilat. Ten częściej spotykany, z głębszym przetłoczeniem zębatki daje linię łańcucha 40 mm. Pasuje do piasty torowej Novatec. Dokupowałem jeszcze 2 wianki i składałem na samych kulkach. Wchodzi po 11 szt. na stronę. Wygląda, jakby chciała wejść jeszcze 12-ta, ale nie próbuj. Taki mechanizm całkiem nieźle chodzi i jest dość szczelny. Można mieć zastrzeżenia do jakości zębatki. Np. aluminiowe blaty Sturmey-Archer wytrzymują dłużej.

Niedawno, robiąc zakupy na alledrogo - kliknąłem: inne przedmioty sprzedającego i wypatrzyłem tuleję z gwintami BSA do wciśnięcia w mufę taką, jak Twoja, ale sprzedawca powiedział, że to nie jego towar. Jakby udało Ci się kupić coś takiego, to był byś król życia :) . Dobierzesz dowolną korbę i suport kompaktowy z osią o dowolnej długości.

Co do przełożenia - jeżdżę na 46/17. Małe pagórki - spoko, ale na dłuższych odcinkach pod wiatr - jest ciężko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...