spidelli Napisano 13 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2021 Cześć, mam pytanie konkretnie o ten model – czy warto go kupić? Dwa lata temu omal go nie zamówiłem ale coś mnie powstrzymało, w tym roku znów mam nawrót problemu Ten rower po prostu czymś mnie przyciąga – jest wg mnie ładny, ciekaw jestem jak się jeździ na stalowej ramie i generalnie może pora na coś nowszego. Sęk w tym, że tak na chłodno to specyfikacja nie powala. Nie twierdzę, że jest zła, po prostu budżetowa. Zauważyłem, że użytkownicy narzekają na korbę (kwadrat, chodzi na boki) i słaby lakier. Mam w tej chwili zmotanego Tribana 100: - klamki Claris ST-R2000 - przednia przerzutka Claris FD R2000 2rz. - tylna Claris RD-R2000 GS 8rz. - koło – Decathlon Triban 520 - kaseta 8 rz. Decathlon (najpierw był wolnobieg 8 rz. ale się rozsypał) - suport BB-ES 300 - korba Claris FC-2450 50-34 8rz 170mm octalink. Rower zmotany w połowie 2019 r., trochę go poganiałem, w zeszłym roku dużo mniej. Elementy nie są zużyte. Spokojnie jeszcze na tym rowerze pojeżdżę ze 2 – 3 sezony. Okiem laika, to Marin specjalnie nie odbiega wyposażeniem, ma inne hamulce ale nie mam wiedzy ani doświadczenia, żeby to oceniać. Na pewno są lepsze od fabrycznych z T100, nawet z wymienionymi klockami Z drugiej strony, w Projekt Triban włożyłem w sumie podobne pieniądze (rower bazowy, ww. osprzęt, linki, klocki, siodełko, owijki, narzędzia, smary, inne drobiazgi) jakie trzeba naraz wyłożyć na Marina (ale był to projekt również edukacyjny, chłopaki z innego forum prowadziły mnie za rękę). Z tego punktu widzenia, kupno Marina nie ma sensu. Chyba specjalnie nie zyskuję na osprzęcie, zostaje jedynie magia stalowej ramy. Triban jest ciężki, toporny ale spełnia swoje zadanie. W tym roku chcę wykręcić ~1000 km z sakwami, więc trochę w kość dostanie. Powiedzmy, że po dłużej, całodziennej jeździe dokucza mi „trzepanie” na rowerze, np. jazda po kostce czy płytach betonowych (a tak czasami wygląda nasza infrastruktura rowerowa) jest nie tyle nieprzyjemna, co bolesna. Tylko na ile rama stalowa jest tu rozwiązaniem? Dodam, że osprzęt poziomu Clarisa wystarcza mi do tego typu zastosowań, więc w Marinie co najwyżej wymieniłbym korbę (a i to niekoniecznie od razu). Mógłbym rozważyć Nicasio+ ale Nicasio 2 to już zupełna abstrakcja cenowa. Zastosowanie to takie tłuczenie na co dzień + sakwy. Mam Tribana 540 więc mam na czym „polatać na lekko” Byłaby to więc wymiana po prostu na coś nowszego, o podobnym napędzie (gorsza korba), lepszymi hamulcami i stalową ramą. Możliwe też, że czegoś nie dostrzegam - będę wdzięczny za zwrócenie uwagi. Powiedzmy, że gdybym miał wysupłać podobne pieniądze do ceny Marina na inny rower z aluminiową ramą, to bym się dziś nie zdecydował i został przy T100. Co o tym sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 13 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2021 Jak ten rower chodzi za Tobą, dlaczego go nie kupić? Nowy sprzęt motywuje do jazdy. Osprzęt znasz. Na temat korby na kwadrat opinie są mocno przesadzone, najczęściej są to opinie osób którzy nie użytkowali jej dłuższy czas. Już na zasadzie kwadrat jest do kitu i już. lakier, a który obecnie rower nie wymaga oklejenia folią w newralgicznych miejscach? Nawet jak nie poczujesz magicznego komfortu magicznej stali, to na pewno nie będzie to rower mniej wygodny od tego co masz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 13 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2021 Kwadrat jako taki nie jest do kitu... korby na kwadrat produkowane obecnie są do kitu bo to już wyłącznie ultra budżetowe rozwiązania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
