Ciaston Napisano 12 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2021 Cześć, Kupiłem sobie jakiś czas temu stojak serwisowy na rower, żeby nie musieć się przy jakichś drobnych pracach mocować z przewracającą się maszyną, a przy okazji zacząłem serwisować rowery znajomym, żeby podłapać trochę praktyki. Dostałem od kumpla starego Gianta do serwisu, amorek do RS Dart 2 (jeszcze nie sprawdziłem rocznika), zdjęcia załączone. Wydaje mi się, że te wszystkie zapieczone ślady oleju i innego brudu można bez problemu zmyć, natomiast nie wiem jaki rodzaj oleju tam podejdzie oraz czy znajdę gdzieś zestaw nowych uszczelek do takiego amorka? Może są jakieś zamienniki, lub pasują od innego modelu? I dodatkowe pytanie, czy ten sam olej, który podejdzie do Darta, przypasuje również do mojego RSa 30 Silver Solo Air? Taniej by było wziąć większy baniak i przeserwisować od razu dwa amorki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 12 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2021 Otwórz sobie instrukcje serwisowe od jednego i od drugiego i przeczytaj... dostępne od pierwszego strzału w wyszukiwarce google. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2021 (edytowane) Jak ślady oleju mogą być zapieczone? Przecież nikt tego do piekarnika nie wkładał. Według mnie to jest rdza i brud. To drugie zetrzesz, pierwsze niekoniecznie. Co do tego co i ile. Jak wyżej, instrukcje Rock Shox akurat ma wybitnie dobre. Natomiast prawda może być taka, że jeżeli na górze ten amor jest taki zapuszczony, to w środku może być znacznie gorzej. Rozłóż i obejrzyj, żeby się nie okazało że wywalisz kasę na coś czego nie warto ratować. Jestem praktycznie pewny że znajomy używał Brunox lub coś podobnego, a w środku jest bagno. Wydaje mi się też, chyba że to kwestia zdjęcia, że jedna goleń z przodu jest zdarta do gołego metalu. Edytowane 12 Kwietnia 2021 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 12 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2021 Dramat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 12 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2021 To już jest zardzewialy kawałek złomu. W środku zapewne apokalipsa. Szkoda każdej złotówki do tego dokładać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ciaston Napisano 14 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2021 Jak już wspominałem, dla mnie to szansa na złapanie trochę nowej wiedzy w kwestii majsterkowania, gorzej na pewno chodził nie będzie, a nowe uszczelki i olej na pewno mu nie zaszkodzą. Kolega nie chce aktualnie inwestować w całkowicie nowy amortyzator, stąd pomysł. Dlatego jednak mimo wszystko proszę o radę jakie uszczelki będą do niego OK. Taki, czy taki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2021 Nie no, ale Bikestacje to Ty zostaw w spokoju. Ściągnij dokumentację, tam masz podane wszystkie numery katalogowe części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ciaston Napisano 22 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2021 Wbrew namowom na zezłomowanie amora, rozkręciłem, wyczyściłem, przesmarowałem (bez wymiany uszczelek, o dziwo były we w miarę dobrym stanie), sok nowy zalałem, działa o niebo lepiej, preload, rebound i blokada skoku działają, a i wygląda też spoko, także ogólna rada dla domowych rowerowych serwisantów, nie poddawać się za szybko 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.