onex33 Napisano 4 Kwietnia 2021 Napisano 4 Kwietnia 2021 Witam, przymierzam się do zakupu roweru Kellys Noid 90 z roku 2016, lecz niestety rama to posiada pęknięcie lakieru. Moje pytanie brzmi czy to pęknięcie jest groźne? Czy jest to może pęknięta rama? Oraz czy wogole warto kupić ten rower w takich pieniądzach. Zostawiam link do ogłoszenia. https://www.olx.pl/d/oferta/rower-kellys-noid-90-27-5-dh-fr-enduro-fox-rock-shox-CID767-IDJhZwP.html Z góry dzięki za odpowiedź.
Gość Napisano 4 Kwietnia 2021 Napisano 4 Kwietnia 2021 Ciężko powiedzieć, ale nie wygląda to dobrze. Nie dowiesz się bez zdarcia lakieru.
siejak1 Napisano 4 Kwietnia 2021 Napisano 4 Kwietnia 2021 Przypadkiem to nie jest brud w szczelinie ?
onex33 Napisano 4 Kwietnia 2021 Autor Napisano 4 Kwietnia 2021 Sprzedający pisze w ogłoszeniu ze jest to pęknięcie lakieru.
MikeSkywalker Napisano 4 Kwietnia 2021 Napisano 4 Kwietnia 2021 Cena niska, widząc jak ktoś drutował w okolicach przerzutki rower sprawdziłbym dokładnie i zalecam ostrożność. Ciężko powiedzieć co to, bez prześwietlenia czy choćby zdarcia lakieru się nie dowiesz.
vdcmike Napisano 4 Kwietnia 2021 Napisano 4 Kwietnia 2021 Powłoka lakieru jest elastyczniejsza niż węgiel czy tym bardziej alu. Nie ma opcji żeby pękł lakier bez co najmniej wierzchniej warstwy żywicy na macie węglowej. Nie jest to rysa ale IMHO uszkodzona rama w miejscu w którym pracuje. Nie pchaj się na minę.
onex33 Napisano 4 Kwietnia 2021 Autor Napisano 4 Kwietnia 2021 Dziękuję wszystkim za pomoc! Podziękuję sobie ten rower.
nossy Napisano 4 Kwietnia 2021 Napisano 4 Kwietnia 2021 Tutaj mamy alu (przynajmniej tak wynika z opisu w katalogu)...więc raczej powłoka proszkowa choćby na jednej warstwie. No i teraz tak...powłoka lakiernicza jest bardziej elastyczna o ile jest poprawnie wygrzana. To i tu zaczynają się często problemy na lakierniach. W przypadku jednak wielu warstw odporność mechaniczna może być słabsza. Lakiery ciekłe w tej kwestii są bardziej podatne na pęknięcia. Mamy tu parę możliwości: -pęknięcie powłoki lakierniczej (linia jest dość prosta więc raczej wątpliwe, rzadko kiedy lakiery tak pękają) -pęknięcie materiału (tuż przy spawie więc bardzo prawdopodobne) -skaza na materiale rodzimym, przy większych rysach farba proszkowa i ciekła do 200mikronów nie zaleje głębszych rys. Na 3 możliwości, które szybko przyszły mi do głowy jedna oznacza problemy. Mocna lupa do łapy, lampa inspekcyjna i zobacz co tam siedzi w tej szparze. Jeśli w szparze będzie zalana farba to jest raczej oki. Wątpię aby sprzedający zgodził się na zdzieranie lakieru więc jak rysa jest głęboka, a powłoka naruszona odpuść.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.