homzal Napisano 13 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2021 Miałem Nicasio i byłem bardzo zadowolony. Ładny, wygodny, całkiem sztywny jak na stal. O osprzęcie się nie wypowiem, bo mój był całkowicie customowy. Ale było jedno ale. Bardzo mało miejsca na oponę. Nic powyżej 40c tam nie wciśniesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 13 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2021 Kurczę, myślałam że mi wybijecie z głowy.... Fakt, że i tak oklejam rowery w newralgicznych miejscach... Co do opon to jeżdżę po asfalcie, choć na bocznych drogach często asfalt to za dużo powiedziane, szuter wyjątkowo raczej. Dość powiedzieć, że ciągle mam w Tribabie te oryginalne, tyle że tył - przód zamieniłem. Dziękuję za opinie, coś czuję, że jak tym razem wejdę do sklepu to się chyba nie oprę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 13 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2021 (edytowane) W nicasio+ są koła o rozmiarze 27,5 wiec to jest sposób gdyby chciał ktoś szerszą oponę. Korby na kwadrat są budżetowe, ale jak najbardziej używalne, nawet bardzo skutecznie. Edytowane 13 Kwietnia 2021 przez clavdivs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stpman Napisano 13 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2021 Nie licz na to, że kupisz tani rower na stali CrMo i poczujesz jakąś magię, czy super mega tłumienie drgań. Bo nie oszukujemy się, ale Nicasio to tani rower, na porządnej stalowej ramie. Tylko tyle. Jak Marina lubię, tak uważam, że jego gravele choć fajnie wyglądają to mają słaby osprzęt w stosunku do ceny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 13 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2021 Serio znasz gravele o lepszej relacji osprzęt cena ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 13 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2021 (edytowane) Cytat Jak Marina lubię, tak uważam, że jego gravele choć fajnie wyglądają to mają słaby osprzęt w stosunku do ceny. Zgadzam się ale to chyba dotyczy wszystkich markowych rowerów otwierających cenniki. Żona wydała podobne pieniądze na crossowego Treka, hamulce tarczowe, żyleta, a przerzutki - Alivio, zakręcisz korbą z kołem w powietrzu a kaseta "pływa" jak w moim Tribanie 100. Z kolei Triban 540 - kosztował chyba 500 zł więcej niż cena Marina ale przerzutka to 105. Tylko naklejka taka sobie... Ale mnie ten Claris nie przeszkadza generalnie, cena - bardziej, więc generalnie pytanie czy ta rama jest tego warta Racjonalnie to mi ten zakup tak średnio się kalkuluje Cytat Bo nie oszukujemy się, ale Nicasio to tani rower, na porządnej stalowej ramie. Tylko tyle. Tani, jak na Marina Rower ma być do ciorania, pod sakwy. Edytowane 13 Kwietnia 2021 przez spidelli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stpman Napisano 13 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2021 Nicasio 1 to obecnie jeden z najtańszych graveli na rynku. Rama jak rama, ładnie wygląda i jest stalowa Nic więcej wg mnie. Jak chcesz w coś inwestować pieniądze to kupuj na sztywnych osiach, z karbonowymi widelcem i hydrauliką. Wg mnie zamiana tego Tribana na Nicasio 1 to sztuka dla sztuki, ot żeby mieć ładny nowy rower. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 13 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2021 Teraz, stpman napisał: Wg mnie zamiana tego Tribana na Nicasio 1 to sztuka dla sztuki, ot żeby mieć ładny nowy rower. Tak mi racjonalna część mnie podpowiada. 1 minutę temu, stpman napisał: Jak chcesz w coś inwestować pieniądze to kupuj na sztywnych osiach, z karbonowymi widelcem i hydrauliką. Nie, raz że chyba za wiele jak dla mnie. Nie te progi. Dwa - nie mam takiej kasy. Trzy - nie przespałbym nocy pod namiotem, a przed namiotem. Marin w środku 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stpman Napisano 13 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2021 Jak masz sprzedać dwuletniego Tribana za marny hajs i kupić Nicasio 1 to lepiej zaoszczędź trochę kasy przez najbliższe dwa lata i kup coś porządnego. Takie moje zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 13 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2021 Trzeba być lekko nasiakniety marketingiem, aby doradzać komuś kto użytkuje tribana 100. Rower w okolicach 7k. Tak samo jak twierdzić że nicasio jest pozbawiony możliwości modernizacyjnych. Nawet dla samej urody wymienił bym tego tribana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stpman Napisano 