Skocz do zawartości

[gravel] Kellys soot 50, prośba o opinię przed zakupem


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Przymierzam się do zakupu tego roweru, więc byłbym wdzięczny za wszelkie opinie, zwłaszcza jak ktoś ma taki rower i jeździł na nim.

Mam też pytanie:

1)

Ten rower ma najtańszego GRXa  z grupy 400 czyli przełożenia 2/10. Czy w przyszłości jest szansa zmiany napędu na grx 2/11 ?

jeśli tak to dużo trzeba by tam powymieniać ?

2)

Jak będzie sprawował się na dłuższych trasach np 100 150 km a czasem i 200 ?

 

3)

Czy jeśli w przyszłości będę chciał go używać głównie jako szosę i założę mu jakieś typowo szosowe gumy szerokości 30 - 32, to w jeździe z kolegami na szosach gdzie koledzy maja przeważnie 105ki 2/11, będzie dawał radę na takim podstawowym grxie, czy będzie jakoś odstawał ?  chodzi mi o to czy będzie zachowywał się jak typowa szosa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego roweru co prawda nie mam i nawet go nie dotknąłem ale część odpowiedzi jest po prostu uniwersalna.

Zmiana z 2x10 na 2x11 jest dość prosta, wymaga wymiany prawej klamkomanetki i kasety... niczego więcej - już jest 2x11, tyle że w tym konkretnym przypadku sama zmiana na 2x11 do jazdy szosowej w grupie... nie zmienia wiele a w zasadzie nic. Zostajesz z mało szosową korbą, cięższym rowerem, mniej aerodynamiczną pozycją, kołami z gatunku kotwica. Jak to się będzie przekładało na jazdę w grupie, dużo zależy od tego jak i gdzie ta grupa jeździ. Możesz dawać radę i być zachwycony... może być Ci przykro. Samo posiadanie wyższej grupy grx niczego nie zmienia, bo różnica w posiadaniu 2x10 i 2x11 (zakładając że oba napędy mają tą samą korbę) też ma znaczenie w bardzo ograniczonej ilości sytuacji. Większe znaczenie od ilości rzędów w kasecie (czy 10 czy 11) będzie miało to, że chłopaki od szos będą mieli do dyspozycji szosowe korby 50x34 52x36 albo i 53x39... a Ty 46x30... Oni będą mieli rowery... skoro na 105'ce to w granicach albo i poniżej 9kg Twój będzie ważył 11... Ich rowery będą też zapewne miały niżej kokpity... mniej wiatru będą łapać, będą mieli szosowe gumy pokroju 25-28 a nie "szosowe" 30-32... na pewno grubo lżejsze koła. No i najważniejsze... ile chłopaki mają pary a ile Ty... jak teoretycznie jesteście równi a będziecie robić trasy na zasadzie "tylko średnia się liczy" i "kto nie trzyma koła ten zostaje" to Cię szybciutko ujadą... trzeci zakręt na 5-tym kilometrze i nie dojdziesz choćby Ci oczy pękły ;) jak masz parę podobną jak Oni a jazda na 90% to dasz radę i będzie super.

PS. piszesz koledzy mają... pogadaj z kolegami, lepiej to ocenią niż ktoś kto ani Ich ani Ciebie nie zna i nie wie jak jeździcie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama korba nie będzie miała raczej znaczenia. Przy przełożeniu 46-11, oponach 32c i kadencji 100 będziesz miał 54,1 km/h co jest wystarczające jak się nie jest pro. Ale niestety szosa jest szybsza jak słusznie zauważył kolega powyżej. Gravel jak najbardziej nadaje się do jazdy po szosie ale turystyczno-rekreacyjnej bez patrzenia na FTP, Waty itp. Jeżeli jazda z kolegami nie będzie w trybie ustawki, będzie nawet szybka, ale też rekreacyjna to gravel swoje zadanie spełni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, RedBaron napisał:

eśli tak to dużo trzeba by tam powymieniać ?

 

2 godziny temu, abdesign napisał:

wymaga wymiany prawej klamkomanetki i kasety... niczego więcej

W praktyce pewnie się okaże, że drugiej klamkomanetki też, bo np. będą inaczej wyglądać :) 

A tak poza tym to jak wyżej - gravel to gravel, a szosa to szosa. Niby można z jednego zrobić drugie, ale to bardziej wymianą kół i opon a nie napędu z 10s na 11s... No i oczywiście znajdą się też tacy, co będą twierdzić że nawet z mtb zrobisz szosówkę... :) 

Tak BTW, sam mam Soota 50, tylko z 2019, i tu może byłby mniejszy dylemat bo został fabrycznie wyposażony w 105kę R7000 2x11 z korbą kompakt, gdyż nie było jeszcze wtedy GRX ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak oczywiście sam blat 46t nie jest żadnym ograniczeniem w 99,5% czasu... bo nawet samo 46x11 to nie jest przełożenie do długotrwałej jazdy, a wręcz koronka 11t a nawet 12t na totalnie zjechanej kasecie wyglądają zazwyczaj jak nowe, gdzieś tam na dokrętkach może to ma znaczenie. Stąd ten cały wywód... jak, gdzie i z kim. Jak ktoś ma ochotę po przełamaniu szczytu przy lekko przyduszonych nogach i płucach, tak na zjeździe urwać kogoś to tego z korbą 46t będzie mu łatwiej ;) ale to incydentalne pomijalne zdarzenia.

8 minut temu, m0d napisał:

W praktyce pewnie się okaże, że drugiej klamkomanetki też, bo np. będą inaczej wyglądać :) 

e tam, Grx'y 400 i 600 wyglądają wystarczająco podobnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...