DiMoonn Napisano 3 Kwietnia 2021 Napisano 3 Kwietnia 2021 Mam rower Globo Carmel 03 (Specialized), chyba 10-15 lat ma. W okolice korby charczy, konserwacja wraz z wymianą łańcucha w warsztacie podziałała krótko. Cały osprzęt roweru jest dosyć podstawowy, Shimano Altus 3x7, z tyłu mam wolnobieg, i chyba tylne koło jest do wymiany, bo jest dosyć krzywe, obręcz stara. Hamulce zwykłe, V-brake. Ale to mi nie przeszkadza, bo jeżdżę rekreacyjnie, dosyć często, ok 100-150 km tygodniowo. 90% po Puszcze Kampinoskiej, bo w niej mieszkam. Rama roweru jest bardzo wygodna i jest w dobrym stanie. Pytania moje są takie: 1. Czy po prostu wymienić zużyte podzespoły na takie same ale nowe? 2. Czy modernizować napęd na nowy typ? Jeśli tak – na jaki da się? Chciałbym mieć bardziej nowoczesny i z wyższej półki, powiedzmy Deore. 3. Czy bardziej się opłaca skomponować nowy rower podobnego typu ale już nowoczesny? Nie musi być wyczynowy i modny. Jeśli tak, to gdzie szukać fachowca (powiat Warszawski Zachodni). Jeśli przeczyta ktoś kto może się podjąć, to zapraszam. Pooglądałem oferty nowych rowerów, nie bardzo się opłaca.
chrismel Napisano 3 Kwietnia 2021 Napisano 3 Kwietnia 2021 Modernizacja takiego roweru tania nie będzie. Jak zacząłem modernizować swojego 15 letniego trekkinga to została rama i bagażnik. Wymieniłem wszystko pod siebie tak żeby mi idealnie pasowało, podzespoły były przyzwoite i wyszło ... (mam nadzieję że siedzisz ) ponad 5000. Ale zrobiłem to z pełną świadomością zdając sobie sprawę z kosztów. Zdecydowałem się z dwóch względów. Po pierwsze rama jest odrapana, wygląda na swoje lata i ryzyko że ktoś mi taki rower zechce ukraść jest bardzo małe. Po drugie, znów rama, ma dla mnie idealną wręcz geometrię. Jeździłem na bardzo wielu różnych rowerach ale jak wsiadam na ten czuję się jakbym usiadł w swoim starym, ulubionym, wygodnym fotelu. Biorąc pod uwagę ostatnie szaleństwa cenowe teraz zapłacił bym pewnie z 6000-7000 za taką "modernizację". Pewnie można by to było zrobić bardziej budżetowo ale i tak bez odłożonych minimum 3000 nie zabierałbym się za to. Same koła które będą proste nie tylko w momencie zakupu to teraz około 800 zł. Także musisz sam sobie odpowiedzieć czy warto. Bo jak kupisz wszystko "po taniości" to wyjdzie i tak tyle co nowy rower na tak samo marnych podzespołach.
DiMoonn Napisano 3 Kwietnia 2021 Autor Napisano 3 Kwietnia 2021 @chrismel dzięki. Co do kosztów modernizacji, to raczej zdaje z nich sprawę. Już się przekonałem że zakup nowego roweru nie jest w tym momencie sensownym rozwiązaniem. Skłaniam się do modernizacji. Z tym że ja samodzielnie nie jestem w stanie ani dobrać potrzebne podzespoły, ani ich zamontować. Więc po to zwracam się na forum. Może znajdzie się taki który podejmie się zrobić dla mnie tę modernizację.