13 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2021 Ja raczej doradzam zostawienie Tribana i kupno czegoś lepszego w perspektywie 2-3 lat. A odradzam kupno czegoś bardzo podobnego. Oczywiście, Nicasio 1 można modernizować, ale przy obecnych cenach i dostępności części rowerowych jest to mało opłacalne wg mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 14 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2021 Cytat Oczywiście, Nicasio 1 można modernizować, ale przy obecnych cenach i dostępności części rowerowych jest to mało opłacalne wg mnie. Znów się zgadzam. W Tribana wartego 999 zł włożyłem drugie tyle w "Clarisie" (do tego narzędzia, których nie miałem, smary itd. itp., siodełko) ale to był projekt hobbystyczno - edukacyjny. Kupowanie części w detalu jest drogie, chyba że ktoś ściąga z Ali albo potrafi kupić używkę. A w przypadku Marina - zaczynamy od Clarisa. Dlatego motanie Marina to średni pomysł, tu zgodzę się, że lepiej kupić coś lepszego albo zostać przy tym co jest. 6 godzin temu, clavdivs napisał: aby doradzać komuś kto użytkuje tribana 100. Rower w okolicach 7k. Tribana kupiłem, bo szkoda mi było T540 na niektóre trasy, miał być rowerem - wołem roboczym. I sprawdzał się do pewnego stopnia ale jazda na 7 przełożeniach w górzystym terenie albo z sakwami - nie polecam Do tego wolnobieg, który się u mnie rozsypał. Powiedzmy, że poziom Claris jest dla mnie wystarczający, jak do przewidywanych zastosowań. 7k nie jestem w stanie wysupłać na rower, zwłaszcza taki pod turystykę, który może wyparować na jakimś polu namiotowym. Owszem, pewnie że dostrzegam różnicę w pracy napędu, lekkości itp. przesiadając się na T540 i na pewno kupno lepszego gravela niż Nicasio podniosłoby przyjemność z jazdy i podsiadania Ale i tu raczej sięgnąłbym po jakiegoś Tribana niż np. Nicasio 2 - ze względu na cenę. Niemniej opcja kupna czegoś lepszego też istnieje... Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 14 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2021 Gdy użytkuje się rower pod turystykę, własne modernizacje maja sporo zalet. Mocniejsze koła, odpowiednie opony, itp. Budujesz rower pod własne potrzeby, tego nigdy nie kupisz w gotowym rowerze. Triban nie jest typowym gravelem, trzeba się godzić na mniejsze lub większe kompromisy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artoor Napisano 14 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2021 (edytowane) 23 godziny temu, abdesign napisał: Kwadrat jako taki nie jest do kitu... korby na kwadrat produkowane obecnie są do kitu bo to już wyłącznie ultra budżetowe rozwiązania. W kwestii "wyłącznie ultra budżetowych rozwiązań" produkowanych obecnie, to mamy do wyboru "kwadraty" np.: Sugino ALPINA2 TRIPLE 10 SPEED za cirka 900 zł, MIGHTY TOUR 901D lub MIGHTY MIGNON 901D za 1200z i z jeszcze 10 korb Sugino https://www.suginoltd.co.jp/store/products/list.php?transactionid=f13b7dc8f4c30065ffb6a4212a37e09791dac1a0&mode=&category_id=93&maker_id=0&name=&orderby=&disp_number=15&pageno=1&rnd=wro ...a jeśli ktoś woli amerykany, to jest White Industries The Eno czy VBC na drogę za 250-270usd. Stare-nowe Shimano 105 na kwadrat są ciągle dostępne i chodzą po 150 usd https://www.ebay.co.uk/itm/NOS-Shimano-105-Crankset-FC-1055-w-170mm-Crankarms-and-52x42-Chainrings-/391807113189 Sam kupiłem taką korbę prosto z pudła za Ł90. Kwadrat trzyma się mocno tyle, że pod odpowiednimi adresami. Edytowane 14 Kwietnia 2021 przez artoor 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 14 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2021 tak, masz rację oczywiście... tylko co z tego? Takie właśnie komponenty posiada rower z pytania autora? Albo 99% rowerów z korbą na kwadrat dziś kupowanych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 14 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2021 To, że korby na kwadrat zakonserwowały się w jakichś niszach, gdzie ludzie chcą płacić za biżuterię, to nie zmienia faktu, ze to zwykły archaizm z istotnymi wadami względem innych rozwiązań ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 