discuspl Napisano 12 Kwietnia 2021 Napisano 12 Kwietnia 2021 (edytowane) Nowo kupiony rowerek crossowy. Rower przejechał około 30 km , nie było mokro a na widelcu pojawiły się mokre zacieki , oddawać na gwarancje taki przypadek ? Fotki wrzucam w załączniku . Pozdrawiam forumowiczów i liczę na pomoc w ocenie sytuacji. Edytowane 12 Kwietnia 2021 przez discuspl Cytuj
discuspl Napisano 12 Kwietnia 2021 Autor Napisano 12 Kwietnia 2021 (edytowane) Ciemne plamy mnie martwią , czy to uszczelki są wadliwe ? nie znam się , ale na moje oko jest coś nie tak jakby jakieś błoto Edytowane 12 Kwietnia 2021 przez discuspl Cytuj
discuspl Napisano 12 Kwietnia 2021 Autor Napisano 12 Kwietnia 2021 (edytowane) Na pewno się da zmyć , na razie nie ruszam i zastanawiam się czy to nadaje się pod gwarancje ? Edytowane 12 Kwietnia 2021 przez discuspl Cytuj
Dokumosa Napisano 12 Kwietnia 2021 Napisano 12 Kwietnia 2021 Jak się da zmyć to coś chcesz reklamować? Brudny rower? Cytuj
discuspl Napisano 12 Kwietnia 2021 Autor Napisano 12 Kwietnia 2021 (edytowane) z całym szacunkiem, ale potrzebuje pomocy i informacji czy to moze wycieka jakiś smar ? , może uszczelki są marne , miałeś kiedyś nowy rower i po przejechaniu czujesz, że coś jest nie tak >? . Edytowane 12 Kwietnia 2021 przez discuspl Cytuj
Dokumosa Napisano 12 Kwietnia 2021 Napisano 12 Kwietnia 2021 To jest amortyzator najniższych lotów. Tam wszystko jest nie tak bo tak ma być. Smar owszem może się wydostawać na łączeniu goleni górnych z dolnymi ale to się przeciera suchą szmatką i tyle.. Nie ma żadnych podstaw do reklamacji. Inaczej gdyby np. powłoka galwaniczne zaczęła nagle odłazić z goleni po kilku dniach użytkowania. U ciebie coś zacieka raczej z korony ale jesli sie da zmyć to zmyj i obserwuj. W tym amortyzatorze nie ma żadnych płynów ustrojowych poza olejem w szczelnie zaprasowanym cartridge'u w prawej goleni. Gdyby to się rozczelnilo to pod rowerem byłaby mała tłusta kałuża. Cytuj
discuspl Napisano 12 Kwietnia 2021 Autor Napisano 12 Kwietnia 2021 I tak będe przecierał co 20 km :)?? Cytuj
Dokumosa Napisano 12 Kwietnia 2021 Napisano 12 Kwietnia 2021 Amortyzatory tej marki tak mają. Uszczelki kurzowe służą.głównie do ozdoby. Co jakiś czas trzeba amortyzator rozebrać, dokładnie usunąć (benzyna ekstrakcyjna i szczotka do mycia butelek) resztki smaru pomieszanego z wodą i pyłem (ssie wszystko jak odkurzacz), zaaplikować świeży smar do amortyzatorów i jeździć dalej. Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 12 Kwietnia 2021 Mod Team Napisano 12 Kwietnia 2021 Jak nie będziesz dbał, to nie będziesz miał - patrz zardzewiałe uginacze... Ogólnie po każdej jeździe powinno się przecierać golenie ( chociaż to raczej w MTB ), a na pewno jak są brudne. U Ciebie golenie mogły być utytłane po montażu, i zebrały trochę brudu. Cytuj
ACTIVIA Napisano 13 Kwietnia 2021 Napisano 13 Kwietnia 2021 Lepiej na bieżąco sobie to wycieraj niż będziesz jeżdził z plamami brudu CZY ZROBIŁEŚ SOBIE PRZEGLĄD ZEROWY?? Fabrycznie składają na sucho. Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 13 Kwietnia 2021 Mod Team Napisano 13 Kwietnia 2021 W jakiś sposób musiały zostać czymś nasmarowane, bo skąd niby nagle brud przy koronie ? Może pan Edziu miał brudną szmatę w łapie i zatłuścił Cytuj
discuspl Napisano 13 Kwietnia 2021 Autor Napisano 13 Kwietnia 2021 Tak jak napisałem , kupiłem rower i to była jego pierwsze kilka km , ten przeglad 0 jest po wyjechaniu km , jeszcze tego nie zrobiłem . Cytuj
Dokumosa Napisano 13 Kwietnia 2021 Napisano 13 Kwietnia 2021 Chodziło o przegląd zerowy amortyzatora, który nie jest częścią przeglądu zerowego całego roweru. Cytuj
Kettler Napisano 19 Sierpnia 2022 Napisano 19 Sierpnia 2022 Cześć Odgrzewam temat aby nie zakładać nowego. Mam taki sam amortyzator w moim rowerze krosowym który mam od nowości w związku z tym następujące pytania: 1. Rozebrałem go stwierdziłem brak gąbek/uszczelek pankowych chociaż jest miejsce na nie. Czy to normalne w tym amortyzatorze ? 2. Jakbym chciał dokupić gąbki to jaki rozmiar. 3. Co polecacie w zamian tego amortyzatora bo mam wrażenie, że kończy mu się żywot a nic w nim się nie rozbiera. Koło 28 cali, mocowanie qr 9mm, oś 100 mm, skok do 100 mm może być używane. Cytuj
Dokumosa Napisano 19 Sierpnia 2022 Napisano 19 Sierpnia 2022 Jesli skok faktycznie 100mm (w crosaach raczej egzotyka) to można iśc w manitou markhor. A jeśli skok to okolice 70mm proponuję rs paragon gold. W budżetowych konstrukcjach nie montują gąbek fabrycznie. Sens ich istnienia w przyladku takich konstrukcji jest nieiwielki. Tam nie ma mowy o zwiększeniu czułości pracy gdyż plastikowe ślizgi+stalowe golenie+smar stały działają potwornie ospale i zmniejszanie tarcia na uszczelkach kurzowych (swoją drogą skrajnie luźnych w tych widłach) niczego nie zmieni. Cytuj
Kettler Napisano 19 Sierpnia 2022 Napisano 19 Sierpnia 2022 Dzięki za szybką odpowiedź 🙂 Swoją drogą po co w robią wyżłobienie pod gąbki skoro ich potem nie montują 😞 Jakbym chciał zostać ze względów budżetowych przy Suntour przy skoku 70 mm to który z nich polecasz ? Chciałbym mieć możliwość od czau do czasu rozebrać i przesmarować sprężynę powietrzną. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.