chrismel Napisano 3 Kwietnia 2021 Napisano 3 Kwietnia 2021 Jeżeli chcesz to zrobić sensownie będziesz musiał poświęcić trochę czasu i się dokształcić, pogrzebać po forach i internecie. Nikt nie wie jakie masz potrzeby, w jakim terenie jeździsz, jak szybko, w jakich warunkach. To dotyczy gównie napędu - potrzebujesz 1x10, 1x11, 2x10, 3x10 ? Z osłoną tarczy z przodu czy bez ? - to ważne. Czyli musisz wiedzieć jakich przełożeń tak naprawdę potrzebujesz. Tu masz kalkulator: http://gears.mtbcrosscountry.com/ Przykładowe koła, bo wymienić musisz raczej obydwa: https://daveo.pl/kola_novatecdt_535_28champion-731i Hamulce pewnie są też wysłużone, wspomniałeś o Deore więc: https://www.centrumrowerowe.pl/hamulec-shimano-deore-br-t610-pd3224/?v_Id=62072 https://www.centrumrowerowe.pl/dzwignia-hamulca-shimano-bl-t610-pd1845/ Doradzam też unikać przypadkowego serwisu. Ja mam jak najgorsze doświadczenia. Kiedy trafiam do takiego w stanie wyższej konieczności z góry zakładam że to niedouczony oszust i z reguły się nie mylę. W Warszawie korzystam tylko z usług tej firmy: http://www.rowery.com.pl/ Jest drogo, teraz pewnie będzie też wolno bo są zawaleni pracą ale 100% uczciwie i mają olbrzymią wiedzę. Nie w Warszawie można skorzystać z usług naszego forumowego kolegi: https://www.forumrowerowe.org/topic/247711-mały-serwis-bierutów-i-okolice/
DiMoonn Napisano 17 Kwietnia 2021 Autor Napisano 17 Kwietnia 2021 Podjąłem decyzję, kupiłem jednak nowy, Meridę Big.Nine 300 Lite. Mam dwa dni, jak na razie jestem bardzo zadowolony. Stary oddałem do warsztatu na przegląd, wróci – pójdzie do OLX
Q_u Napisano 17 Kwietnia 2021 Napisano 17 Kwietnia 2021 Wytargowałeś coś, czy cena katalogowa? Gdzie kupowałeś? Też rozważam zakup dla brata i ciągle dumam, czy nie 500lite, bo lżejsza.
DiMoonn Napisano 17 Kwietnia 2021 Autor Napisano 17 Kwietnia 2021 @Q_u nie utargowałem, bo rowerów na rynku brak, cena katalogowa. Przegląd zrobili i zmontowali, w zasadzie tylko koło przednie dokręciłem oraz kierownice. Chyba zabrałem ostatni w rozmiarze M. Sklep Aventura Sport z Wrocławia. Bardzo miła obsługa. Szukałem bliżej siebie, w Warszawie i okolice, znalazłem w Konstancinie, ale rozmawiali ze mną przez gębę, jak z niechcianym petentem, więc odpuściłem. Większość sklepów twierdzi że nie mogą dać żadnych obietnic czy i kiedy będą coś mieć. Co do wago roweru – mam ponad 100 własnej, więc różnicy nie ma, a 500 – to kolejne 600 zeta plus. Mieszkam w Puszczy Kampinoskiej, zrobiłem na razie 30 km, bo zimno i pada. Po leśnych piaskach jechać wyczuwalnie lżej, koła 29" mniej grzęzną niż 26". Bardzo dobrze działa napęd oraz wygodnie się przełącza. Trochę zaskoczony tym że brak jest jakiegoś wskaźnika przełożenia.
wkg Napisano 17 Kwietnia 2021 Napisano 17 Kwietnia 2021 A jakie hamulce i jak hamują ? Myślę, że to optymalny wybór - najtańszy rower z ramą Lite i do tego akceptuje przednią przerzutkę.
Q_u Napisano 17 Kwietnia 2021 Napisano 17 Kwietnia 2021 Dobra, obadałem temat telefonicznie. Merida jako jedyna podobno ma rowery, tyle, że obiecane jesienią 2020 dopiero połowa doszła, resztę do sklepów trafi przed/po długim majowym week. Odczekam, bo po rozmowie ze spoko kolesiem handlującym Meridami raczej dostępność i ceny mają się unormować jesienią, ponieważ shimano od maja/czerwca ma zacząć dostarczać części do nich. Odczekam na spokojnie. Dzięki @DiMoonnza Twoje info.
DiMoonn Napisano 17 Kwietnia 2021 Autor Napisano 17 Kwietnia 2021 @wkg Shimano MT-200 z tyłu i z przodu. Hamują bardzo skutecznie. Łatwo też sterować mocą hamowania. W poprzednim rowerze miałem V-Brake'i więc jest nieporównywalnie przyjemniej. Na stronei Meridy w specyfikacji podane są dwa modele hamulców do 300 Lite. Jeszcze Tektro M275. Więc nieco się obawiałem, bo jest o nich trochę negatywu w sieci.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.