14 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2021 (edytowane) Nie, no nie czarujmy się, kwadrat w tym rowerze to kwestia oszczędności, a nie kontynuacji oldskulowych rozwiązań czy duszy w stal zaklętej Triban 100 w wersji z pudełka też ma kwadrat i do tego wolnobieg. Brałem udział w dyskusji nt. wolnobiegu, przekonała mnie argumentacja, że nie jest to aż takie złe rozwiązanie a nie chciało mi się koła pod kasetę szukać, zmieniłem więc stary 7 rz. na nowy 8 rz. i w efekcie wracałem z Brna pociągiem, taszcząc rower z zakleszczonym kołem przez wygiętą ośkę i rozsypane łożysko Nie ujmuję Marinowi i pewnie są to części wyższej jakości, niż w T100 ale chodzi o oszczędności. Z innej beczki - widziałem i w tym wątku i w innym, że rasowy gravel to sztywne osie; spotkałem się z opinią, że mają one wiele zalet ale wadą jest "utwardzenie" roweru, rozumiane jako przenoszenie drgań z wybojów. Owszem, mamy w takim Nicasio 2 widelec z karbonu + stalowa rama, które działają amortyzująco ale dlaczego sztywne osie to "must have"? Edytowane 14 Kwietnia 2021 przez spidelli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 14 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2021 Nie wiem na ile Marin ma zysku z tego, ale Fsa Tempo w detalu specjalnie nie była wiele tańsza od clarisa. T100 aby zmieścić się w cenie, naprawdę było zastosowane najtańsze mięso armatnie. Korba na kwadrat w T100 masz z nia jakieś kłopoty? Zawsze mnie zastanawia ta zdolnosć do wyczuwania drgań sztywności , pomijając takie czynniki jak budowa siodełka, sztycy, owijki, CIŚNIENIA w oponach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 14 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2021 (edytowane) Cytat Korba na kwadrat w T100 masz z nia jakieś kłopoty? Nie pamiętam. Raczej nie. Niektórzy narzekali na spadający łańcuch ale czy to miało związek ze sztywnością korby? Ja po pół roku jeżdżenia z 1x7 zrobiłem 2x8, a że oprócz korby suport musiałem wymienić na szerszy, to wziąłem już octalinka. Na konkurencyjnym forum był cały ruch ludzi kupujących i motających T100 i raczej wymieniali na octa. Edytowane 14 Kwietnia 2021 przez spidelli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artoor Napisano 14 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2021 (edytowane) 6 godzin temu, abdesign napisał: tak, masz rację oczywiście... tylko co z tego? Takie właśnie komponenty posiada rower z pytania autora? Albo 99% rowerów z korbą na kwadrat dziś kupowanych? Odniosłem się wyłącznie do Twojego stwierdzenia, że obecnie produkowane korby na kwadrat są do kitu. . Edytowane 14 Kwietnia 2021 przez artoor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 15 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2021 @artoor Dzięki za uświadomienie, że kwadrat kwadratowi nierówny Tak z ciekawości spojrzałem w internety (oczywiście nie wyczerpując tematu). Przyjmując jako punkt odniesienia Marina Nicasio 2, który ma wszystkie postulowane elementy, tj, sztywne osie, karbonowy widelec i hydraulikę i sugerowaną cenę detaliczną 6 399 PLN szukałem czegoś tańszego: - Author Ronin 6 299 PLN - Author Aura XR4 - 5 749 PLN (odstępstwa od założeń): rama alu, tarcze mechaniczne - Kross Esker 4.0 - 4 999 PLN tarcze mechaniczne, produkt niedostępny - Kelly Soot 50 - rama alu, 6 099 PLN To tak na szybko. Kross Esker - byłby ok, tylko że to + 50% do ceny Marina. Rower, który niemal zupełnie nie spełnia założeń i - jeśli wierzyć recenzji - twardy ale ma sztywne osie i mechaniczne dyski, czyli: - Soot 30 - rama alu, widelec alu, mechaniczne tarcze... Nie chcę zakładać kolejnego wątku, więc zapytam krótko - warto? Cennikowo 4 299 PLN i nawet bywa widziany w sklepach... Niewiele ma wspólnego z Marinem.... Dziękuję wszystkim za dotychczasową dyskusję! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stpman Napisano 15 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2021 Ja czekam na Romet Aspre 2. Ma być dostępny w okolicy maja-czerwca. A jak do turystyki to może Marin Four Corners? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.