Skocz do zawartości

[opinie] Internetowe Sklepy Rowerowe cz.2


durnykot

Rekomendowane odpowiedzi

Ja też ostatnio miałem z nimi jedną przygodę, niesmak pozostał. Ceny absurdalne, nie piszę nawet o tej korbie. Nawet rzeczy typu dętki są strasznie drogie, po prostu większość cen mają chyba z katalogu. Darmowa przesyłka aktualnie już tego nie ratuje, nic a nic. No i jeszcze stały rabat, który jakiś czas temu zmienili na beznadziejny program lojalnościowy.

Kiedyś zamawiałem tylko z CR. Aktualnie nie ma to sensu. Warto gdy robią jakąś wyprzedaż, bo w innych przypadkach nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, skom25 napisał:

Kiedyś zamawiałem tylko z CR. Aktualnie nie ma to sensu.

Niestety potwierdzam wszystkie powyższe wypowiedzi o CR. Zamawiałem u nich całkiem sporo ale to było w czasach jak jeszcze mieli fajną politykę rabatową.
Później wprowadzili w swoim sklepie takie ceny, że stały klient z "rabatem" płacił za towar więcej niż cena na ich aukcjach Allegro. Podziękowałem za współpracę,
czasami do nich zaglądam na chwilę, zobaczyć czy coś się zmieniło ale widzę beton od dłuższego czasu więc spadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że po częsci to element nowej strategii, no bo jak chcą oferować darmowe wysyłki do wszystkiego nawet do dętek to niestety trzeba robić marżę. Jak dętka kosztuje 20zł a wysyłka załóżmy 10zł i jeszcze Klient potem stwierdza, że chciał tylko zobaczyć i korzysta z darmowego zwrotu to nie ma opcji żeby część takich zamówień była nierentownych. Przy takich założeniach oraz dodatkowo słabej dostępności ceny tam przez długi czas jeszcze nie będą atrakcyjne dla świadomych Kupujących, tych którzy siędzą w temacie. Jednak pewnie jest sporo takich co są "z ulicy" i to przejdzie w ich oczach.


Na Allegro będzie to samo:
•Sprzedawcy obecnie dopłacają już do Smarta, czyli poza duża prowizją płacą część z tej "darmowej" wysyłki Kupującego
•Allegro podniosło prowizje
•nowe ceny zakupu, słaba dostępność towaru

Kto za to zapłaci? Niestety Sprzedawcy przeniosą to na Klienta.

Po czym i tak znajdzie się kupiec, który zechce kupić 1 dętkę za 20zł, kupi 2 i coś jeszcze. Potem na resztę zrobi darmowy zwrot. Sprzedawca musi przeprocesować zwrot - tj czas i koszty i jeszcze dopłacił mu do tej darmowej wysyłki - w ramach SMART. Podobno nie są to odosobnione przypadki ;-)

Stąd jak ktoś ma jakieś rowerowe zakupy w głowie to jak ceny są akceptowalne to na moje teraz lepiej kupować, bo lepiej nie będzie :-)

Edytowane przez Pulse
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w tym nie nic dziwnego. CR to duża firma, największy sklep z akcesoriami rowerowymi w Polsce. Zatrudnia pracowników, pewnie ma ogromne magazyny wypełnione towarem. To generuje ogromne koszty stałe, musi sprzedawać i nie może pozwolić sobie na minimalne marże. Zobaczcie sobie jakie ceny są na Amazonie. Trudno znaleźć gdzieś drożej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyklomania ewidentnie sprzedaje wirtualny towar. W tej chwili ponad 8 tys opinii na plus przy 116 na minus. W zasadzie każdy nie polecam spowodowany jest brakiem towaru. Po ilości ocen można określić go jako niewielkiego sprzedawcę.

O Biosternie już pisałem. Oni mają towar na magazynie choć ostatnio pojawiły się oceny minusowe właśnie zarzucające sklepowi braki. Jednak ich jakość sprzedaży jest bardzo dobra. Jeśli chodzi o wartość sprzedaż to trudno coś powiedzieć ale obstawiam, że do CR  mają jeszcze bardzo daleko. CR wchodzi na giełdę, a to oznacza pewien minimalny poziom obrotu.

Dobrze, że na rynku jest sporo sklepów bo każdy może zdecydować co dla niego jest kluczowe. Cena, czas wysyłki, czy jeszcze coś innego. To wszystko jest zespół naczyń połączonych. Pamiętacie jak kiedyś bikestacja rozpychała się na rynku. Sprzedawali na potęgę, mieli dobre ceny, ale w pewnym momencie spotkali się ze ścianą negatywnych opinii w internecie. Potem zrobiło się ciszej, poprawili się z jakością ale ceny już nie takie atrakcyjne i jakoś mniej sprzętu w ofercie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lewocz ja wiem, CR to znacznie większy sklep, wiem że weszli na giełdę.

Gdyby różnica w cenie w stosunku do konkurencji wynosiła 20 zł czy 30 zł, to bym pewnie tam kupił. Szybka darmowa wysyłka, pewność zamówienia.

Ale nie 140 zł na korbie średniej klasy. Tak jest tam z dużą ilością towarów. Kupie korbę i przerzutkę i przepłacę o 200 zł w stosunku do konkurencji.

Orientuję się w cenach i uważam że CR przesadza mocno. Jakiś czas temu szukałem opon. Przebitka 30 zł na jednej oponie w okolicach 100 zł. W Biostern chyba 95 zł, na Allegro z innego sklepu kupiłem za 105 zł, a w CR z tego co pamiętam 130 zł.

190 vs 210 vs 260 to jednak jest różnica.

Nie wiem, pewnie jakiś sens to ma, bo to oni obracają milionami a nie ja. Problem jest taki, że jeżeli ktoś umie użyć Google, to w minutę wyszuka znacznie tańsze oferty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No oczywiście, że są alternatywy i bardzo dobrze, że są. Jak jednak można się zorientować na rynku jest zapotrzebowanie na CR i na cyklomanię.

Natomiast nie pisał bym o "przeginaniu" Ceny nie biorą się z sufitu lecz wynikają z rachunku ekonomicznego. Przegięcie by było wtedy gdyby wykupili cały towar u dystrybutorów i stali się monopolistami jednocześnie oferując go 20% drożej niż ceny dedykowane.

Edytowane przez lewocz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w biosternie osobiście. To sklep prowadzony w domu na parterze, a w zasadzie w garażu przerobionym na sklep z osobną komórką na magazyn. Więc koszty stałe ma niskie jak prowadzi to rodzina. Serwisant serwisował na podwórku i raczej działa tylko w sezonie rowerowym ale tego pewny nie jestem bo sam serwisuję rower.  Ceny na allegro z racji prowizji ma wyższe ze względu na prowizje. Nie rozumiem jak może być odwrotnie tak jak piszecie o CR.

W Sbike  raz zamawiałem i nie było żadnego problemu. Zawsze sprawdzam jaką lokalizacje ma sklep i zastanawiałem się czy to nie jest nowe wcielenie bikestacji. Tego nie wiem ja akurat nie miałem problemów z  bikestacją. Prowadzenie kilka sklepów internetowych z inną strategią to jest dobry ruch. Może CR tak robi?

Z cyklomani zamawiam najlepsze oponki których nie ma nikt. Może jest wyłącznym importerem. I też 0 problemów.

Edytowane przez luker7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa lata temu kupowałem graty do roweru w biosternie - było szybko i tanio. Ale najważniejsze, że to co było na stronie to było fizycznie na magazynie. Tylko tyle i aż tyle :)

 

P.S może nie do końca w temacie, ale pewno czasem ktoś z was tam trafi. Kupiłem 1 lutego dwie butelki na wodę w mountainwarehouse.com 

Wysyłka z UK, 7dni. Dziś mija 10dni, paczki ani wody ani słuchu, a sklep na to, że oni wysłali i nic więcej ich nie obchodzi... Oczywiście info o tym, że wysyłka z UK nigdzie nie było...

Edytowane przez stpman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dostępności  w biostern to na ich  stronie stan magazynowy jest właściwy. Pare rzeczy mają po 1 sztuce np. blaty czy suporty. Ktoś kupi na stronie  taki blat to ściągają następny, a jak w międzyczasie ktoś  niecierpliwy zamówi  to samo na allegro to zbierają negatywy. Nie mają pewnie integracji z allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się dziwię, że komukolwiek opłaca się kupować na Allegro. Może jakieś pierdółki mając Allegro Smart jest sens wziąć, ale rzeczy powyżej 100 zł zazwyczaj są sporo droższe niż w sklepach internetowych sprzedawców. Na Allegro zwykle tylko patrzę, kto co ma, a potem zamawiam bezpośrednio. 

Jedyne, co ostatnio znalazłem taniej na Allegro niż w sklepach on-line, to kaseta GX Eagle od naszej "ulubionej" Bikestacji. ;) Swoją drogą - muszę zamówić póki są i póki ceny "normalne". 

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, TheJW napisał:

Może jakieś pierdółki mając Allegro Smart jest sens wziąć, ale rzeczy powyżej 100 zł zazwyczaj są sporo droższe niż w sklepach internetowych sprzedawców

Kwestia konkretnego produktu i sklepu. Kupowałem opony w cyklomanii za ~300 złotych i bardziej opłaciło się przez allegro ze smartem niż przez www z paczkomatem za 12 pln

Edytowane przez Mihau_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

sbike.plpozytywna - sytuacja jak ostatnio (poprzednia strona), wszystko ok, zamówienie kompletne, przesyłka dobrze zapakowana

cyklomania.plpozytywna - wszystko zgodnie z zamówieniem, dostarczone w terminie

formicki-bike.plpozytywna - zamówienie co prawda mailowe, ale wzorowy kontakt i realizacja. Towar ściągany pod moje zamówienie przyjechał dokładnie w dniu określonym przez sklep (3 dni po opłaceniu), szacunek ;)

I żeby nie było za kolorowo... tzn. za zielono...

sprint-rowery.pl - negatywna - handlują wirtualnym towarem. Nie wysyłają potwierdzenia zamówienia (jedynie zewnętrzny serwis obsługujący płatność wysyła informację o jej realizacji). O braku towaru na stanie i w dystrybucji poinformowali dopiero po mailu z prośbą o potwierdzenie zamówienia. Obiecali natychmiastowy zwrot środków przez przelewy24, ale i o to trzeba było się upominać...

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.01.2021 o 12:27, abra napisał:

pgbikes.pl  - negatywna

Przy zwrocie nie oddali kosztów przesyłki, do czego są zobowiązani zgodnie z obowiązującym prawem.

Pewnie włożę kij w mrowisko, ale upominać się o koszty wysyłki przy zwrocie na moje to już trochę przesada.
Oczywiście prawo prawem, ale załóżmy że kupuję coś za 50zł w czym nie ma nie wiadomo ile marży, ogłądam i oddaje po czym żądam zwrotu za koszt wysyłki dajmy za kurierską - 15zł. Takie zamówienie często jest deficytowe, więc się potem nie dziwmy, że sklepy podnoszą ceny, bo muszą mieć trochę buforu na takie atrakcje.

Inna sprawą jest fakt, gdy kupuje coś i zwracam sobie ot tak, inna jak towar jest wadliwy na dzień dobry lub ewidentnie nie zgodny z opisem. Wtedy oczywiście wydaje się to naturalne, w przeciwnym wypadku mimo super pro-konsumenckiego prawa nie zawsze trzeba korzystać z jego dobrodziejstw ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że przy 14-dniowym zwrocie "bomisięodwidziało" czy "bochciałemprzymierzyć" koszt wysyłki zwrotnej ponosi kupujący, dlatego dziwi mnie, że w ogóle narobił o to dymu... Ja zawsze płaciłem za wysyłki zwrotne. Całość zwraca na pewno allegro przy skorzystaniu z ich opcji zwrotu, ale to już ich wewnętrzna polityka.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedawca zwraca koszty przesyłki, ale jest haczyk

Cytat

Przepisy ustawy stanowią, że konsumentowi, który zawarł umowę na odległość (np. zakupił towar online) przysługuje prawo do zwrotu przesyłki w ciągu 14 dni. Sprzedawca ma obowiązek taki towar przyjąć oraz zwrócić koszty przesyłki poniesione wcześniej przez konsumenta, jeśli kupujący wybrał najtańszy możliwy sposób dostarczenia towaru. Jeśli kupujący wybrał inny sposób dostarczenia towaru niż najtańszy oferowany przez sprzedawcę, to przedsiębiorca zwraca koszty doręczenia mu zamówionego towaru – do wysokości odpowiadającej najtańszej opcji przesyłki dostępnej w danej ofercie.

Zobacz więcej: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-kto-ponosi-koszty-zwrotu-oraz-wysylki-przesylki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Mihau_ napisał:

centrumrowerowe.pl - wszystko ok

Nooo i zrobiłem wczoraj zamówienie w ctbike.pl, zobaczymy, nikt inny tego nie miał

Przecież kolo z ctbike nie wysyła zamówień, trzeba go sądem straszyć aby oddał pieniądze, zobacz zresztą opinie.

 

wykonaj mały eksperyment i spróbuj się do niego dodzwonić :D

Edytowane przez prezi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@TheJW Problem właśnie w tym, że opinie o ctbike "przebijają" bikestację. Ogólnie to już podczas składania zamówienia wychodzą kwiatki, ma być co najmniej 50 złotych, najlepiej żeby zapłacić tradycyjnym przelewem bo za płatność przez przelewy24 doliczają sobie kilka złotych do kosztów wysyłki (swoją drogą po przekierowaniu na przelewy24 wyskakuje jakiś komunikat nt. ich współpracy z ct, generalnie zapłacić się w ten sposób nie da😅). Przy wyszukiwaniu paczkomatu też coś się krzaczy i finalnie do paczkomatu też nie dałem rady zamówić😝

@prezi doskonale o tym wiem i zdaję sobie z tego sprawę. Problem w tym, że interesującego mnie, kosztującego kilkanaście złotych podzespołu nie ma nigdzie indziej, nawet używek na rynku nie ma. I tylko z tego wynika ryzyko

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że dobre sklepy poznajemy po sposobie rozpatrywania reklamacji, a nie po cenie zakupu, to polecam bardzo 

Sklep: https://rowerplus.pl/ 

Ocena: Mega pozytywna

Jakiś czas temu kupiłem u nich dodatkowe mocowanie do licznika gps. Podczas używania pękł kawałek plastiku. Oczywiście bez mojej winy, ale reklamacje z powodu "uszkodzenia mechanicznego" często nieuczciwi sprzedawcy próbują odrzucać, tym bardziej, że to w takm miejscu, że rzeczywiście bardziej kwestia zaufania sprzedawcy, niż oczywistości. Można pewnie to również uszkodzić podczas wywrotki albo celowo. Tutaj, wysłałem maila ze zdjęciem w sobotę, w poniedziałek rano odpowiedź, że oczywiście reklamacja uwzględniona, we wtorek nowy uchwyt u mnie bez odsyłania starego. Szacun!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ctbike "może mieć" każdy towar bo towaru nie ma nigdy. jeśli przejrzysz opinie to sposób działania wygląda tak, że coś zamawiasz, Czajka odpisuje coś takiego "Przepraszam najmocniej, ale mieliśmy błąd w ofercie. Nie mamy już na stanie tych [cokolwiek zamówiłeś] i w tej chwili nie ma ich też nasz dystrybutor.
Zaproponować zamienniki czy anulować zamówienie?"  Ty coś tam odpisujesz i tu się kontakt urywa, który musisz sobie przywrócić przy pomocy policji/listem z wezwaniem do zwrotu i straszenie sądem. manie lub niemanie towaru jest tu całkowicie pomyślane bo towaru nie było, nie ma i nie będzie. Twoje szczęście, że Czajka wybrał opcję "niemania".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...